Skocz do zawartości


Zdjęcie

Piasta Dt Swiss 1850


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 marzec 2015 - 17:53

Cześć.

Ostatnio zwróciłem uwagę, że piasta mi delikatnie szumi, szczególnie przy mocnym rozkręceniu koła, nie mocno,koło ogólnie kręci się ładnie, bębenek też ok.

Rower serwisuję sam,  ale akurat piastę, to ostatnio chyba z 2 lata temu rozkręcałem, na konusach i  kulkach, a tu wiadomo, maszyny.

W sieci mało pomocy akurat na temat tej piasty, na stronie dt swiss też nic nie ma.

Z związku z tym, mam kilka zwykłych pytań:

1) Jak odkręcić kontrę po stronie bębenka? ( wiem banał ), ( czy tylko ośkę w  imadło, jak czasem widzę w filmikach?Trochę się tego  obawiam, dlatego pytam, żeby nic nie spartolić)

2)Czy to są standardowe łożyska, gdybym chciał je wymieniać? Po prostu, nie chcę ich wyjąć a potem czekać na nowe jakiś długi czas. Na zaślepce łożyska, nie ma żadnych znaków.

3) Czy da radę, wymienić łożyska bezpośrednio na kole?  Czy tak się powinno robić?

 

Jest w tej piaście coś nie standardowego, na co należy uważać przy rozbieraniu?

 

Takich urządzeń jak ściągacz nie mam, więc próbować to wybijać , czy lepiej od razu do serwisu? 

No i ogólnie, czy po przebiegu około 22 tys, w dobrych warunkach, jest sens to przesmarowywać, czy prostu lepiej od razu wymienić łożyska?

Czy ktoś używał łożysk tej firmy http://prema.com.pl/, bo mam sklep po drodze do domu, a jak nie to jakie są sprawdzone?

Zadziory z bębenka już usunąłem.

Z góry dziękuję za rady.



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2015 - 21:50

Wymiana łożysk ma sens tylko wtedy gdy obecne już są "trafione". Jeśli otwierasz piastę i wewnątrz widzisz rudy smar to znaczy że wilgoć lub woda zaczęła zjadać stal. W takim przypadku przydałoby się przynajmniej zdjąć te pokrywki łożysk do których masz dostęp i sprawdzić jaki kolor ma smar. 

W bębenku są o ile pamiętam jest jedno łożysko, bębenek będzie do zdemontowania po wybiciu osi od lewej strony. Kręcąc osią zainstalowaną nadal bębenku sprawdzisz jak się ma łożysko. tymi dwoma pokręcisz po wyciągnięciu osi.

Oprócz tego jest w bębenku pierścień z wałeczkami (dosyć nietypowa konstrukcja), sprawdź w jakim wałki są stanie. 

Piasta ma konstrukcję jak sprzedawana w detalu 370tka.



#3 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 marzec 2015 - 22:50

Wymiana łożysk ma sens tylko wtedy gdy obecne już są "trafione". Jeśli otwierasz piastę i wewnątrz widzisz rudy smar to znaczy że wilgoć lub woda zaczęła zjadać stal. W takim przypadku przydałoby się przynajmniej zdjąć te pokrywki łożysk do których masz dostęp i sprawdzić jaki kolor ma smar. 

W bębenku są o ile pamiętam jest jedno łożysko, bębenek będzie do zdemontowania po wybiciu osi od lewej strony. Kręcąc osią zainstalowaną nadal bębenku sprawdzisz jak się ma łożysko. tymi dwoma pokręcisz po wyciągnięciu osi.

Oprócz tego jest w bębenku pierścień z wałeczkami (dosyć nietypowa konstrukcja), sprawdź w jakim wałki są stanie. 

Piasta ma konstrukcję jak sprzedawana w detalu 370tka.

 

Pod pokrywką z lewej strony, smar jest ok, kolor dość normalny, dosmarowałem trochę.

Co do bębenka, czyli jednak po prostu trzeba to wybić? Szczerze mówiąc próbowałem ,ale odpuściłem, bo dość mocno uderzałem i nic, a co do tego nie byłem pewny, ale ok, spróbuje bardziej zdecydowanie.

Ok, dziękuję za odpowiedź, i naprowadzenie na 370 tkę, pogrzebię się jutro.



#4 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 04 marzec 2015 - 18:19

@tobo

No i wybiłem ośkę z większą siłą, i wszystko ok, faktycznie było troszkę lekko pomarańczowego smaru na wierzchu łożyska w bębenku, ale najwięcej było go,  na tym ciekawym plastikowym pierścieniu i na wałeczkach o których pisałeś.

Przeczyściłem wszystko, dopchnąłem smary gdzie trzeba, trochę oliwki na zapadki,i kręci się ok, chyba ciszej.

Zapytam jeszcze o te wałki w pierścieniu, kilka było dość luźnych, tak ma być? No i dodatkowo, można w razie czego je gdzieś zamówić? Czy to raczej niewymienne?

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie.



#5 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 05 marzec 2015 - 21:26

Wszystkie części są wymienne, kupić możesz od dystrybutora: http://www.dt4you.pl 





Dodaj odpowiedź