Skocz do zawartości


Zdjęcie

Demontaż wielotrybu Simplex


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 listopad 2009 - 23:30

Hm, jednak i ja potrzebuje pomocy.
Przywiozłem koła, są na oryginalnych piastach Simplex ( takie są przynajmniej szpilki) , Koła są z Peugeota szosowego z lat 80-tych.
I teraz tak, potrzebuje odkręcić wielotryb i potrzebny jest klucz.
Z tego co widze na zewnatrz to jest coś na kształt mocowania hamulca tarczowego centerlock - taka moletka jak na piastach CL Shimano, tyle że mniejsza.

Czy ma ktoś taki klucz, wypożycze, zapłace za przesyłkę odkręce i odeśle z powrotem, moja firma jest znana takze bez strachu.

No chyba że sie mylę i odkręca sieto inaczej , ale raczej chyba nie.

Dzieki za porady odkrecania i rozwalania trybików bo to nie wchodzi w gre, to jest przeładny wielotryb i cyka jak szwajcarski zegarek.

Drugie pytanie, czy piasty Simplexa miały normalny standardowy gwint , aby można było zakręcić inny wielotryb ??

Ewenwtualnie sprzedam kompletne koła, przód i tył na takich piastach, obrecze są Rigidy niski profil srebrne, koła nie bite.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 11 listopad 2009 - 09:24

SPIKE, to może być Helicomatic, odkręć pierścień kombinerkami, nie powinien być mocna zakręcony, potem wolnobieg ściągasz ze spirali i gotowe, wolnobieg nie jest nakręcany jedynie dociśnięty pierścieniem.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopad 2009 - 16:28

A widzisz jakie szpejo, takiego jeszcze nie miałem, hm, spróbuję tak deliktnie bo nie chce nic uszkodzić, bo jak przetrwało to tyle lat to niech będzie i dłużej.
Dzięki za info.

Aa jeszce pytanie komtrolne, odkręca sie ten pierścień tak jak wolnobieg - w tym samym kierunku, czyli do tyłu ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 11 listopad 2009 - 19:26

Kurde nie pamiętam... ale wydaje mi się, że geint jest standardowy - prawy.

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 listopad 2009 - 07:45

Wszystko się zgadza. okręca sie tę nakrętke moletkowaną do tyłu , czyli jak wielotryb.

Wklejam zdjecia tych kół dla jednego tutaj użytkownika na prośbe i przy okazji cyknąłem fotke tego cuda.

Hm, pamiętam że coś takiego rozbierałem wczesniej pare lat temu, ale jest prawdopodobne że była to kolarka na osprzęcie Suntoura i coś podobnego było w tylnej piaście.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 13 listopad 2009 - 09:08

A to ten fajowy pokręcony system ;-)
Skąd ci ludzie to biorą? ;-) Muzeum? :mrgreen:

#7 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 listopad 2009 - 12:33

A czy czasem ten pokręcony system nie pozwalał na podparcie osi piasty przy jej samym końcu, a nie jak przy klasycznym wolnobiegu??


#8 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 13 listopad 2009 - 12:55

Jeśli dobrze pamiętam to właśnie tak jest. To taka hybryda ;-)

#9 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 listopad 2009 - 13:50

Tak, łożysko jest przy samym końcu tego ślimaka.

#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 listopad 2009 - 20:45

Hybryda nie hybryda, z muzeum nie z muzeum ,ale jak ktoś składa starą szoske na ciekawych szpejach to są jak najbardziej ciekawe.
Ja kupiłem bo mi obręcze podchodza wyglądem, niski profil pasuje do starszej cr-mo ramki jak mam na haku ( Koga Miyata) , akurat piasty to niekoniecznie będą użyte ale zawsze warto wiedzieć co w nich "piszczy", takze pisałem ze moge odsprzedac jak by komuś bardzo był poptrzebny taki zestaw, dopóki nie zabiore się za niego z narzędziami :lol:

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź