Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odchudzanie sprzętu


47 odpowiedzi w tym temacie

#21 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 październik 2009 - 18:09

COST, ja mam klocki dosyć luźno i nie miałem takich problemów. Jaki jest sens stania i "balansowania" z zaciśniętymi hamulcami? Trzeba mieć świadomość co się ma w rowerze i jak się tym posługiwać.

travisb,
Chcesz bawić się pilnikiem? CNC pilniczkiem :D Rzadko kiedy efekt jest ładny wizualnie. Wyszlifowanie papierem wodnym nie daje ładnego efektu. Chyba, że potrafisz anodować, to inna sprawa.
- skrócić sztycę jeśli dużo wchodzi w ramę,
- szlifowanie zacisku podsiodłowego (usunięcie nadmiaru materiału z powierzchni, lub ewentualnie wykonanie rowka takiego jak w obejmie Token),
- usunięcie powłoki nylonowej z pancerzy hamulcowych (zysk 10g/m, ale jazda po deszczu lub wilgoć w innym wydaniu powoduje korozję, chociaż u mnie to się nie działo nigdy),
- szlifowanie obejmy przedniej przerzutki i rowek:
http://karbonkrieg.c...bea/orbea60.jpg
http://karbonkrieg.c...bea/orbea64.jpg
- zeszlifowanie główek śrub stalowych i skrócenie ich do idealnej długości (całkiem niezły zysk),
- zeszlifowanie wewnętrznej części dolnego wózka RD (jeśli jest stalowy to można zyskać 15-20g): http://karbonkrieg.c.../nawadze132.jpg
- zamiana magnesu licznika na pastylkę neodymową: http://karbonkrieg.c...o/tcr/tcr64.jpg (odległość od nadajnika musi wynosić nie więcej niż 2 mm),
- wymiana lock ringu kasety na aluminiowy (15 zł Token, zysk 5-7g),
- skrócenie pancerzy i rury sterowej do idealnej długości (bez zbędnych nadmiarów).

#22 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2009 - 18:20

- usunięcie powłoki nylonowej z pancerzy hamulcowych (zysk 10g/m, ale jazda po deszczu lub wilgoć w innym wydaniu powoduje korozję, chociaż u mnie to się nie działo nigdy),


Jak dla mnie to przegięcie, nawet na weight weenies nikt tak nie robi. Równie logiczne byłoby pozbycie się przedniego koła i jazda tylko na tylnym, spokojnie 700g oszczędności. Moim zdaniem należy zachowywać umiar w tym odchudzaniu.

#23 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 25 październik 2009 - 18:25

COST, ja mam klocki dosyć luźno i nie miałem takich problemów. Jaki jest sens stania i "balansowania" z zaciśniętymi hamulcami? Trzeba mieć świadomość co się ma w rowerze i jak się tym posługiwać.


ja nie wiem jaki jest sens odchudzanie roweru o max 5 gram kosztem własnego bezpieczeństwa?! nie mam ostrego koła zeby za każdym razem niebyło potrzeby posłużyć się hamulcem

#24 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 październik 2009 - 18:30

Kolega pytał o domowe sposoby na odchudzenie roweru. Najskuteczniej jest złożyć nowy rower z zastosowaniem uznanych części wysokiej klasy bo są one nie tylko mocne, ale i lekkie. Złożyłem rower rower <6,3 kg, bardzo sztywny i pewny. Gdybym chciał go odchudzić to by on ważył 5,9 kg, ale w odchudzanie już się nie bawię. Poligonem doświadczalnym był poprzedni TCR.

#25 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 październik 2009 - 18:36

Nikt normalny nie balansuje rowerem na światłach na zaciśniętych hamulcach, przecież łatwiej się wypiąć.

Hamulce kcnc mają "skapniki", a raczej tylko ich obwódkę.

#26 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 25 październik 2009 - 19:02

kr1zje czy ty mnie przypadkiem nie obrażasz? :-P a jezeli wolisz się wypinać :mrgreen: co światła,przejścia dla pieszych itp. to droga wolna
coby temat nie schodził na to jak ja robie stójke chce zakończyć i wyjaśnić mistrzom od balansowania rowerem; zeby zatrzymać się rowerem do stójki trzeba uzyć hamulców po czym puscić klamki kiedy już staniemy niestety ten moment może zostać wykorzystany przez nasze wylajtowane szyfladki do pozbycia się klocków


pozdro

#27 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 październik 2009 - 19:12

Jeśli klocki są blokowane drutami to nie ma problemu. Można piłować okienka w oprawach :D

#28 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2009 - 19:53

W trakcie wyścigu prościej zmienić koło, te elementy naprowadzają je, przynajmniej tak słyszałem.


Dokladnie tak właśnie jest. Dawniej wszyscy ścigający się kolarze szukali wlasnie takich klocków. Znacznie ulatwia szybką wymianę kola.

Stas

#29 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 październik 2009 - 22:46

hehehe no to się uśmiałem , kto wyciąga druciki blokujące klocek z oprawki ?????????

Może nie dba o własne bezpieczeństwo, ale jak nie bedzie klocka pózniej to wpadnie mi pod auto i narobi kłopotu jeszcze trzeba go będzie do sądu podać o jazde bez hamulców :lol:

Co do oprawek to kup sobie nowe bez tego "cycka", ładne tuningowe nawet w kolorze.
Pancerze dużo ważą, możesz dać kevlarowe i linki także.

Najwięcej ważą klamkomanetki, daj same klamki i manetki na rame , oj lżej powinno być.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#30 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 26 październik 2009 - 09:31

Karbon, teraz żeś kompletnie przegiął.
Odchudzać trzeba z głową, a to co Ty teraz wymyśliłeś to kompletny debilizm (wybacz, ale inaczej tego określić się nie da).
Ile taka zawleczka czy też malusieńka śrubka mogą ważyć? Mniej niż splunięcie.

Na wojnie też byś zawleczki z granatów pousuwał żeby były lżejsze?
Ludzie, myślcie choć trochę!! To nie boli!!

Nikt normalny nie balansuje rowerem na światłach na zaciśniętych hamulcach, przecież łatwiej się wypiąć.


Cześć, jestem nienormalny.

#31 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 26 październik 2009 - 09:54

Abstrahując od ekstremalnego odchudzania to prostym sposobem moze byc zakup dobrej i lekkiej ramy alu 1200 g + 350 g widelec (np. Canyon Ultimate AL albo Cannondale CAAD9) oraz zakup kranksetu z ramionami z karbonu ok. 620-650 g. Roznica miedzy rama karbonowa (ok. 950 g + 350 g) widelec i kranksetu alu (830-880 g) jak widac pomijalna. Nie trzeba odrazu wypluc na rame 4 tyś zł. a podobno najlepiej zbijać mase z elementow rotujacych - kola, zebatki, ramiona korb - itp.

Z doswiadczenia dopisze, ze latwiej jest schudnąć o 5kg niz odchudzic rower o 2kg. Tego rowniez nie nalezy lekceważyć.

PS. Jakby ktos otarl sie o info o masie ramy Trek 1500 SLR Alu z 2007 to prosze o info.

#32 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 26 październik 2009 - 14:26

gibber, tylko pytanie ile wart jest taki carbonowy crnakset, bo podobnierz słabo ze sztywnością (jeśli chodzi o FSA), a dobre alu waży mniej niż 830g (np ultegra/da).

Nie wiem czy warto walczyć o każde 10g obcinając śrubki itd. nie sądze aby było to odczuwalne. Myślę że warto kupić po prostu lekkie części wysokiej klasy, ewentualnie wymienić linki i pancerze na lżejsze, zresztą tak jak cały osprzęt. No i oczywiście podocinać wszystko odpowiednio (szczególnei sztyce). Ja u siebie dodatkowo pozbyłem się przedniej przerzutki, bo i tak nie potrzebowałem (co prawda troche sie łańcuch i kaseta bardziej zużywają, ale tyle co ja pojeżdżę na tych lżejszych przełożeniach to i tak nie ma znaczenia - płaski teren).

A co do skrócenia sztycy, to od razu zapytam do jakiej długości można ją skrócić (znaczy ile musi wchodzić w ramę)? 10cm?

#33 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 26 październik 2009 - 14:39

Temat sztywnosci byl poruszany. FSA K-Force Light jest porownywalnie sztywny jak Campagnolo Alu UT (Karbon zapodawal link nie moge znalezc). Cenowo - mozna wyrwac za 220 - 240 Euro. Waga okolo 640 g.

#34 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 26 październik 2009 - 15:35

A co do skrócenia sztycy, to od razu zapytam do jakiej długości można ją skrócić (znaczy ile musi wchodzić w ramę)? 10cm?


Skracasz tak, aby sztyca w rurze zrównała się z końcem ostatniego spawu. Ja dla spokojności dodałem jeszcze ok. 5 mm.

(była już kiedyś o tym mowa)

#35 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 26 październik 2009 - 15:44

Skracasz tak, aby sztyca w rurze zrównała się z końcem ostatniego spawu. Ja dla spokojności dodałem jeszcze ok. 5 mm.


U mnie to będzie 8,5cm, nie za mało? Acha, rozumiem że jak ucinam pod skosem to biorę pod uwagę krótszy wymiar?

#36 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 26 październik 2009 - 16:12

u mnie spawy kończą się na 9,5 cm. Każda rama inna. Ja uciąłem klasycznie, są różne szkoły (ja bym też wziął krótszy).

#37 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 październik 2009 - 20:02

Malik, nie druty bo po co? One ważą klika dziesiątych części grama. Jak ktoś musi je mieć dla zdrowia psychicznego. Ale śrubki i materiał w oprawie ważą sporo. A;e nie dyskutujmy o tym dalej proszę. Zapomniałem, że to forum ma inne przesłanie niż Light-Bike i tu nie wypada pisać takich rzeczy.

Sztycę można skrócić tak jak Korkus pisał kawałek za najniższy spaw, czyli najczęściej poniżej łączenia podsiodłówki z górnymi rurkami tylnego trójkąta. W przypadku ramy karbonowej, gdzie łączenia są płynne i łukowe trzeba zostawić trochę więcej sztycy aby opierała się o podsiodłówkę za zakończeniem łuku. Polecam kupić dobrą sztycę karbonową, która waży <200g. Sztyca skrócona to sztyca do niczego. Długa rurka usztywnia dodatkowo węzeł podsiodłowy ramy.

Sztywności prawych i lewych ramion wybranych przeze mnie korb:

FSA SLK Light:
Deflection-D: 0.149
Deflection-ND: 0.278

FSA K-Force Light:
Deflection-D: 0.164
Deflection-ND: 0.309

Record UT:
Deflection-D: 0.163
Deflection-ND: 0.279

DA 7800:
Deflection-D: 0.140
Deflection-ND: 0.295

EE Cycle Works:
Deflection-D: 0.144
Deflection-ND: 0.225

Jak widać Record wypada najsłabiej, a najlepiej EE (nie będzie na razie produkowana niestety).

#38 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 27 październik 2009 - 09:04

Karbon, a czemóż by to sztyca skrócona jest do niczego?? Skoro np. w podsiodełkówce siedzi ponad 20cm sztycy no to chyba o połowę można skrócić?

#39 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 27 październik 2009 - 09:08

Ja sztycy podsiodlowej nie skracam. Kupie rame slopingowa i 300 zl psu...

#40 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 27 październik 2009 - 09:16

Sztywności prawych i lewych ramion wybranych przeze mnie korb:

FSA SLK Light:
Deflection-D: 0.149
Deflection-ND: 0.278

FSA K-Force Light:
Deflection-D: 0.164
Deflection-ND: 0.309

Record UT:
Deflection-D: 0.163
Deflection-ND: 0.279

DA 7800:
Deflection-D: 0.140
Deflection-ND: 0.295

EE Cycle Works:
Deflection-D: 0.144
Deflection-ND: 0.225

Jak widać Record wypada najsłabiej, a najlepiej EE (nie będzie na razie produkowana niestety).


A teraz niech ktoś zapoda te wszystkie korby po kolei do swojego roweru i niech tylko powie, że czuje jakąś różnicę w sztywności to parsknę śmiechem.



Dodaj odpowiedź