Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka Szerokość Opony Najlepsza?


102 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 04 maj 2015 - 22:14

witajcie mam pytanie jakiej szerokości opon używacie w swoich rowerach? jeśli moglibyście podać jakieś plusy i minusy dotyczące danej szerokości opony. aktualnie używam 700x23c.rower szosowy posiadam od niedawna więc nie mam porównania co do innych opon dlatego proszę o wasze opinie i ewentualne porady jakiej szerokości opony kupować przyszłości.
  • tomeeek07 lubi to

#2 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 04 maj 2015 - 22:54

google - całe elaboraty o wyższości 25 nad 23 znajdziesz.


  • Ciachoorsky lubi to

#3 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 05 maj 2015 - 06:29

jak ważysz więcej niz 90kg i masz kiepskie szosy to 25/28 bez dwóch zdan :)



#4 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 05 maj 2015 - 13:55

jak ważysz więcej niz 90kg i masz kiepskie szosy to 25/28 bez dwóch zdan :)

Nie i nie. ;-)

Słyszałem też o oponach 700x20, więc jest spory wybór tychże.

Powiem szczerze, że 23 wydają mi się szerokie i nawet myślałem o węższych, ale wtedy nie dałbym rady wystarczająco napomować. :D



#5 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 05 maj 2015 - 14:21

Węższa opona od 23 wcale nie oznacza mniejszych oporów toczenia.

 

Zapewnia także mniejszą stabilność całego roweru poprzez wymuszenie większego ciśnienia w oponach, które będzie musiało być wystarczające by przeciwstawić się dobiciom na różnego rodzaju niedoskonałościach jezdni.

 

5 lat temu sam bym nie uwierzył w to co teraz piszę... wtedy myślałem, że im twardsza opona tym szybciej... dziś już wiem, że nie zawsze to prawda.



#6 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 05 maj 2015 - 14:39

Ja się zdecydowanie przekonalem do 25mm. Jak wiem, że będzie gorsza droga, to zakładam kółka z oponami 28mm.  pozdr



#7 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 05 maj 2015 - 16:16

Jak masz mocno dobitą oponę ( a tak pompuje się 700x20) to będzie podskakiwać na mikronierównościach i w tym ułamku sekundy będzie się kręcić w powietrzu. Wydaje się, że niewielka strata, ale jak asfalt jest mocno porowaty to da się tak stracić sporo mocy. Słabiej napompowana szersza opona ugnie się i zostanie na asfalcie, a siła z nóg nie pójdzie na marne.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#8 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 532 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 maj 2015 - 21:37

W tym roku pierwszy sezon na 25 i muszę przyznać że wygoda o wiele większa a prędkość taka sama. Nigdy więcej 23 nie wezmę.
  • B25CX lubi to

#9 Wyrwiząb

Wyrwiząb
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 maj 2015 - 22:21

ja mam 25 w specu roubaix i jestem bardzo zadowolony. Jeździłem przez chwilę na scott speedster z 23, różnica wyczuwalna i to bardzo, mimo że doświadczenie z szosą mam mizerne

 


  • wiktor24 lubi to

#10 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 17 maj 2015 - 16:08

Też obstawiam 25mm :-)
  • B25CX lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#11 wilku

wilku
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 17 maj 2015 - 17:15

Mam takie pytanie, może nie do konca w temacie, ale co tam, liczę na wyrozumiałość :D Jak mam oponki 23 to 25 na pewno się zmieści? Odległość między oponą a widelcem wydaje mi się niewielka, te włoski z gumy po bokach opony obcierały lakier dopóki ich nie pourywałem, wiec pewności czy wejdzie nie mam :D

#12 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 532 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 maj 2015 - 21:55

A skąd my to mamy niby wiedzieć?? Wrzuć zdjęcie to ocenimy.



#13 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 19 maj 2015 - 05:42

Mam takie pytanie, może nie do konca w temacie, ale co tam, liczę na wyrozumiałość :D Jak mam oponki 23 to 25 na pewno się zmieści? Odległość między oponą a widelcem wydaje mi się niewielka, te włoski z gumy po bokach opony obcierały lakier dopóki ich nie pourywałem, wiec pewności czy wejdzie nie mam :D

 

Przy wymianie z 23 Lugano na 25 Pro4 zmierzyłem suwmiarką o ile zwiększył się promień koła. U mnie wyszło 4 mm więcej. Teraz sprawdź ile masz zapasu. Na boki dodaj te 2 mm wynikajace z rozmiarówki opon.


