Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sakwy a kolarka


33 odpowiedzi w tym temacie

#21 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 sierpień 2007 - 09:56

Z autopsji mogę powiedziec że a takie dłuższe wycieczki zamiast sakw lepsze są rozbudowane torby na biodra - nie obciążają maszyny tak jak wypchane sakwy i nie zakrywają pleców jak plecak... są najlepszym IMHO rozwiązaniem. Inna sprawa że wymuszają oszczędne pakowanie, ale to i tak jest wskazane przy wycieczkach rowerowych, prawda ?
Mówię powiedzmy o czymś takim: http://www.specshop....roducts_id=1540


No tak, tylko ja mowie o trasie ~300 km - nie bedzie mi taki plecaczek zbytnio pleców obciążał?

xcracer: Pasuje, czy nie, potrzebuje przewieźć ubrań/obuwia na kilka dni. Największy problem właśnie z butami, bo w kolarskich raczej nie pochodze nigdzie.


Nie musisz używać tego paska, możesz poprzestać jedynie na pasie biodrowym. Oczywiście, nie będzie IDEALNY bo tak dobrze to nie ma... ale będzie IMHO mniej uciążliwy, niż plecak o analogicznej objętości. Lekkie buty w nim też zmieścisz, ale prawdę mówiąc - musisz sam poszukać jakiegoś modelu, który będzie Ci pasował... te dostępne, bardzo różnią się objętością/rozplanowaniem wewnętrznym/ceną, ja podałem tylko przykładowy model.
Pozdrawiam !

PS Myślę o sprzęcie na długą trasę, mniej więcej tego rzędu jaki podałeś...

#22 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 11 sierpień 2007 - 22:29

Ymmm przyjrzałem się swojemu rowerowi i zauważyłem, że na tylnym widelcu są śrubki, tak jakby do wkręcenia bagażnika... Ktoś też mi mówił, że mój Trek 1000 ma bardziej turystyczny tył (duża odległość tylnego koła od ramy). Czy na tym mogę zamontować bagażnik (i sakwy swoją drogą), czy te śrubki służą do czegoś innego?


http://foto.bike007....k-1000(1500x975).jpg - tutaj widać te śrubki, w innych szosówkach ich nie widziałem (koło pancerza z tylnego hamulca, takie małe punkciki na tylnym widelcu).

#23 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 12 sierpień 2007 - 07:24

yep... te otwory sa po to aby mozna bylo zamontowac bagazniczek.
na dole masz dwa otwory i dwa otwory nieco wyzej zaraz przy rurze podsiodlowej. (w moim starym giantcie ocr 1 tez takie cus bylo.

bagaznik z sakwami mozna spokojnie zamontowac, tylko trzeba pamietac o kilku sprawach.
- nie mozna duzo ladowac do takich sakw - gora kilka kg na sakwe.
- mocne kola
- cisnienie w oponach musi byc caly czas wysokie. inaczej na byle dziurce mozna sie zdziwic. ;-)

#24 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2007 - 10:01

wg mnie najlepszy będzie plecak, z tym że musi mieć 1-2 pasy do spięcia na klacie, aby sie nie bujał na plecach na boki przy pedałowaniu, nie powinien ciążyć ci na plecach, chyba że masz zamiar przewozić w nim jakieś super ciężkie rzeczy :D

sakwy w szosie to kompletna pomyłka, rama pewnie wytrzyma bo nikt nie zasuwa jak szalony z sakwami, ale tylne koło może tego nie przeżyć, sakwy mają zastosowanie w mtb lub trekingu

#25 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 12 sierpień 2007 - 10:39

Malik: Jak mocne koła? Szczerze mówiąc to nie przyglądałem się zbytnio swoim w Treku 1000, wystarczą takie? Wieźć tam wiele nie będę, 2 pary butów, kilka par spodni i to wszystko. W moich Michelinach mogę chyba max 7 atmosfer mieć.

kr1zje: Trochę chyba miałbym mokre plecy z plecakiem na plecach :P

#26 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 12 sierpień 2007 - 13:01

Malik: Jak mocne koła? Szczerze mówiąc to nie przyglądałem się zbytnio swoim w Treku 1000, wystarczą takie? Wieźć tam wiele nie będę, 2 pary butów, kilka par spodni i to wszystko. W moich Michelinach mogę chyba max 7 atmosfer mieć.

kr1zje: Trochę chyba miałbym mokre plecy z plecakiem na plecach :P


plecak to moim zdaniem kompletna porazka. plecak to mozna sobie w mtb zakladac na jakies wycieczki krajoznawcze. w plecaku wtedy mamy co najwyzej klucze od chaty, telefon, detke, troche grosza, aparat, jakies drobne amu i kase ;-)

kola powinny wytrzymac jesli calkowita masa bagaznika i calej reszty nie przekroczy 6-8kg no gora 10kg.

