Skocz do zawartości


Zdjęcie

B'twin Triban 520


72 odpowiedzi w tym temacie

#61 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2986 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 26 wrzesień 2017 - 18:20

W gęstym ruchu ulicznym, na skrzyżowaniu to może być dramat.



#62 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 26 wrzesień 2017 - 18:31

Bez przesady. To mam jeździć na za długiej ramie ? Czyli wszyscy niewysocy powinni używać za dużych ram? A wszystkie małe rozmiary do utylizacji?

#63 nbk

nbk
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 26 wrzesień 2017 - 20:39

A pozwolę sobie jeszcze dopytać o jedną kwestię bo rzuciłem okiem jeszcze na Tribana 540 (shimano 105).

 

Biorąc pod uwagę to, że chciałbym się kiedyś pościgać w jakiś amatorskich zawodach to lepiej wybrać Krossa Vento 3 z bardziej sportową geometrią na Shimano Sora, czy lepiej kupić B'twin Triban 540 na Shimano 105, lecz z bardziej "komfortową" pozycją na rowerze (mniej dynamiczna, bardziej wyprostowana). Jakie jest wasze zdanie? 



#64 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2986 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 26 wrzesień 2017 - 21:46

Bez przesady. To mam jeździć na za długiej ramie ? Czyli wszyscy niewysocy powinni używać za dużych ram? A wszystkie małe rozmiary do utylizacji?

Problem "toe overlap" nie jest bezpośrednio związany z rozmiarem, choć z pewnością trudniej jest zaprojektować ramę w małym rozmiarze, by tego uniknąć, niż w dużym. Ale właśnie w tym celu manipuluje się kątami rury podsiodłowej, główki ramy, offsetem widelca, czy nawet wysokością środka suportu względem osi kół (BB drop). Czasem nawet stosuje się mniejsze koła (650b) Nie wszystkie ramy w małym rozmiarze mają ten problem. Wiadomo, że to kwestia kompromisu prowadzenia, wygody, stabilności przy dużej prędkości itp.  



#65 Kobretti

Kobretti
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 26 wrzesień 2017 - 22:14

Samo ocieranie czubkiem buta o przednią oponę to jedno, ale jeśli ktoś doświadczył zaklinowania się w ten sposób buta, ten doskonale wie, jak poważny może być to problem...



#66 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 494 postów

Napisano 26 wrzesień 2017 - 22:24

Mam rozmiar ramy M (54) co też jest długością rury poziomej i zahaczam butem o koło. Trzeba mieć tego świadomość i tyle. To trochę tak jak przy mocnym przechyle w zakręcie korba ma być w górze a nie w dole...

#67 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2986 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 26 wrzesień 2017 - 22:59

Na takim rowerze ciężko się robi stójkę.

 

A zahaczanie pedałem o asfalt w przechyle i tak się zdarza nawet tym, którzy pamiętają (bo mało kto jest takim debilem, by wchodzić w zakręt z wewnętrznym pedałem na dole), bo dzieje się to zwykle na wyjściu z zakrętu, gdy za wcześnie naciśniemy na pedał, nie wyprostowując się wystarczająco.   



#68 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 348 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 27 wrzesień 2017 - 00:09

W gęstym ruchu ulicznym, na skrzyżowaniu to może być dramat.

Jaki dramat? Ten problem występuje przy prędkości 5km/h . Wystarczy  ustawić korby w pozycji pionowej w momencie wykonywania skrętu aby uniknąć dramatu.

 

Samo ocieranie czubkiem buta o przednią oponę to jedno, ale jeśli ktoś doświadczył zaklinowania się w ten sposób buta, ten doskonale wie, jak poważny może być to problem...

wirujące koło z prędkością 5 km/h urwie stopę? Niby jak ma się zaklinować na gładkiej oponie szosówki? 



#69 Kobretti

Kobretti
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 27 wrzesień 2017 - 00:50

wirujące koło z prędkością 5 km/h urwie stopę? Niby jak ma się zaklinować na gładkiej oponie szosówki? 

 

Ale co mam Ci jeszcze napisać w odpowiedzi na Twoje pytanie? Przecież wszystko zawarłem w zdaniu, które zacytowałeś. Nie życzę Ci, ale jeśli kiedyś tego doświadczysz, to będziesz wiedział jak.

Czego ode mnie oczekujesz, że opiszę Ci ze szczegółami zdarzenie, gdy dosłownie przed samą bramą od domu, karetka pogotowia zajechała mi drogę i nie miałem czasu na teoretyzowanie o 5 km/h, gładkiej oponie, czy odpowiednim ustawieniu korby?

Kolega wyżej wspomniał też o ruchu ulicznym i zdarzeniach nagłych, które są w nim codziennością, co jeszcze do tego można dodać?

 

Ocieranie stopą o oponę nie jest niczym fajnym, niestety w rowerach szosowych jest dosyć powszechne, co nie znaczy, że jest zjawiskiem pożądanym...



#70 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 348 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 27 wrzesień 2017 - 09:43

Z praktyki wiem że wyolbrzymiacie problem. 

 

Zjawisko to nie występuje nawet przy bardzo gwałtownym omijaniu przeszkody, lub awaryjnym hamowaniu. 

 

Jedynie przy ruszaniu kiedy kręcisz korbą i ruchy kierownicą są duże by złapać równowagę. 

 



#71 Kobretti

Kobretti
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 27 wrzesień 2017 - 09:59

W moim przypadku problem dotyczył roweru o bazie kół 99.2 cm, przy rozmiarze korby 175 i rozmiarze buta 43. But zachodził na przednią oponę ponad 1 cm i właśnie w opisanym wyżej przypadku (co prawda jednostkowym), zdarzyło mi się, że po prostu mi się zaklinował, gdy musiałem wykonać nagły manewr przy małej prędkości. Z trudem go wyrwałem i uniknąłem wywrotki, jednak trwały ślad na czubku buta pozostał. Jeśli mam wybór, to wolę wziąć rower o geometrii, która wyklucza zjawisko ocierania, tylko tyle i aż tyle.



#72 gorky

gorky
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 27 wrzesień 2017 - 10:54

A pozwolę sobie jeszcze dopytać o jedną kwestię bo rzuciłem okiem jeszcze na Tribana 540 (shimano 105).

 

Biorąc pod uwagę to, że chciałbym się kiedyś pościgać w jakiś amatorskich zawodach to lepiej wybrać Krossa Vento 3 z bardziej sportową geometrią na Shimano Sora, czy lepiej kupić B'twin Triban 540 na Shimano 105, lecz z bardziej "komfortową" pozycją na rowerze (mniej dynamiczna, bardziej wyprostowana). Jakie jest wasze zdanie? 

 

Jak duże masz te różnice w geometrii? Owszem, baza kół, kąt główki ramy, wyprzedzenie widelca - to są rzeczy które mają wpływ na prowadzenie roweru, ale 'komfortowość pozycji' to głównie pochodna długości górnej rury i wysokości główki ramy.

Ergo, możesz na Tribanie osiągnąć dość pochyloną pozycję biorąc mniejszą ramę i zmieniając mostek na dłuższy i z ujemnym wzniosem. Z drugiej strony nowa Sora to całkiem dobra grupa jest.



#73 dawidgc93

dawidgc93
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 29 wrzesień 2017 - 11:33

Jeśli chodzi o 520 to po przejechaniu 1700 km mogę stwierdzić, że sora chodzi naprawdę dobrze i dla początkującego kolarza w zupełności wystarczy. Generalnie po tym przebiegu żadnych problemów z rowerem nie miałem. Jedyne co mnie niepokoi to dziwna pozycja na tym tribanie. Od kiedy zobaczyłem się na zdjęciu to mam wrażenie, że albo geometria tej ramy jest dla mnie nieodpowiednia, albo mostek za długi/krótki. Ale to będę już analizował szczegółowo na początku przyszłego sezonu. 

 

Cześć. Przymierzam się do zakupu Tribana 520 (wersja kolorystyczna czarno-biała). Mam 175 cm wzrostu. Z tabeli wynika, iż muszę zakupić M. Do testów w Decathlon Rzeszów dopiero się przymierzam. Zakup ok luty, marzec 2018.

 

Prośba do Ciebie jeśli jeszcze używasz tego roweru o opinie, po z tego co widzę ok 3 latach użytkowania. Proszę napisz mi twoje wrażenie po tym czasie, czego mogę się spodziewać a co uznałeś za nieodpowiednie w budowie roweru.

Czytam i czytam i okazuje się, że najbardziej narzekają na koła i hamulce. Jeżdżę głównie po asfaltach, ale czasem i na nich znajdą się szczeliny i wtopione odblaski. Czasami muszę przejechać po kostce brukowej i brukowanej kamieniami drodze. Ogólnie 95% tras to asfalt i masa bitumiczna.

Marzy mi się do tego także lemondtka, ponieważ często wygodniej jeździ mi się na leżaka. 

W tej chwili jeżdżę Kallys'em Couch https://www.ceneo.pl/19908563#tab=spec, ale wersja zakupiona ok 10-12 lat temu. Swoje przeżył - włącznie z powodzią i jestem z niego zadowolony. Jednak chcę więcej, ponieważ chcę jeździć dalej, wygodniej i dłużej.

Jazda głównie rekreacyjna. W tym sezonie do 500 km m-c. W przyszłym chciałbym to podwoić lub potroić.





Dodaj odpowiedź