Zipp, Dugast, Vittoria, Veloflex Czy Może Conti ? Szytka.
#1
Napisano 15 kwiecień 2015 - 08:40
http://www.zipp.com/...il.php?ID=30017
Mam dylemat, zastanawiam się pomiędzy Conti Grand Prix 4000, Vittoria Corsa CX III , Dugast Paris Roubaix Cotton, Veloflex Arenberg vs. powyższy Zipp Tangente SL Speed.
Co byście mi najbardziej polecili ?
Zależy mi szczególnie na wytrzymałości szytki oraz oczywiście na najlepszych właściwościach jezdnych. Asfalt po którym jeżdże w co poniektórych miejscach pozostawia wiele do życzenia. Szerokość szytki 24-25mm.
Wizualnie najbardziej odpowiada mi Zipp (będą zakładane do kół tego samego producenta), ale nie wiem czy jakościowo mogą się równać do np. Dugastów ?
Jeszcze jedna ważna rzecz. Szytke będę kleił na taśme (najprawdopodobniej Tufo Extreme). Jestem typem estety i zależy mi na czystości Gdyby ktoś miał jakieś złe doświadczenia z klejeniem którejś z tych szytek, to bardzo proszę o info.
Dziękuję i pozdrawiam.
#3
Napisano 15 kwiecień 2015 - 09:00
Veloflexy oczywiście też brałem pod rozwagę, ale np. Roubaix mi nie odpowiada kolorystycznie (beżowe ranty).
Edit : teraz widzę, że Veloflex Arenberg jest tym czego zdaje się szukam. W takim razie je też biore pod uwagę vs. reszta
#7
Napisano 15 kwiecień 2015 - 10:36
Przemyśl czy taśma to dobry wybór.
Jeśli lekkie karbonowe koło i dobra szytka, to moim zdaniem tylko klej. Dwa miechy temu kleiłem moje pierwsze szytki i nie było źle. Nic specjalnie nie ubabrałem, a też jestem sprzętowym estetą
Ewentualne ślady kleju na oponie czy obręczy, bez problemów zmywasz acetonem.
Dodatkowym, dla mnie bardzo ważnym argumentem jest niższa waga kleju. I nie jest to mała różnica, bo taśma to ok.60g na dwa koła, a wyschnięty klej to ok. 7g., o mniejszych oporach toczenia nie wspominając.
Zresztą, nie wszystkie szytki "obsługują" taśmę.
- patolog lubi to
#8
Napisano 15 kwiecień 2015 - 10:48
Gucio, też wolałbym na kleju, bo napewno mocniej trzyma, ale będę szczery i powiem, że boje się kleić pierwszy raz samemu takie drogie koła. Nie chce tego spieprzyć. Oczywiście zdaje sobie sprawe, że nie wszystkie szytki współgrają z taśmą klejącą, co mnie właśnie troche martwi
#9
Napisano 15 kwiecień 2015 - 11:00
Też się trochę obawiałem. Dlatego poprosiłem doświadczonego w tej kwestii kumpla. Pierwsze koło nakleił on, ja się przyglądałem. Drugie kleiłem już sam i nie było problemów.
Jeśli nie masz znajomego który ogarnia temat, możesz zanieść koła do serwisu, przy okazji podpatrzeć co i jak. To naprawdę żadna wyższa filozofia
#10
Napisano 15 kwiecień 2015 - 11:10
#11
Napisano 15 kwiecień 2015 - 18:34
Wez pod uwage, ze dobre szytki, no wlasnie, juz tutaj mozna polemizowac co jest dla kogo dobre.
Te klejone z wysokim tpi, sa the best jesli chodzi o to jak sie tocza, opory i ogolnie ich kulture pracy.
Ale tyl pociagnie Ci ok 4k km i bedzie do wymiany, w przypadku veloflexa, czy tez vittorii.
Sprawdz rowniez jaka szerokosc wejdzie Ci w widelki, tu raczej nie powinno byc problemow z 25, do widelca juz niekonicznie.
#12
Napisano 15 kwiecień 2015 - 19:17
#15
Napisano 16 kwiecień 2015 - 12:09
Jeszcze pytanie do posiadaczy Dugastów. Na stronie producenta jest wybór jeśli chodzi o wersje kolorystyczną (beżowa, czarna z logo i czarna bez loga). Mam rozumieć, że wersja bez loga jest cała czarna bez jakichkolwiek napisów, zgadza się ? A czarna z logiem jest z białym napisem bez beżowych rantów, tak ?
#16
Napisano 16 kwiecień 2015 - 18:26
#19
Napisano 16 kwiecień 2015 - 19:33