Skocz do zawartości


Zdjęcie

B'twin Triban 520


72 odpowiedzi w tym temacie

#41 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 459 postów

Napisano 30 wrzesień 2015 - 15:10

A moze kolega ROZMIAR napisze co konkretnie w tej ramie jest nie tak. Przyda sie poczatkujacym takie wypunktowanie slabych stron ramy i ich wplywu na jazde.

#42 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2459 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 wrzesień 2015 - 20:53

Minusy: Waga, sztywność, tłumienie drgań.

Jedyny plus cena.

Jeżeli wyjść z założenia że ram tych nie kupuje się do ścigania, to główka jest za niska. Ale przecież najprościej zrobić niską i pochwalić się niższa wagą ramy. Co tam że kokpit traci na sztywności i rower gorzej się prowadzi. Przecież nieświadomy klient nie zwróci na to uwagi. Układ rurek tylnego trójkąta po którym widać, że zrobiono je pod wygląd. Tłumienie leży, sztywność boczna też.

Dumny napis 6061 jak by jedno aluminium takie istniało (niby z czego mieli zrobić tą ramę).

No i nie znam nikogo kto by się przesiadł z tribana nie był zadowolony :)

Więc mamy ciężką, wiotką, kiepsko prowadząca się ramę o geometrii nie przystosowanej do turystyki.

Do czego jest ten rower? Do nabijania klientów w butelkę i napychania kasy koncernowi ?


  • clavdivs lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#43 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 459 postów

Napisano 30 wrzesień 2015 - 21:04

Czasem kiedy podjezdzam pod gorke i mocno naciskam na pedaly czuje jakby rower byl z plasteliny, rozumiem ze to brak sztywnosci ramy? Ale z drugiej strony czy sztywna rama moze lepiej tlumic drgania niz rama wiotka? Sztywnosc i tlumienie nie sa przeciwnosciami?

#44 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2459 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 wrzesień 2015 - 21:33

Nie sztywność i tłumienie drgań to nie przeciwności. Po pierwsze rower ma sztywność pionowa i boczną. Po drugie nie tłumimy nierówności tylko powstałe drgania.

 

Nowy bardzo niski model speca allez można na a**egro dostać za 2400. BMC uzywane koło 3 ale dobre wyposażenie, nowy 3,6


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#45 Pawlus

Pawlus
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 29 listopad 2015 - 15:15

Witam,

Zastaniawiam sie pomiedzy kupnem Tribana 520 a 540, czy moglibyscie mi pwoiedziec czy roznice miedzy tymi rowerami sa na tyle znaczace ze roznica wynosi ponad 1000zl. Dodam ze mam mozliwosc kupna obu rowerów po 20% znizce



#46 zales

zales
  • Użytkownik
  • 247 postów
  • SkądGrójec

Napisano 29 listopad 2015 - 16:22

Różnica sprowadza się kół i napędu - czyli dość istotnych elementów roweru.

Lżejsze koła w 540 i precyzyjniejszy napęd z większą ilością przełożeń z tyłu.

Różnica - moim zdaniem odczuwalna


Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#47 Pawlus

Pawlus
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 29 listopad 2015 - 16:43

540stka wyniesie mnie kolo 2600zl czy za tą cene warto kupic czy jednak rozejrzec sie za czyms innym?



#48 zales

zales
  • Użytkownik
  • 247 postów
  • SkądGrójec

Napisano 29 listopad 2015 - 17:03

Echhh...

Jak byś pytał mnie o MTB - to mam tam bogatsze doświadczenie, szosowcem póki co jestem mocno początkującym, nie mniej jednak - jeżeli chodzi o MOJE zdanie to za tą cenę bym brał 540-tkę

Jeżeli chodzi o NOWE rowery - to nie sądzę aby w tej cenie kupić coś z podobnym osprzętem.

 

 


Małymi krokami uparcie do celu...

 

Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś

 


#49 uve

uve
  • Użytkownik
  • 124 postów

Napisano 29 listopad 2015 - 17:04

Jeśli chodzi o 520 to po przejechaniu 1700 km mogę stwierdzić, że sora chodzi naprawdę dobrze i dla początkującego kolarza w zupełności wystarczy. Generalnie po tym przebiegu żadnych problemów z rowerem nie miałem. Jedyne co mnie niepokoi to dziwna pozycja na tym tribanie. Od kiedy zobaczyłem się na zdjęciu to mam wrażenie, że albo geometria tej ramy jest dla mnie nieodpowiednia, albo mostek za długi/krótki. Ale to będę już analizował szczegółowo na początku przyszłego sezonu. 



