#1
Napisano 09 maj 2015 - 10:08
#3
Napisano 09 maj 2015 - 10:44
To wcale nie taka głupia rzecz. Dzięki temu istnieje możliwość poprowadzenia pancerzy od kierownicy do ramy nieco szerszym łukiem. W niektórych przypadkach wyraźnie poprawia to pracę przerzutek.Te krzyżujące się linki manetek to osobny wtf
A ramka przekozacka
- wiktor24 lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#6
Napisano 09 maj 2015 - 14:04
Rower na pewno wymaga odświeżenia, ale nie wydaje się być zanadto zajechany. Sante mam tylko korbę i hamulce. Korba robi to co ma robić, hamulce chcę wymienić na dual pivoty. Osprzęt jest w ogóle mieszanką, oprócz Sante mam piasty Dura Ace, klamkomanetki Campagnolo, przednią przerzutkę Campagnolo a tylną Sachs.
#7
Napisano 09 maj 2015 - 14:07
Być może jest, jak pisze Mikroos, ale po co w takim razie robić kanały tam, gdzie linek nie ma? Taki patent niepotrzebnie podnosi koszty produkcji. Moim zdaniem, to tylko efekt estetyczny, dla zwiększenia atrakcyjności ramy.
Można jeszcze szukać powodów w tym, że producent był torowcem, więc kombinował z ramą aero. Może mu wyszło, że jeśli nierówna powierzchnia piłki golfowej zwiększa zasięg lotu, to podobny kształt rurek spowoduje ten sam efekt?
- zuczek222 lubi to
#8
Napisano 09 maj 2015 - 16:46
Dlaczego utożsamiasz wyżłobienia w rurkach z prowadzeniami pod linki? Nie odnosiłem się do kształtu rurek, a jedynie do faktu, że linki są skrzyżowane pod dolną rurą.Być może jest, jak pisze Mikroos, ale po co w takim razie robić kanały tam, gdzie linek nie ma?
- Ultek lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Napisano 10 maj 2015 - 08:12
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#14
Napisano 10 maj 2015 - 09:02
Poza tym każde załamanie powierzchni wymusza wzmocnienie ścianek (miejsca zmiany kształtu w naturalny sposób skupiają naprężenia) i w ten sposób zwiększają masę całej rurki. A w przypadku rowerów wybitnie zależy nam na tym, aby stosunek sztywności do masy był maksymalnie korzystny.
Zresztą... gdyby takie kanciaste kształty były najkorzystniejsze, jeździlibyśmy na ramach z prostokątnych profili.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#15
Napisano 10 maj 2015 - 09:37
Te kształty nie są kanciaste a z z tego co piszesz wynika że idealnym przekrojem znoszącym obciążenie poprzeczne jest przekrój okrągły, ja natomiast uważam że eliptyczny - mówię oczywiście o sytuacji gdy wektor siły skierowany jest wzdłuż dłuższej średnicy elipsy. Z zamieszczonych zdjęć trudno wywnioskować czy przekrój tej ramy można wrysować w koło czy raczej w elipsę, ale wcale nie zdziwiłbym się gdyby taka rama była od obydwu bardziej wytrzymała, myślę że ktoś kto projektował taki kształt dokładnie wszystko policzył.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Dodaj odpowiedź
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rama, columbus
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Rama Karbonowa, Czy To Ubytki Lakieru, Czy Uszkodzenie Karbonu?Napisany przez Shatzooneck , 09 lut 2023 rama, uszkodzenie pekniecie rysy |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Rozmiar RamyNapisany przez Barto , 03 sty 2023 Rama |
|
||
Giełda →
Kupię →
Kupię Frameset GravelNapisany przez EverRestOnTheBike , 20 sie 2022 frameset, gravel, rama, accent i 2 więcej |
|
||
Giełda →
Sprzedam / Oddam / Zamienię →
[Rama] Gravel Disc - Ktm Revelator F8 CarbonNapisany przez adamDi2 , 25 paź 2021 gravel, rama, carbon i 3 więcej |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Cube Litening C:62 Pro 2017 60Napisany przez Piotr92 , 22 mar 2021 Cube, Rama, Rower |
|