Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szybki Przełaj - Allrounder Do 4,5 - 5 Tys

przełaj

40 odpowiedzi w tym temacie

#1 satal

satal
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 15 marzec 2015 - 23:17

Witam,

 

postanowiłem sobie kupić rower inny niż dotychczasowy MTB. Chciałbym Was poprosić o pomoc w doborze. 

 

Dwa główne cele: dojazdy do pracy (lato, wiosna, jesień, ok 15 km one way) oraz dłuższe wyjazdy rzędu 1200 - 2000 km (np. Chorwacja). Taką trasę zrobiłem na MTB właśnie na cienkich oponach, jednak chciałbym poprawić szybkość (jeździłem bez sakw :) ). 

 

Z żalem odrzuciłem więc (chyba słusznie?) typową szosówkę, choć domyślam się, że super szybko i przyjemnie byłoby na takiej do pracy. Na moim wysłużonym MTB (26") jeżdzę jakieś 30 km/h na grubych oponach, oczekiwałbym po nowym rowerze, że uda się szybciej i łatwiej:) 

 

Wybór na razie padł na Ridley X-Bow na Shimano 105 Disc. Podoba mi się, że można założyć błotniki i ewentualnie bagażnik. Trochę jest ciężki, ale cóż - to nie szosa. 

 

I teraz mam 4 pytania:

 

1) Czy da się w nim założyć inną korbę z tarczą zamiast 46 to np. 50? Czy wystarczy mi 46? Mój Author Sector ma 42. Boję się, że ta 46/34 bodajże to będzie za mało na moje oczekiwania (chciałbym podokręcać na wycieczkach) 

 

2) Czy możecie polecić jakiś inny podobny do Ridleya rower w odniesieniu do moich oczekiwań? Ridley wydaje się na tyle ok, że - jak rozmawiałem ze sprzedawcą - kąty ramy są tak po środku szosy a typowej przełajówki. Ale fajnie mieć jakąś alternatywę. Może Grade Alloy 105 GT? Kona Zone?

 

3) A może poszukać od strony szosówek - nie racing, tylko jakiś Trek Domane np? 

 

4) A propos Ridleya jeszcze - wybrałbym wersję Disc, bo nie wyobrażam sobie hamować w mieście z większych prędkości na takich zwykłych hamulcach. To dobry wybór? 

 

Dla pomocy: nigdy nie jeździłem na niczym z barankiem ;) Nigdy mi też MTB nie przeszkadzał, ani w plecach, kolanach itd. Mam 183 cm wzrostu, 85 kg, noga jakieś 85 cm. Nie chcę ścigać się w zawodach (jak już to MTB). 

 

Będę wdzięczny za pomoc i sugestie. Pozdrawiam,



#2 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 15 marzec 2015 - 23:26

1) da się

2) focusy, meridy, kony, rose, cała masa rowerów z UK

3) jeśli zamierzasz jeździć z sakwami, to nie warto brać szos

4) wersje disc, to ograniczenie wyboru następnych kół. canti/v-brake mają takie same koła ja szosy.

 

polecam - http://szosa.org/top...e-7#entry273306



#3 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 06:40

No, a rozstaw z tyłu, to np. w Focusie 135 mm wiec bierzesz kolo, jak do 29r i problem z głowy.

#4 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 08:06

1. Z tarczą 46 i koronką 11 wykręcisz około 45km/h przy normalnej kadencji 90...

 

4. "Nie wyobrażam sobie hamować w mieście z większych prędkości na takich zwykłych hamulcach" - cóz to za banaluki... Naczytałęś się w necie o "słabości" hamulców canti czy szosowych i już ci się wydaje, że one "wcale" nie hamują...

Ja tez wybrałem tarcze (mechancizne), ale z innego względu - klamkę sie łatwiej naciska i tyle.



#5 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 08:43

I cantii (dobre) i tarczą można zablokować koło, więc mocniej hamować się już nie da. Tarcza ma lepszą modulację, jest odporniejsza na warunki, bo trudniej utaplać w błocie. Mechaniczne tarcze podobno czasem sprawiają problemy z prawidłowym ustawieniem, ale nie wiem na 100%, bo nie miałem. Hydrauliki bez problemu. Wymagają zdecydowanie mniej siły przy operowaniu klamką niż canti, które miałem wcześniej.

 

Ale tak czy owak, skuteczność hamowania w warunkach miejskich będzie podobna.



#6 MichalMoc

MichalMoc
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 16 marzec 2015 - 10:20

GT Grade  :wub:



#7 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 11:13

 Mechaniczne tarcze podobno czasem sprawiają problemy z prawidłowym ustawieniem,

 

Jeśli ustawia się je ze zrozumieniem, a nie "na oko" to nie sprawiają  problemów (Avid Road BB7)



#8 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 11:42

Jak zaznaczyłem, ten problem znam tylko z forumowych opowieści. ;)

#9 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 11:45

Zgadza się, a ja doprecyzowałem że w realu nie jest tak źle (bo potem znów ktoś przeczyta i bezrefleksyjnie powtarzał będzie "mechanicznych hamulców nie da się wyregulować", tak jak "cantilevery nie hamują", "na alumionwej ramie jest tak twardo, że zęby wypadają" czy "ogolenie nóg powoduje zauważalne zmniejszenie oporów powietzra" ;)



#10 MichalMoc

MichalMoc
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 16 marzec 2015 - 11:50

 "ogolenie nóg powoduje zauważalne zmniejszenie oporów powietzra" ;)

;)



#11 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 12:08

Widziałem, że jakiś poryty teoretyk się zaraz odezwie... OT, kolego. Naprawde myśłisz, że będę traci 4 minuty na oglądanie jakichś kretynizmów? 95% z was, forumowców, to leszcze którzy nie poczują różnicy i żaden filmik tego nie zmieni.



#12 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 12:52

Hehe, a zdawałoby się oczywiste, że golenie nóg nie wynika z wiary w poprawę osiągów. :D



#13 MichalMoc

MichalMoc
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 16 marzec 2015 - 13:59

Widziałem, że jakiś poryty teoretyk się zaraz odezwie... OT, kolego. Naprawde myśłisz, że będę traci 4 minuty na oglądanie jakichś kretynizmów? 95% z was, forumowców, to leszcze którzy nie poczują różnicy i żaden filmik tego nie zmieni.

 

Dlatego wolałeś je zużyć na obrażanie kogoś.



#14 RoadBikeRider

RoadBikeRider
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 marzec 2015 - 15:13

Prosimy nie karmić trola  :!: (chyba powinienem zostać adminem forum :roll: )... 



#15 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2015 - 15:15

Widziałem, że jakiś poryty teoretyk się zaraz odezwie... OT, kolego. Naprawde myśłisz, że będę traci 4 minuty na oglądanie jakichś kretynizmów? 95% z was, forumowców, to leszcze którzy nie poczują różnicy i żaden filmik tego nie zmieni.

Ja poczułem różnicę w kulturze Twojej wypowiedzi.

 

A co do mechanicznych tarcz to bb7 byłby dla mnie ostatnim wyborem do klamkomanetek szosowych. Jeślimiałbym takie hamulce mieć to nabyłbym Hayesa albo Shimano. 99 procent szosowych bb7 ma krzywe tarcze i choćby z tego powodu jest upierdliwie trudna w ustawienu=iu dla normalnego użytkownika.



#16 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 16 marzec 2015 - 18:44

TRP kochani, TRP HY/RD. Mechanika w klamkach, hydraulika w zaciskach. Działają jak złoto.



#17 MichalMoc

MichalMoc
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 17 marzec 2015 - 12:47

TRP kochani, TRP HY/RD. Mechanika w klamkach, hydraulika w zaciskach. Działają jak złoto.

 

Dobre są te hamulce? Bo w GT Grade są ;].



#18 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 17 marzec 2015 - 14:20

Zacytowałeś odpowiedź.


  • mikroos lubi to

#19 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 17 marzec 2015 - 15:39

 99 procent szosowych bb7 ma krzywe tarcze i choćby z tego powodu jest upierdliwie trudna w ustawienu=iu dla normalnego użytkownika.

 

 

Hamulce mają krzywe tarcze, hm... ROTFL :))) Aleś wydumał :)))

Tarcze, szanowny panie, kupuje się osobno... Jakiego tylko chcesz producenta. A jeśli kupiłęś sobie krzywe, to hamulce nie maja z tym nic wspólnego :)))



#20 MichalMoc

MichalMoc
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 17 marzec 2015 - 15:58

Zacytowałeś odpowiedź.

Sorki, nie sprecyzowałem ;]. Chodzi mi o serwisowaliność jeszcze. Czy są bezproblemowe i czy samemu można sobie z nimi dać radę ;)?





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przełaj