#27 pingpongista2

pingpongista2
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądPołudnie

Napisano 12 sierpień 2007 - 13:49

kola tu zbytnio nie maja znaczenia, bo jesli np ty wazysz 60kg i kola "wytrzymuja" twa mase to jesli dasz sie przejechac koledze o masie 90kg kola zapewne rowniez "wytrzymaja" wiec idac dalej logicznym rozumowaniem jesli ty wazysz 60kg i wezmiesz "na bagaz" 30kg to bedzie tak jakby jechal na rowerze towj kolega ktory wazy 90kg...nie??:P

#28 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpień 2007 - 14:57

IMHO, używanie plecaka jest czymś czego powinno się unikac. Ostatnio musiałem przewieźc trochę rzeczy i nie miałem wyjścia. Spociłem się koszmarnie, plecak rzecz jasna bardzo 'pomógł' - dlatego jeśli mogę używam sakwy biodrowej. Nie opina większej powierzchni, więc nie ma problemu z potem. Jest wygodniejsza, nie ciśnie tak jak plecak. Przy obniżonej pozycji na szosówce, zjeżdża akurat tam gdzie najmniej przeszkadza :)

Ogólnie - uważam że DOBRA sakwa biodrowa jest lepszym rozwiązaniem niż plecak i na ogół lepszym, niż sakwy jako takie ( bardziej równomierne rozłożenie nacisku no ina ogół sam nacisk znacząco mniejszy ).
Poza tym... dobrym rozwiązaniem jest posiadanie dwóch sakw - jednej na krótkie wycieczki, tak akurat do zapakowania potrzebnego wyposażenia i coś większego o większej pojemności na długie kilkusetkilometrowe rajdy.

#29 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 12 sierpień 2007 - 22:43

kola tu zbytnio nie maja znaczenia, bo jesli np ty wazysz 60kg i kola "wytrzymuja" twa mase to jesli dasz sie przejechac koledze o masie 90kg kola zapewne rowniez "wytrzymaja"


IMHO, koła mają znaczenie dlatego, że jeśli Ty ważysz 60 kg to przejedziesz na nich 10kkm i dalej będą w porządku a kolega ważący 90 kg na takich samych kołach zrobi 2x mniej km od Ciebie a będą miały większe ślady użytkowania i będą bardziej zużyte. Chyba... Pozdro!

#30 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 13 sierpień 2007 - 16:40

kola tu zbytnio nie maja znaczenia, bo jesli np ty wazysz 60kg i kola "wytrzymuja" twa mase to jesli dasz sie przejechac koledze o masie 90kg kola zapewne rowniez "wytrzymaja"


IMHO, koła mają znaczenie dlatego, że jeśli Ty ważysz 60 kg to przejedziesz na nich 10kkm i dalej będą w porządku a kolega ważący 90 kg na takich samych kołach zrobi 2x mniej km od Ciebie a będą miały większe ślady użytkowania i będą bardziej zużyte. Chyba... Pozdro!


No i ja siedząc na rowerze daje nacisk na oba koła, a sakwa będzie dawała tylko na tył.

Swoją drogą ja też lekki nie jestem (78 kg), więc jeśli zdecyduję się na sakwy to na pewno będę uważał ich wagę.

Szukałem dziś sakw na allegro, ale... tylko przy jednej znalazlem jej wagę - 1,5 kg...

#31 pingpongista2

pingpongista2
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądPołudnie

Napisano 13 sierpień 2007 - 18:48

ogolnie nawet jak jedziesz bez sakw to i tak sporo wiekszy nacisk idzie na tylne kolo co jest oczywiste:P

#32 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 sierpień 2007 - 17:12

kilka kilogramów nacisku na tylne koło nie zaszkodzi pod warunkiem ze kolega zastosuje trochę grubszą oponę np 32mm wtedy amortyzacja bedzie lepsza


#33 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 15 sierpień 2007 - 17:22

wystarczylaby 25-28.
chyba zeby w ogole zalozyc opony trekingowe z jakims wiekszym bieznikiem etc.

#34 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 sierpień 2007 - 17:42

ważne tez żeby opona była wysoka, bo porównując moje (conti ultrasport i hutch quartz0 to hutch jest węższy i o wiele wyższy obie 622x23




Dodaj odpowiedź