Odchudzanie sprzętu
#21
Napisano 25 październik 2009 - 18:09
travisb,
Chcesz bawić się pilnikiem? CNC pilniczkiem Rzadko kiedy efekt jest ładny wizualnie. Wyszlifowanie papierem wodnym nie daje ładnego efektu. Chyba, że potrafisz anodować, to inna sprawa.
- skrócić sztycę jeśli dużo wchodzi w ramę,
- szlifowanie zacisku podsiodłowego (usunięcie nadmiaru materiału z powierzchni, lub ewentualnie wykonanie rowka takiego jak w obejmie Token),
- usunięcie powłoki nylonowej z pancerzy hamulcowych (zysk 10g/m, ale jazda po deszczu lub wilgoć w innym wydaniu powoduje korozję, chociaż u mnie to się nie działo nigdy),
- szlifowanie obejmy przedniej przerzutki i rowek:
http://karbonkrieg.c...bea/orbea60.jpg
http://karbonkrieg.c...bea/orbea64.jpg
- zeszlifowanie główek śrub stalowych i skrócenie ich do idealnej długości (całkiem niezły zysk),
- zeszlifowanie wewnętrznej części dolnego wózka RD (jeśli jest stalowy to można zyskać 15-20g): http://karbonkrieg.c.../nawadze132.jpg
- zamiana magnesu licznika na pastylkę neodymową: http://karbonkrieg.c...o/tcr/tcr64.jpg (odległość od nadajnika musi wynosić nie więcej niż 2 mm),
- wymiana lock ringu kasety na aluminiowy (15 zł Token, zysk 5-7g),
- skrócenie pancerzy i rury sterowej do idealnej długości (bez zbędnych nadmiarów).
#22 Gosc_Dominik_*
Napisano 25 październik 2009 - 18:20
- usunięcie powłoki nylonowej z pancerzy hamulcowych (zysk 10g/m, ale jazda po deszczu lub wilgoć w innym wydaniu powoduje korozję, chociaż u mnie to się nie działo nigdy),
Jak dla mnie to przegięcie, nawet na weight weenies nikt tak nie robi. Równie logiczne byłoby pozbycie się przedniego koła i jazda tylko na tylnym, spokojnie 700g oszczędności. Moim zdaniem należy zachowywać umiar w tym odchudzaniu.
#23
Napisano 25 październik 2009 - 18:25
COST, ja mam klocki dosyć luźno i nie miałem takich problemów. Jaki jest sens stania i "balansowania" z zaciśniętymi hamulcami? Trzeba mieć świadomość co się ma w rowerze i jak się tym posługiwać.
ja nie wiem jaki jest sens odchudzanie roweru o max 5 gram kosztem własnego bezpieczeństwa?! nie mam ostrego koła zeby za każdym razem niebyło potrzeby posłużyć się hamulcem
#24
Napisano 25 październik 2009 - 18:30
#26
Napisano 25 październik 2009 - 19:02
coby temat nie schodził na to jak ja robie stójke chce zakończyć i wyjaśnić mistrzom od balansowania rowerem; zeby zatrzymać się rowerem do stójki trzeba uzyć hamulców po czym puscić klamki kiedy już staniemy niestety ten moment może zostać wykorzystany przez nasze wylajtowane szyfladki do pozbycia się klocków
pozdro
#29
Napisano 25 październik 2009 - 22:46
Może nie dba o własne bezpieczeństwo, ale jak nie bedzie klocka pózniej to wpadnie mi pod auto i narobi kłopotu jeszcze trzeba go będzie do sądu podać o jazde bez hamulców
Co do oprawek to kup sobie nowe bez tego "cycka", ładne tuningowe nawet w kolorze.
Pancerze dużo ważą, możesz dać kevlarowe i linki także.
Najwięcej ważą klamkomanetki, daj same klamki i manetki na rame , oj lżej powinno być.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#30
Napisano 26 październik 2009 - 09:31
Odchudzać trzeba z głową, a to co Ty teraz wymyśliłeś to kompletny debilizm (wybacz, ale inaczej tego określić się nie da).
Ile taka zawleczka czy też malusieńka śrubka mogą ważyć? Mniej niż splunięcie.
Na wojnie też byś zawleczki z granatów pousuwał żeby były lżejsze?
Ludzie, myślcie choć trochę!! To nie boli!!
Nikt normalny nie balansuje rowerem na światłach na zaciśniętych hamulcach, przecież łatwiej się wypiąć.
Cześć, jestem nienormalny.
#31
Napisano 26 październik 2009 - 09:54
Z doswiadczenia dopisze, ze latwiej jest schudnąć o 5kg niz odchudzic rower o 2kg. Tego rowniez nie nalezy lekceważyć.
PS. Jakby ktos otarl sie o info o masie ramy Trek 1500 SLR Alu z 2007 to prosze o info.
#32
Napisano 26 październik 2009 - 14:26
Nie wiem czy warto walczyć o każde 10g obcinając śrubki itd. nie sądze aby było to odczuwalne. Myślę że warto kupić po prostu lekkie części wysokiej klasy, ewentualnie wymienić linki i pancerze na lżejsze, zresztą tak jak cały osprzęt. No i oczywiście podocinać wszystko odpowiednio (szczególnei sztyce). Ja u siebie dodatkowo pozbyłem się przedniej przerzutki, bo i tak nie potrzebowałem (co prawda troche sie łańcuch i kaseta bardziej zużywają, ale tyle co ja pojeżdżę na tych lżejszych przełożeniach to i tak nie ma znaczenia - płaski teren).
A co do skrócenia sztycy, to od razu zapytam do jakiej długości można ją skrócić (znaczy ile musi wchodzić w ramę)? 10cm?
#34
Napisano 26 październik 2009 - 15:35
A co do skrócenia sztycy, to od razu zapytam do jakiej długości można ją skrócić (znaczy ile musi wchodzić w ramę)? 10cm?
Skracasz tak, aby sztyca w rurze zrównała się z końcem ostatniego spawu. Ja dla spokojności dodałem jeszcze ok. 5 mm.
(była już kiedyś o tym mowa)
#37
Napisano 26 październik 2009 - 20:02
Sztycę można skrócić tak jak Korkus pisał kawałek za najniższy spaw, czyli najczęściej poniżej łączenia podsiodłówki z górnymi rurkami tylnego trójkąta. W przypadku ramy karbonowej, gdzie łączenia są płynne i łukowe trzeba zostawić trochę więcej sztycy aby opierała się o podsiodłówkę za zakończeniem łuku. Polecam kupić dobrą sztycę karbonową, która waży <200g. Sztyca skrócona to sztyca do niczego. Długa rurka usztywnia dodatkowo węzeł podsiodłowy ramy.
Sztywności prawych i lewych ramion wybranych przeze mnie korb:
FSA SLK Light:
Deflection-D: 0.149
Deflection-ND: 0.278
FSA K-Force Light:
Deflection-D: 0.164
Deflection-ND: 0.309
Record UT:
Deflection-D: 0.163
Deflection-ND: 0.279
DA 7800:
Deflection-D: 0.140
Deflection-ND: 0.295
EE Cycle Works:
Deflection-D: 0.144
Deflection-ND: 0.225
Jak widać Record wypada najsłabiej, a najlepiej EE (nie będzie na razie produkowana niestety).
#40
Napisano 27 październik 2009 - 09:16
Sztywności prawych i lewych ramion wybranych przeze mnie korb:
FSA SLK Light:
Deflection-D: 0.149
Deflection-ND: 0.278
FSA K-Force Light:
Deflection-D: 0.164
Deflection-ND: 0.309
Record UT:
Deflection-D: 0.163
Deflection-ND: 0.279
DA 7800:
Deflection-D: 0.140
Deflection-ND: 0.295
EE Cycle Works:
Deflection-D: 0.144
Deflection-ND: 0.225
Jak widać Record wypada najsłabiej, a najlepiej EE (nie będzie na razie produkowana niestety).
A teraz niech ktoś zapoda te wszystkie korby po kolei do swojego roweru i niech tylko powie, że czuje jakąś różnicę w sztywności to parsknę śmiechem.