#50 msilent

msilent
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 11 lipiec 2016 - 22:39

Żeby nie zakładać nowego wątku, chciałbym kupić sobie pierwszą szosę. Oglądałem tribany 520,540 i wydają się być ok. Mam tylko problem z doborem wielkości ramy. Mam 182cm i nogę 86, czyli raczej długa. Co myślicie M czy L. W ogóle rama M ma mostek 100mm, rama L 110mm, no ale to można zmienić. Przejechałem się w sklepie na obu i sprzedawcy sugerują L, ja się waham. M jest jakaś dziwna - siodełko strasznie wysoko w stosunku do mostka (subiektywnie), L raczej zbyt długa - może musiałbym skracać mostek. Pomóżcie proszę :)

 

Geometria Tribanów 520/540:

http://www.decathlon...97f3e017e6c.jpg



#51 uve

uve
  • Użytkownik
  • 124 postów

Napisano 11 lipiec 2016 - 23:02

Chyba L-ka, ja przy 179 cm i nodze 83 wziąłem M-kę i wymieniłem mostek na 120mm. Ale najlepiej wybierz się z kimś obeznanym w temacie do sklepu i przymierz rower, przejedź się, zrób zdjęcia. 



#52 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2089 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 lipiec 2016 - 23:41

L-ka to raczej dla osoby 5-6 centymetrów wyższej od Ciebie. Dłuższa noga oznacza dłuższe ręce, ale z kolei tułów krótszy, więc raczej nie będziesz zdolny do większego wyciągnięcia. Gdybyś nawet potem miał zmieniać mostek to zdecydowanie lepiej kupić mniejszą ramę i dłuższy mostek niż w większej ramie zmieniać mostek na krótszy.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#53 bzx

bzx
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 08 sierpień 2016 - 22:10

Się podepnę z pytaniem o rozmiar - L czy XL?

Wzrost 189, noga 90.

Wg oficjalnej rozmiarówki na te wymiary jak nic wypada XL. W tym wątku ktoś pisał wcześniej że brał L-kę na 190/90..

Byłem w Deca, siedziałem na obu, pojeździłem po strefie testowej, ciężko mi ocenić.. na XL czułem że jestem bardziej wyciągnięty, ale z kolei na L-ce nie wydawało mi się że jestem jakoś specjalnie przykurczony..

Mam foto jak siedzę na L - czy ta pozycja jest ok, czy powinienem mieć dłuższą TT?
Dołączona grafika



@tapatalk

#54 beniard

beniard
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 19 sierpień 2016 - 12:43

Jest świetny! Polecam zdecydowanie :)

 

_____________________


http://www.synetec.pl/

 



 


#55 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 22 wrzesień 2017 - 22:17

To może jeszcze ja zadam pytanie bo też mam problem z wyborem rozmiaru Triban 520 :/

 

Wzrost: 180, natomiast noga: 85 cm. Co zatem wybrać? M czy L? 

 

I z ciekawości dlaczego przy obu rozmiarach przy mocniejszym skręcie kołem haczę o palce u nogi?



#56 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 278 postów

Napisano 22 wrzesień 2017 - 22:19

M. Mam przekrok 85 i wzrost 178, ten rozmiar jest najlepszy.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka



#57 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 25 wrzesień 2017 - 19:35

M. Mam przekrok 85 i wzrost 178, ten rozmiar jest najlepszy.

Czy na pewno? Jak przejechałem się rowerem to przy mocniejszym skręcie haczę palcami u stopy o przednie koło (kiedy palce są maksymalnie wychylone w stronę koła)



#58 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 495 postów

Napisano 26 wrzesień 2017 - 12:56

Wynika to z geometri ramy. Wzrost nie ma tu żadnego znaczenia

#59 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3020 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 26 wrzesień 2017 - 15:34

Jak widać z geometrii (http://szosa.org/top...iban-520/page-1), rozmiar L ma dłuższą bazą kół, co powinno dawać trochę większy odstęp od koła, ale montują tam korby 175 mm zamiast 170 mm (takie są w M), co znów nieco pogarsza sprawę. 

Czyli zasadniczo na "toe overlap" ma wpływ geometria roweru, ale i takie parametry jak długość korby, rozmiar buta, pozycja stopy na pedale (przód-tył i lewo-prawo), wysokość opony. Czasem nawet te 2-3 mm mogą decydować, czy but będzie kolidować z oponą czy nie.

 

Niby można z tym zjawiskiem żyć, ale dla mnie jest nie do przyjęcia i już wolałbym wtedy nawet mieć za krótkie korby (choć podobno nie ma czegoś takiego) jak męczyć się ciągle pamiętając, że mogę zahaczyć o koło przy wolnych manewrach. 


  • Kobretti lubi to

#60 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 348 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 26 wrzesień 2017 - 18:04

To chyba nie dramat zachaczenia o przednie koło przy 5km/h, bo tylko przy takiej prędkości istnieje coś takiego.



Dodaj odpowiedź