Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka Szerokość Opony Najlepsza?


102 odpowiedzi w tym temacie

#81 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2951 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 19 sierpień 2016 - 19:53

Ja bym dał Ultremo na przód. Jako opona z wyższej półki powinna mieć jednak nieco miększą mieszankę i lepszą przyczepność, no i szkoda ją zdzierać na kole napędowym czy przy zablokowaniu koła, które czasem jednak się zdarza z tyłu przy gwałtownym hamowaniu.

Realna szerokość może wyjść bardzo podobna.  Obstawiam, znając kilka moteli obu firm, że Shwalbe będzie nieco szersza niż jej nominalny rozmiar, a Hutchinson węższy.



#82 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1763 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 sierpień 2016 - 20:51

Na obręczy 13,6mm Ultremo wychodzi 23mm, a Hutchinson ok. 24,6.

Miałem tak jak napisałeś ostatnio, ale zastanawiam się, czy Ultremo nie sprawdziło by się lepiej jako opona napędowa z racji niższych oporów (chyba) toczenia? W MTB to na tył zakłada się bardziej gładką oponę, bo właśnie te opory toczenia.

 

Kiedyś znalazłem w katalogu którejś ze znanych marek rowerowych, że też założyli seryjnie różne szerokości opon, ale teraz nie mogę tego znaleźć kto i jak.



#83 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 980 postów
  • Skądśląskie

Napisano 19 sierpień 2016 - 22:44

A bardziej gładka opona oznacza lepsze opory toczenia ? Ja teraz jeżdże na oponach z lekkim bieżnikiem po bokach w rozmiarze 25 i nie zauważam by gorzej toczyły się od slicków 23 



#84 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1763 postów
  • SkądWLKP

Napisano 20 sierpień 2016 - 09:39

Grześ, to ma być założone na ITT, a wtedy 5s może mieć znaczenie na dystansie. Zakładam, że Ultremo jako opona już raczej wyścigowa ma mniejsze opory toczenia niż dedykowana treningówka.

#85 szymon72

szymon72
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądJastrzębie-Zdrój

Napisano 02 wrzesień 2016 - 11:11

Poglądowo:

Rubino Pro Slick 23 realnie 24,4 mm

Rubino Pro Tech 25 realnie 25,5 mm

 

obie na obręczy 15c z ciśnieniem 7 atm



#86 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 375 postów
  • SkądDęblin

Napisano 09 marzec 2017 - 21:09

Na kołach Fulcrum Racing Quattro wew. szer. obręczy 17mm opona Coninental GP 4000s II 23x700 napompowana na 8 bar ma 25mm. Po mojej przesiadce z wysokiego karbonowego stożka i szytek 21mm, opona w w/w zestawie wygląda prawie jak balon hehe.


  • slaweko lubi to

#87 eko

eko
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • SkądJózefów Roztocze

Napisano 07 lipiec 2017 - 06:35

Moja budżetową opona na kostkowanie ścieżki ,dziurawe asfalty kenda kontender 26mm na obręczy 15 c przy 8,5 bar 27,2mm

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka



#88 szosowykolarz

szosowykolarz
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 23 lipiec 2017 - 15:35

Ja jeżdżę na balonach 28mm i ciśnieniu 5-6 bar.

Wcześniej były pompowane do ok. 4 barów i po zwiększeniu ciśnienia czuję różnicę w szybkości.

Do pracy mam 12km i dosyć równy asfalt.

Pytanie czy węższa opona pompowana w okolicy max ciśnienia skróci mój czas dojazdu?

Czy średnia prędkość ma prawo wzrosnąć?

 

 

 



#89 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 632 postów
  • SkądGdynia

Napisano 23 lipiec 2017 - 16:52

Nie skróci. Przecież węższa opona sprawi, że będziesz miał mniejszą średnicę koła i będzie się ono musiało bardziej kręcić.

#90 przegibek

przegibek
  • Użytkownik
  • 102 postów

Napisano 23 lipiec 2017 - 18:02

"bardziej kręcić", piękne :)))



#91 szosowykolarz

szosowykolarz
  • Użytkownik
  • 92 postów

Napisano 23 lipiec 2017 - 18:19

No a tak poważnie? Pytam serio, jeżdżę drugi rok i doświadczenia/porównania nie mam.

 

Przy 7barach jedzie mi się lżej niż przy 4bar i to nie tylko odczucia ale i wskazania z licznika.

Średnia wzrosła o ok. 2km, jakbym jeszcze ze dwa urwał na węższych oponach to byłoby nieźle.

 

Dodam, że jestem słabym kolarzem, odcinek 12km robię w 25/30min w zależności od świateł/postojów i innych.



#92 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 632 postów
  • SkądGdynia

Napisano 23 lipiec 2017 - 18:36

Nie zyskasz 2 km/h średniej zmieniając 28 na 23. Nie wiem, czy w ogóle coś zyskasz na takiej zmianie.

#93 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lipiec 2017 - 18:40

No a tak poważnie? Pytam serio, jeżdżę drugi rok i doświadczenia/porównania nie mam.

 

Przy 7barach jedzie mi się lżej niż przy 4bar i to nie tylko odczucia ale i wskazania z licznika.

Średnia wzrosła o ok. 2km, jakbym jeszcze ze dwa urwał na węższych oponach to byłoby nieźle.

 

Dodam, że jestem słabym kolarzem, odcinek 12km robię w 25/30min w zależności od świateł/postojów i innych.

 

Na poważnie to ile spodziewasz się przyspieszyć? Gdybyś zapytał o ile będziesz szybszy na 120 km to takie pytanie miałoby jeszcze jakiś sens, ale jeśli robisz 12 km do pracy to śmiem twierdzić że nie ma znaczenia nie tylko jakie opony załozysz ale nawet na jakim rowerze jeżdzisz, chyba że te 2 minuty robią Ci jakąś różnicę.



#94 djakdymek

djakdymek
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądPodlaski przełom Bugu

Napisano 23 lipiec 2017 - 20:37

Obecnie jeżdżę na Tribanie520 i fabrycznych obręczach od btwin.

W sumie to wydałem całą kasę na niego i muszę dorabiać :D (małolacik)

Czy zmiana z 25c equinoxów na 28c ultrasport 2 będzie na + pod względem komfortu, a jak z utrzymywaniem prędkości i opory(o to się martwię )Czy jest to wielka różnica? Na 25 jeździ mi się spoko, ale jeżdzę dużo po wiochach na podlasiu, lubelszczyźnie, gdzie drogi gminne to łopaniejezu. 


Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz.

bike-face-baby-toddler-shirts-men-s-polo


#95 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 213 postów

Napisano 23 lipiec 2017 - 20:57

Imho nie poczujesz różnicy zbytniej. Dojedziesz te, to wtedy kup np. Micheliny Pro4 Endurance V2 28C.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#96 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 24 sierpień 2017 - 15:23

Panowie help. Kończę stockowe opony Mavica. 25 jak najbardziej mi odpowiada. Chce założyć Conti GP 400 S II. Obręcz 17C i dylemat: 23 czy 25 ?? Z tego co można wyczytać to na takiej obręczy 23 to realnie 25, a 25 niemalże 28. Obawiam się wielkiego balona po założeniu 25tek. Co myślicie ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W terenie: Stockli Beryll RSC
Na szosie: Rose Pro SL-2000
W pokoju: Tacx Bushido

#97 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1763 postów
  • SkądWLKP

Napisano 25 sierpień 2017 - 08:36

Jak rama nie miała by przyjąć balona 28, to masz chyba temat wyjaśniony. Jak przyjmie, to ja dał bym osobiście 25, ale zdania będą podzielone.

#98 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 744 postów
  • SkądLublin

Napisano 02 wrzesień 2017 - 18:46

@HarveyDent Masz w tym momencie opony 25 i "obawiasz się wielkiego balona" po założeniu opon 25? Zastanawiające  :)


[2018] Zamówienie ubrań kolarskich ★ Cycling Order ★ Black is the new Fluo ★ Don't feed the troll


#99 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 05 wrzesień 2017 - 20:21

@HarveyDent Masz w tym momencie opony 25 i "obawiasz się wielkiego balona" po założeniu opon 25? Zastanawiające  :)

Oczywiście doczytałeś że te konkretne opony na obręczy 17 mm w rozmiarze 
 

23 to realnie 25, a 25 niemalże 28.

?

Już chyba wiesz już dlaczego pytam

Uwaga, uwaga podpowiedź: Obecne opony w rozmiarze 25 mają na tej obręczy 25,3 mm


W terenie: Stockli Beryll RSC
Na szosie: Rose Pro SL-2000
W pokoju: Tacx Bushido

#100 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 744 postów
  • SkądLublin

Napisano 11 wrzesień 2017 - 06:11

Różnice w rzeczywistej szerokości danej opony wynikają w 90% z wewnętrznej szerokości obręczy oraz ciśnienia. Producent mierzy opony 23c na obręczy 13c i opony 25 na obręczy 15c. Jeśli używasz szerszych obręczy np. 17c to realnie opona 23 będzie miała ok 25, a opona 25 ok. 26-28.

 

Różnice między szerokością opony 25 od producenta X będą minimalne w porównaniu z oponą 25 od producenta Y. Dlatego jeśli teraz masz opony 25 na obręczy 17 to jak sobie kupisz inne opony 25 to będziesz miał praktycznie taką samą szerokość jak obecnie. Skoro teraz nie masz "wielkiego balona" to po zmianie opon też go nie będziesz miał. 

 

PS> Opony 23 na obręczy 17 będą miały zniekształcony (rozciągnięty) profil i będziesz to czuł w każdym zakręcie więc moim zdaniem powinieneś zostać przy 25. 


[2018] Zamówienie ubrań kolarskich ★ Cycling Order ★ Black is the new Fluo ★ Don't feed the troll




Dodaj odpowiedź