Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szybki Przełaj - Allrounder Do 4,5 - 5 Tys

przełaj

40 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 17 marzec 2015 - 17:30

Hamulce mają krzywe tarcze, hm... ROTFL :))) Aleś wydumał :)))

Tarcze, szanowny panie, kupuje się osobno... Jakiego tylko chcesz producenta. A jeśli kupiłęś sobie krzywe, to hamulce nie maja z tym nic wspólnego :)))

Ja nie dumam. Hamulce są w rowerach które składam i serwisuję. Klient kupuje to co w rowerze dał producent. Ja nie kupiłbym ani bb7 ani 5 do roweru z klamkomanetkami szosowymi. To dosyć - niestety - popularne mechaniki w rowerach przełajowych czy mieszczuchach z baranem. Z bb7 dostarczane są w rowerach tarcze Avida. Serwisowałem albo składałem kilka tysięcy rowerów z różnymi tarczami i obsługa bb road należy do najbardziej upierdliwych konkurując z wysokiej jakości produktami marketowymi.

 

Procedura ustawienia Shimano albo analogicznych Hayesów jest banalnie prosta i bardzo szybka w porównaniu do bb, nawet jeśli tarcze nie są zbyt proste.Pod tym względem Avidy wypadają blado na tle konkurencji. 

 

Nie twierdzę że u Ciebie nie przebiegło to pokazowo i rewelacyjnie, tak jak parę lat temu byli zadowoleni użytkownicy hydraulicznych Juicy albo Elixirów, akurat ich sztuki były niezawodne dłużej niż chwilę i nie potrafili zrozumieć narzekania na produkty A.W mojej statystyce Avidy jakościowo wypadały biednie.

 

Zdecydowanie polecę je do roweru mtb, słusznie mają opinię najlepszych mechaników.


  • Prozor lubi to

#22 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 17 marzec 2015 - 19:50

Nie wiem, przez 5 miesięcy jedyne co z nimi zrobiłem, to ustawiłem i zapomniałem.


  • MichalMoc lubi to

#23 olson

olson
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 19 marzec 2015 - 13:39

tobo, możesz mi powiedzieć co jest trudnego w ustawieniu bb7 gdzie oba klocki da się regulować ? czy mając proste tarcze też masz takie problemy z ustawieniem tych hamulców ?



#24 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 marzec 2015 - 19:34

Zacisk musi byc idealnie ustawiony rownolegle do tarczy. W stosunku do wersji mtb duzy skok dzwigni klamkomanetki przeklada sie na stosunkowo maly ruch klocka ruchomego, co przeklada sie z kolei na koniecznosc bardzo bliskiego ustawienia klockow przy tarczy. Tarcze praktycznie nigdy nie sa proste (bez wzgledu na producenta), wiec jak ustawi sie sensownie krotki skok klamki to tarcie jest praktycznie nieuniknione.
Ustawialem albo montowalem wiele innych hamulcow tego typu (Shimano, Hayes) i zdecydowanie najdluzej trwa trwa to dla Avidow.
jesli kupi sie wersje z nowymi adapterami (tuleje dystansujace zamiast klasycznego adaptera) to sprawa sie komplikuje, dokrecenie srub praktycznie zawsze sciaga zacisk z ustawionej, wycentrowanej pozycji.
Mialem lub mam bardzo wiele roznych tarczowek hydraulicznych, roznych producentow, w pracy praktycznie codziennie stykam sie takze z tarczami mechanicznymi w tym tragicznej jakosci np zoom i w kazdym przypadku procedura ustawienia jest duzo prostsza i szybsza.
Nie przecze ze to mocne hamulce, ludzie je polecaja, maja wiecej regulacji niz jakiejkolwiek inne, w rowerach mtb sa bardzo ok i wybralbym je do takiego roweru jesli bym potrzebowal.
Moze niektórzy posiadacze maja więcej szczęścia albo sa w tym względzie lepsi ode mnie :) ja bb nie znoszę.

#25 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 09:15

- reguluję tak, jak on pokazuje i żadnych porblemów...


  • bzx lubi to

#26 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 09:45

Ja rownież, jeden na 20 chce w ten sposób współpracowac,
Pan w filmie nie wyjaśnił jednak co zrobić jeśli po poluzowaniu klocków pokrętłami z obu stron (po dokręceniu śrub mocujących zacisk do widelca) klocki ocierają o tarcze i przestają dopiero gdy dźwignia hamulca dotyka do kierownicy.
Sram, czyli właściciel Avida ma podobne instruktaze na swoim kanale yt, tylko niestety maja sie one średnio do realiów.

Jak ktoś chce - niech kupi.

#27 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 12:47

Jest jakiś powód w ogóle, żeby montując tarcze wybrać mechaniczne zamiast hydraulicznych? Poza ceną.



#28 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 14:25

Pan w filmie nie wyjaśnił jednak co zrobić jeśli po poluzowaniu klocków pokrętłami z obu stron (po dokręceniu śrub mocujących zacisk do widelca) klocki ocierają o tarcze i przestają dopiero gdy dźwignia hamulca dotyka do kierownicy.

 

Masz rację, nie wyjaśnił, mi się to wydawało oczywiste - przykrecam linke do ruchomego ramienia hamulca ustawionego nie w pozycji "zupełnie odchylona" tylko kilka mm wyżej. Niepotrzebnie w ogóle gość to zrobił z przykręconą linka, to może mylić.

 

Ponieważ w klamokmanetkach brakuje śruby baryłkowej (takiej jak w v-brake), którą można napinać linkę, trzeba sobie radzić inaczej - tak jak napisałem wyżej.

 

Kurde, naparwde uważam, że regulacja tych hamulców jest bardzo łatwa, wielokrotnie stosowałem ten sposób i nigdy nic nie dzwoniło (no, chyba że się wyciorało porządnie rower w terenie miotając kołami po dziurach)  - łatwiej to chyba tylko hydrauliki wyregulować...



#29 olson

olson
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 20 marzec 2015 - 14:27

tobo dzieki za tak obszerne odpowiedzi.
rowerowyninja w cenie jednego kompletu hydraulicznego np sram rival mam klamki i mechaniki i duży kawałek roweru

#30 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 20 marzec 2015 - 15:43

http://allegro.pl/fe...5164608332.html

taki sprzęt dziś poszedł na allegro za śmieszne pieniądze



#31 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 16:21

rowerowyninja w cenie jednego kompletu hydraulicznego np sram rival mam klamki i mechaniki i duży kawałek roweru. 

 

Ale rozmawiamy o rowerze za 4,5-5k. W tej kwocie mieszczą się zarówno rowery z mechanicznymi, jak i hydraulicznymi hamulcami.



#32 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 16:32

Masz rację, nie wyjaśnił, mi się to wydawało oczywiste - przykrecam linke do ruchomego ramienia hamulca ustawionego nie w pozycji "zupełnie odchylona" tylko kilka mm wyżej. Niepotrzebnie w ogóle gość to zrobił z przykręconą linka, to może mylić.

 

Ponieważ w klamokmanetkach brakuje śruby baryłkowej (takiej jak w v-brake), którą można napinać linkę, trzeba sobie radzić inaczej - tak jak napisałem wyżej.

 

Kurde, naparwde uważam, że regulacja tych hamulców jest bardzo łatwa, wielokrotnie stosowałem ten sposób i nigdy nic nie dzwoniło (no, chyba że się wyciorało porządnie rower w terenie miotając kołami po dziurach)  - łatwiej to chyba tylko hydrauliki wyregulować...

Avid ma w zestawie regulatory luzu linki które bardzo dobrze spełniają swoją funkcję. Przypominają regulatory montowane na olinowaniu przerzutek szosowych.

Ustawiałem setki mechaników, czasami "na czas" (klient czeka na rower, który jest w tym momencie składany, bo w potrzebnym rozmiarze nie ma go w sklepie), wspomniane Hayesy, czy Shimano współpracują, Avidy nie. Oglądałem wiele filmów na YT i ta wzorcowa procedura praktycznie nigdy nie działała.

Przy rowerach mtb z tarczami hydro zalecenia są - książkowe - podobne: przy luźnych śrubach nacisnąć klamkę, zablokować hamulec, dokręcić śruby zacisku (tak w skrócie). Z mojego doświadczenia wynika,że sprawdza się to bardzo rzadko.



#33 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 16:33

Ale rozmawiamy o rowerze za 4,5-5k. W tej kwocie mieszczą się zarówno rowery z mechanicznymi, jak i hydraulicznymi hamulcami.

Za tą kwotę kupisz przełaj z tarczami hydro? Chyba że używany.



#34 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 16:40

Używany to ja bym za 3k z groszami kupił.

I nie zgaduję, wiem.

#35 olson

olson
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 20 marzec 2015 - 16:43

Jeśli to nie tajemnica to pokaż nowy rower do 5k z hydraulikami

#36 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 16:48

Kupiony czy w cenniku? W cenniku nie widziałem, a nowy kupiony za mniej niż 5k jest w moim awatarze.

Nie targujecie się?

Używkę za mniej niż 4k wylicytował w zeszłym roku mój własny brat. Tez CX na hydraulice.

#37 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 20 marzec 2015 - 17:01

Rozumiem negocjacje ale z tego co się orientuję to wynegocjowałeś ze 2k.
Gratuluje, wielu km

#38 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 17:06

20parę procent to nie jest niespotykany rabat.

#39 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 20 marzec 2015 - 17:10

Ale za częsty też nie

#40 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2015 - 17:28

No, nie o tej porze roku.



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przełaj