Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prosto Do Celu, Czyli Aby Się Nie Zgubić


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 17 maj 2015 - 13:22

Witajcie, zapodam taki luźny temat, aczkolwiek przyszedł mi on na myśl po tym jak sam zacząłem planować dalsze trasy. Jestem amatorem jeśli chodzi o dalekie trasy szosowe, dopiero je planuje i tutaj mam pytanie, jak wy to robicie?

Często spotykacie się pewnie z sytuacją, że jedziecie w obce sobie miejsce, 100 km od domu i nie wiadomo w którą stronę skręcić, aby dotrzeć do wyznaczonego celu. Jak to rozwiązujcie? Oczywiście wiadomo, że w erze smartfonów wystarczy włączyć mapy i można się odnaleźć, lecz sprawdzanie co chwila w którą stronę należy skręcić nie należy do przyjemności... traci się płynność jazdy i oczywiście czas.

Mam nadzieję, że temat się przyjmie, bo nie znalazłem tutaj podobnego, a planuję właśnie pojechać z Dębicy do Krakowa rowerem i wrócić stamtąd pociągiem. Dla mnie to już by była dość daleka podróż, ale najbardziej się boję tego właśnie, że się zgubię, bo jak wiadomo, niektórych wioskowych ulic nawet może nie być na mapie.

Tak jak pisałem wcześniej, można zatrzymywać się przed każdym skrzyżowaniem i sprawdzać mapy google, ale wtedy taka jazda trochę traci sens wg mnie.

Pozdrower.



#2 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 17 maj 2015 - 13:57

Google Maps i Street View - robię to, bo mam dobrą pamięć wzrokową i jadąc po prostu wiem gdzie skręcić, bo rozpoznaję krzyżówki. Coraz więcej dróg, nawet baaaardzo podrzędnych jest już obfotografowanych. Także jak jadę samochodem, często wystarczy mi popatrzeć na widoczki Street View i nie biorę nawigacji - jadę z pamięci. Poza tym, że wiem gdzie jechać, można podejrzeć jaki jest stan nawierzchni.

 


  • EverRestOnTheBike i Robert74 lubią to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska