Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obręcze Wtb Team Frequency I19 - Pękniecie W Wielu Miejscach


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 kwiecień 2015 - 08:33

Podczas wczorajszej przejażdżki gdy jechałem w okolicach 60km/h poczułem zauważalne bicie tylnego koła. Po powrocie do domu zauważyłem 2 duże pęknięcia i 5 małych w okolicach nypli.

 

Koła mają 2 lata (rower Ridley X-Ride 2013) i ciut poniżej 2000 km. 80% asfalt, 20% szutry, ścieżki leśne. 

http://www.wtb.com/p.../frequency-team

 

Co mogło być przyczyną, aż tylu pęknięć ?

Czy jestem zbyt ciężki (87-88 kg), na tego typu koła ?

Czy muszę znów kupować WTB

Czy jest coś mocniejszego godnego polecenia ? 

 
Opony 28mm do 33mm. 
CN Spoke Aero 424
Dt swiss 350 Disc

 

DSC01964.jpg
 
DSC01965.jpg
 
DSC01966.jpg
 
DSC01967.jpg
 
DSC01968.jpg
 
DSC01969.jpg


#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 26 kwiecień 2015 - 09:19

Przednia powinna wytrzymać, na tył daj sobie coś mocniejszego i podkładki pod nyple ale to już musisz zawieźć kółko do serwisu, albo samemu zamowic obrecz, przepleść i oddać do naciągnięcia i wycentrowania

obręcz musi miec taka sama wysokosc i liczbe oczek



#3 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 26 kwiecień 2015 - 09:25

http://brianmillerho...le-performance/

 



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 kwiecień 2015 - 10:11

Pierwszy raz widzę, żeby obręcz WTB rozleciała się w taki sposób - to sprawdzona marka i sprawdzone obręcze, używane zresztą nawet w MTB, więc w przełaju tym bardziej powinny wytrzymać. Z tego powodu zastanawiam się, czy nie jest to raczej wina zaplotu, niż komponentów.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 26 kwiecień 2015 - 10:36

moze za mocno naciagniete szprychy? pamietasz ile kgf bylo?

 



#6 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 kwiecień 2015 - 11:57

32 szprychy, koła były na trzy krzyże zaplatane, więc powinno być solidnie. W przednich kołach nic się nie dzieje, żadnego bicia od nowości. 

Pierwotnie były zaplatane w bikestacji, po jakiś 1200 km pękła 1 szprycha w tylnych kołach. Szprycha została wymieniona, koło wycentrowane, ale nie idealnie tj, płaskie szprychy nie były ustawione wszędzie równolegle względem siebie. 

 

Mikroos: znasz w Szczecinie i  okolice dobrego speca od kół (+ serwis)  ?

 

 



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 kwiecień 2015 - 13:13

Gruby Kolarz na Staromiejskiej.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2015 - 14:17

http://postimg.org/image/emyver0bx/

Przecież ta szprycha przy pęknięciu (środkowa) jest ewidentnie nieodwracalnie ukręcona przy nyplu. Moim zdaniem zawinił serwisant (ten centrujący koło po wymianie szprychy, ale też może Bajkstacja nie posmarowała nypli przy montażu i się zapiekły). Nypel był zapieczony, a ten przytrzymując szprychę kręcił nyplem na siłę. Skręceniu uległa szprycha (na odcinku między przytrzymywanym miejscem a nyplem), ale też nadwerężona została obręcz w tym miejscu, bo skręcająca się  szprycha szybko zwiększała swoje naprężenie i siłę wywieraną na oczko obręczy w tym miejscu.

 

 


  • wiktor24 lubi to

#9 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 26 kwiecień 2015 - 14:33

marvelo masz świetne oko :)

ja bym reklamował tą naprawę, choć może być ciężko bo po takim czasie... nie udowodnisz im że to źle zapletli



#10 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 kwiecień 2015 - 15:10

Rzeczywiście w wszystkich miejscach gdzie nastąpiło pęknięcie, szprycha nie jest równoległa względem obręczy + w paru innych miejscach. 

 

Przy budowaniu/ centrowaiu kół z szpychami płaskmi trzeba mieć klucz aby się one nie wykrzywiały, tak jak w filmiku z DT Swiss

 

 

 

Czy co zrobić ? Rozłożyć koło na części, powykręcane szprychy zastąpić nowymi i złożyć ponownie na WTB ? A może płaskie szprychy zastąpić zwykłymi cieniowanymi ?

 

 

 

 

 

 



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 kwiecień 2015 - 16:29

Uuu, faktycznie nie spojrzałem. Fuszerka aż boli. Koło ewidentnie do reklamacji!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 kwiecień 2015 - 19:45

Uuu, faktycznie nie spojrzałem. Fuszerka aż boli. Koło ewidentnie do reklamacji!

 

Przednie koło również ma 5 przekręconych szprych. Z reklamacją będzie trudno, ponieważ swojego czasu rower oddał do serwisu ojciec (jego znajomy = brak paragonu). 



#13 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 26 kwiecień 2015 - 21:02

Najtaniej będzie zastąpić szprychy zwyklymi i przeplesc tyl na mocniejsza obrecz...



#14 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 kwiecień 2015 - 23:54

Okrągła szprycha, ale skręcona, będzie niemal tak samo wrażliwa. Tak się niestety kończy zaplatanie na sucho :(

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź