Skocz do zawartości


Zdjęcie

Aluminium czy stal


117 odpowiedzi w tym temacie

#41 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 388 postów
  • SkądPuławy

Napisano 24 listopad 2009 - 19:36

ależ ona wcale nie jest aż tak odchudzona i krucha jak szkło.Przypominam ze to STAL, jak ktos nie wierzy czemu dodaje się bor do stopu stali to niech poczyta. To masakrycznie mocny sprzęt. Katuję swoją na dziurach 8 lat, no i co i nic?A przy rozmiarze 59cm wazy okolo 1460g (moja waga ok .80kg). Były oczywiscie przypadki pękania ram bianchi ale bardziej chodziło o serię alu EV2 z polowy lat dwutysięcznych. Absolutnie nie miałbym żadnych obaw chyba ze ktos zbliża się do 100kg i ma depnięcie jak koń ;) ale to nie dla takich osobników ramy. Poza tym stal można łatwo naprawić.

h/k, nie bluźnij ;-) ShimaNO do takiej włoskiej marki? :mrgreen:

#42 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4546 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 listopad 2009 - 20:30

Ramk super, rozmiar idealny tylko jak zwykle kasy brak.

Poza tym zastanówcie się kiedy kolarzowi potrzebne jest wdepnięcie aby sztywnosć ramy miała największe znaczenie ??

Wiekszość z Was to amatorzy i tutaj cudów niepotrzeba.

#43 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 24 listopad 2009 - 20:58

Boralyn , czyli stal z dodatkiem węglika boru porównywano do tytanu ,potrójnie cieniowana . To była nowośc , ale przyszła moda na alu i karbon.
A ramka piękna.

#44 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2509 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 listopad 2009 - 21:13

W przyszłości zbudowałbym sobie coś takiego.
Dołączona grafika

Genialne są te stalówki.

#45 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1284 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 listopad 2009 - 22:42

Z tego, co pisze Rebe wynika, ze są to ramy o niebo lepsze niż nawet znakomite Columbusa czy Reynoldsa. Pewnie taka rama w polskich warunkach przeżyje ze dwie stalowe! A Bianchi tylko produkuje ramy borowe, czy ktoś jeszcze?
Mac, no w sumie, skoro włoska rama to włoski osprzęt, choć nic nie mam do starszego Shimano - często czytam, że lepsze od współczesnego. Tylko weź tu np. zamontuj piastę z kasetą 7 trybową. :-/

#46 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 listopad 2009 - 23:32

W przyszłości zbudowałbym sobie coś takiego

W dosyć odległej przyszłości. Czas oczekiwania na taką ramę to obecnie chyba ze 4 lata.

#47 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2509 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 listopad 2009 - 08:36

W przyszłości zbudowałbym sobie coś takiego

W dosyć odległej przyszłości. Czas oczekiwania na taką ramę to obecnie chyba ze 4 lata.


Zanim się zdecyduję to miną ze 4 ;-) A ramę jakbym brał to raczej gdzieś u nas czyli Kondej albo Rychtarski. Ta z vanilli to tylko taki przykład ;-)

#48 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 25 listopad 2009 - 09:18

jak kogos interesuje OK: http://cgi.ebay.pl/B...=item1c0e387d07

#49 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 25 listopad 2009 - 17:36

Tak powoli z tym boralynem, temat wałkował sie gdzies przez dwa lata , i wszędzie czytałem jaki to cud , potem szybciutko ucichło i nie wiem dlaczego. Może jak z tym nowym stopem Reynoldsa- cudowny , ale cholernie drogi i kłopotliwy w wykonaniu i obróbce. Kondej raczej nie, kiedyś lubił się bawić , dopieszczał ramki i wychodziły cacuszka . Teraz trudno się dogadać i robi szybciutko ,nie zawsze słuchając co oczekujesz.

#50 Grzesiek

Grzesiek
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądLTM

Napisano 25 listopad 2009 - 19:59

U P. Kondeja zamawiałem z 5 lat temu ramę aluminiową do górala, da się to opisać jednym słowem - katastrofa. Naprawa gwarancyjna też z wielką łaską, odradzam.

#51 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 25 listopad 2009 - 20:05

Rebe tak samo było z ramami magnezowymi parę lat temu ...zachwyt i dlugo cisza ...az do http://www.competiti...a-fpx-3669.html

#52 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1284 postów
  • SkądRumia

Napisano 25 listopad 2009 - 21:37

A co możecie powiedzieć o ramach ze stali manganowej, tzw. Mangalloy? W sezonie kupiłem rower z taką ramą i jestem ciekaw, jakie ma ogólnie parametry, ponoć to stal Hatfielda (13% manganu), ale... po co taka do roweru? Jak takie ustrojstwo wypada w porównaniu np. z Reynoldsem 531? Pytałem o to niegdyś Peugeot'a, ale odsyłali mnie na jakieś byle ich strony. I na razie tyle, wiem, że dużo lepsza od hi-ten.

#53 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 25 listopad 2009 - 22:38

Kondej robi teraz duzo wozkow sportowych. Probowalem zamowic rame w czerwcu to nie udalo mi sie. We wrzesniu powiedzial, ze wczesniej niz w listopadzie mam co probowac....

#54 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1500 postów
  • SkądLegnica

Napisano 25 listopad 2009 - 22:51

Jest rzeczą interesującą, że te tak chwalone ramy ze stopów stali są bardzo rzadko spotykane na naszym rynku.
Mówię o nowych ramach, nie z odzysku, sprzedawanych na allegro. Ktoś powie - ram stalowych nie kupuje duża ilośc użytkowników, rodzimy rynek jest mały. Ale przecież, jakby się zapytac tych, co najwięcej wydają na rowery i części do nich - gdyby mieli wybór między alu, carbonem, tytanem albo dobrym cro - mo - w przystępnej cenie i z gwarancją w sklepie za rogiem a nie np. u p. Orłowskiego w Szczecinie, to duża ich częśc - mnie nie wyłączając kupiłaby np. bianchi na boronie.
Pamiętam, jak kilka lat temu kupiłem w sklepie nową ramę cro mo do górala. Akurat na rynku były authory sector ( tak wiem, author to nie firma..., ale akurat ten model był dobrze oceniany przez wielu użytkowników ). Po miesiącu delikatnej jazdy rama z niczego pękla przy rurze podsiodłowej. Taki to był stop stali.
By może po prostu ramy z dobrej stali nie są takie dobre, niezawodne, lekkie i komfortowe jak się powszechnie sądzi. To fakt, że rama alu przy cieniutkich rurkach dobrej stalówki przypomina grubą babę przy modelce, ale wygląda na to, że te ,,grube babki'' mają chyba więcej zalet. A że są produkowane masowo, to nie znaczy jeszcze że ich właściwości z góry należy określi jako gorsze. Zresztą mówiono o tym tu już wielokrotnie.

#55 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 listopad 2009 - 23:06

.zachwyt i dlugo cisza ...az do http://www.competiti...a-fpx-3669.html

Co Ty starą jak świat Dogmę pokazujesz? Obecnie Paketa z zamiłowaniem produkuje ramy magnesium.

#56 orlowski

orlowski
  • Użytkownik
  • 33 postów

Napisano 25 listopad 2009 - 23:11

Kugel co za durnoty wypisujesz?Każda moja rama objęta jest gwarancją ,a cena dla jednego przystępna , dla innego nie .Jak rzucasz przykładami , to nie sugeruj nieprawdy.

#57 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1500 postów
  • SkądLegnica

Napisano 25 listopad 2009 - 23:59

W żadnym razie nie sugerowałem, że produkty takiego czy innego producenta nie są objęte gwarancją. Chodziło mi tylko i wyłącznie o to, że byle jaką ramę alu, mogę zanieśc do sklepu za rogiem gdzie ją kupilem. Jezeli zamawiałbym ją u np. p. Orłowskiego, to wypadku konieczności naprawy musiałbym ją wysyłac pocztą albo wiezc samochodem do producenta. Jest to po prostu mniej wygodne. I tyle. Gdzie tu durnoty, nie wiem.

#58 orlowski

orlowski
  • Użytkownik
  • 33 postów

Napisano 26 listopad 2009 - 00:07

no to teraz jest to wyjaśnione, a to był taki skrót myślowy, pozdro
:-)

#59 Dominik

Dominik
  • Użytkownik
  • 634 postów
  • SkądW-wa

Napisano 26 listopad 2009 - 00:24

Moim skromnym zdaniem są powody dla których ramy stalowe zostały wyparte w sportach rowerowych przez aluminiowe, dużo lepsza sztywność i mniejsza masa. Jako że jestem ciężki czuję ogromną poprawę sztywności po przesiadce ze stalowej ramy na niby dobrych rurkach Columbusa na Gianta TCR (alu). Czuję że więcej energii idzie w korbę i kasetę a nie w pracę widełek.

#60 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1500 postów
  • SkądLegnica

Napisano 26 listopad 2009 - 00:27

Oczywiście, że się nie zrozumieliśmy. Jeżeli chodzi o cenę, to z tego co słyszałem - zdaje się ok. 2 tyś. zł, ( i w górę ) to rzecz jasna nie jest dużo. A ramy robicie po prostu piękne.



Dodaj odpowiedź