Trzepak 

"MAMIL"


#14 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 maj 2015 - 07:21

Przy wymianie z 23 Lugano na 25 Pro4 zmierzyłem suwmiarką o ile zwiększył się promień koła. U mnie wyszło 4 mm więcej. 

Aż 4mm promienia? To daje 8mm na średnicy koła, sporo jak na zmianę opony tylko o 2mm szerszej.



#15 Arek74

Arek74
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądDuszniki Zdrój

Napisano 19 maj 2015 - 10:48

Tutaj ma jeszcze znaczenie szerokość obręczy, inna średnica będzie przy 622x13c a inna przy 622x17c czy 19c. Teraz moda jest na szerokie obręcze, ponoć jeszcze lepszy komfort jazdy :)



#16 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 19 maj 2015 - 11:04

Ja mam 622x13 stąd i wysokość znaczna.


Trzepak 

"MAMIL"


#17 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 19 maj 2015 - 11:17

Przy wymianie z 23 Lugano na 25 Pro4 zmierzyłem suwmiarką o ile zwiększył się promień koła. U mnie wyszło 4 mm więcej. Teraz sprawdź ile masz zapasu. Na boki dodaj te 2 mm wynikajace z rozmiarówki opon.

Praktycznie wszystkie szosowe opony Michelin jakie miałem miały większą realną szerokość niż deklarowana na boku opony. Michelinowskie 23 mm często jest szersze od 25 mm od innych firm.

U mnie  Lithion 2 był szerszy i wyższy od Hutchinsona Atom o około 2.5 mm (przy nominalnych 23 mm) na tej samej (13 mm) obręczy.  



#18 rodman

rodman
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądSomewhere In Poland

Napisano 20 maj 2015 - 10:22

polecam bardzo ciekawy artykuł w ostatnim wydaniu "szosy": http://magazynszosa.pl

gdzieś po koniec pisma - daje do myślenia - podsumowanie: zależy gdzie chcesz jeździć / startować

 

ja osobiście jestem przekonany do opon, które uwzględniają naszą polską zmienną aurę -lubi popadać- i mają jakieś "wzorki" celem wzrostu przyczepności ;-)


  • kaloo lubi to

#19 RAFA.S

RAFA.S
  • Użytkownik
  • 182 postów
  • SkądGolub - Dobrzyń

Napisano 17 czerwiec 2015 - 21:29

Jeżdżę na 23 c pompowane do 8.5 bar (troszku masy mam) i to często po kiepskich asfaltach (ten kto był na Velo Toruń, to wie o czym piszę) i niedawno spróbowałem 25 mm nadmuchane do 7.5 (miało być komfortowo). Jakiejś różnicy nie odczułem poza wrażeniem, że mimo wszystko są wolniejsze. Stary może już jestem i ciężko się przestawić ale wróciłem do 23c i ulubionych Continetal GP4000S II. Faktem jest natomiast, że dobre opony takie jak wspomniane wyżej, czy Schwalbe Ultremo ZX czy inne topowe a opony budżetowe, czy zakładane do rowerów przez producentów (np. Giant PSL1), to znaczna różnica wyczuwalna nawet dla osoby zaczynającej dopiero przygodę z szosówką. Koniec końców trzeba kupić dwa komplety tej samej marki w dwóch rozmiarach, choćby byle jaki drutówki i sprawdzić empirycznie, a potem kupić już porządne oponki w rozmiarze, który przypasował lepiej. Rozwiązanie nie najtańsze, ale jak nie spróbujesz sam to się nie przekonasz. Każdy jest inny i ma inne odczucia. Aha, ja test przeprowadziłem na Schwalbe Lugano, bo są tanie i w obydwu rozmiarach.      



#20 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 18 czerwiec 2015 - 08:50

No tak, tylko jeszcze jak się ma opona "drutówka" do np. oplotu 320 TPI ?

Bo moim zdaniem różnice w komforcie, wadze, toczeniu są znaczne w różnych wersjach tej samej opony.

Dlatego trzeba by kupić dwie opony w różnych rozmiarach i takich samych wersjach, oplocie,mieszance itp. bo mając jedną zwijaną i kupić drugą "na próbę" w wersji "budżetowej" czyli np. drutówkę, to nie ma sensu.





Dodaj odpowiedź