Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z odkręceniem pozostałości po supporcie


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 tropheus

tropheus
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądPszów

Napisano 14 listopad 2009 - 15:45

Niedawno kupiłem starą, francuską ramę Bernard Dangre i mam problem - w ramie jest pozostałość po starym supporcie (po prawej stronie)- najprawdopodobniej to co na zdjęciu ( http://img690.images...1259/sugino.jpg ) chciałbym ja wykręcić, ale nie potrafię (chyba się zapiekła) - czy da się określić jaki gwint jest po prawej stronie bez możliwości zobaczenia go - szerokość mufy supportu to 68mm? Jak to ruszyć?

#2 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 14 listopad 2009 - 16:07

http://www.bike.pl/f...e.php?id=40&a=a

#3 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 14 listopad 2009 - 16:53

jeżeli nie zależ Ci na lakierze ramy /np idzie do malowania/ mozesz podgrzać palnikem . tylko broń ... acetylenowym . normalnym z butli gazowej zeby nie stopiło ramy . zazwyczaj pomaga .
oczywiscie jeżeli rama jest STALOWA .

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 listopad 2009 - 17:56

Sa klucze specjalnie do tego celu robione, widziałem raz takie coś z blokadą klucza na misce.

Spróbuj w jedną i w drugą strone rozruszać, ( kluczem do tej miski ) a wcześniej wlej z drugiej strony tam gdzie są gwinty/miska jakiś penetrant i połóż tak aby mógł wsiąkać , na dzień-dwa polewając.

Pózniej kluczem "oczkowym" do misek spróbuj w dwie strony i powinno pójść, jesli nie da rady to u spawacza do tej miski dospawaj rurke stalową i imadło pozostaje albo gazrura długa.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 tropheus

tropheus
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądPszów

Napisano 14 listopad 2009 - 18:23

http://www.bike.pl/forum/getfile.php?id=40&a=a

nie o to mi chodzilo - to cos wyglada jak ten pierscien zaraz przy krawedzi mufy http://img682.images.../beztytuutl.jpg

Wleje tam wd-40 i zobaczymy czy sie ruszy...
Czy podgrzanie ramy palnikiem nie wplynie jakos znaczaco na jej wytrzymalosc?

#6 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 14 listopad 2009 - 18:38

nie o ile zrobisz to jak naj delikatniej . Grzanie to oczywiscie ostateczność jezeli inne sposoby zawiodą /czyt post Spike /
powodzenia

#7 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 14 listopad 2009 - 19:51

czy da się określić jaki gwint jest po prawej stronie bez możliwości zobaczenia go

O to Ci chodziło i dałem odpowiedź - wiedząc, w którą stronę się odkręca, wiesz jaki tam jest gwint ;-)
A odkręcić prosto - szeroki klucz francuski, łapiesz w te dwa przeciwległe ranciki

http://img690.imageshack.us/img690/1259/sugino.jpg

i odkręcasz.
A o odkręcaniu zapieczonych elementów było na forum, oj byłooo ...
Np. tu --> http://forumszosowe....ighlight=#44416
Albo tak --> http://www.bikeforum...ead.php?t=11587
http://vids.myspace....ideoID=32481518
:-D

#8 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 14 listopad 2009 - 20:12

Młotek i przecinak to jakaś pozostałośc po epoce kamienia łupanego.
Sposób pożądany to posiadanie klucza do prawych misek z blokadą, koszt od 75PLN(Kovys).
Sposób nr 2 do przyłożenie do tej miski klucza płaskiego 36 i skręcenie go z nią za pomocą śruby i dużychch podkładek(jedna podkładka opiera sie o klucz, druga o miske wewnątrz mufy, śruba tam gdzie zwykle wychodzi oś ;-)). Na klucz rurka i pulsacyjnie napieramy. Dzień wcześniej WuDy 40 nie żałować(misce). Mimo skręcenia klucz i tak może sie wymsknąć więc uważać na zęby i ręce(lepszy byłby oczkowy do miski, ale te są wycinane z jakiejś śmiesznej blaszki i nie ma to jak kuta płaska 36).

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 listopad 2009 - 15:49

Cożeś sie tak uparł na palenie ramy, jakby to było na loctite to rozumiem.
Jak dospawasz lage do miski to nie ma bola żeby nie ruszyła z miejsca, a jaki masz gwint to we francuckich ramach , moze byc w tę albo w drugą, ja miałem Concorda i był w drugą strone.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź