Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


3541 odpowiedzi w tym temacie

#3461 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5499 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 12 styczeń 2017 - 10:41

GP 4000s II


  • parmenides lubi to
rowerplus-logo-2.png

#3462 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2953 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 styczeń 2017 - 11:19

Jak Ci pasowaly Corsy, to powinienes byc zadowolony z nowych: Corsa g+. Nie polecam wersji Speed. Chociaz jedna z najszybszych, jak nie najszybsza opona na rynku, jest dosyc cienka, mniej gumy. 1.7mm na srodku bieznika, Corsa g+ 2.4mm.  Bedzie mniej trwala i bardziej podatna na awarje, typowa na wyscigi.

Na Corsach g+ nie zrobilem zbyt wiele, moze pare setek, w mokrym i suchym, bardzo fajne opony. Mam wersje 25mm.

 

Conti GP4II tez jest szybka ale ze swoim 110tpi nie da tak przyjemnej jazdy jak Corsa z 320tpi.

 


  • parmenides lubi to

#3463 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 12 styczeń 2017 - 11:19

Dzięki,

 

też się skłaniam, bo w tej cenie są Vittorie Rubino, które zawsze stały niżej niż wspomniane przeze mnie wcześniej. Ponadto znam je i wiem, że będzie ok. Vittoria strasznie namieszała w swojej ofercie. 

 

pozdr

 

 



#3464 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 12 styczeń 2017 - 11:24

Jak Ci pasowaly Corsy, to powinienes byc zadowolony z nowych: Corsa g+. Nie polecam wersji Speed. Chociaz jedna z najszybszych, jak nie najszybsza opona na rynku, jest dosyc cienka, mniej gumy. 1.7mm na srodku bieznika, Corsa g+ 2.4mm.  Bedzie mniej trwala i bardziej podatna na awarje, typowa na wyscigi.

Na Corsach g+ nie zrobilem zbyt wiele, moze pare setek, w mokrym i suchym, bardzo fajne opony. Mam wersje 25mm.

 

Conti GP4II tez jest szybka ale ze swoim 110tpi nie da tak przyjemnej jazdy jak Corsa z 320tpi.

 

Corsy to były najfajniejsze opony na jakich jeździłem. Niestety cena G+ to ponad 6 stów za komplet, zbyt dużo jak na mnie. Rubinio chyba jednak nie chcę. 

 

pozdr



#3465 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2953 postów
  • SkądSurrey

Napisano 12 styczeń 2017 - 11:55

Np na Wiggle komplet ok 350 zlociszy.

Moze patrzyles na ceny szytek (tez Corsa g+)?


  • parmenides lubi to

#3466 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 12 styczeń 2017 - 13:34

Dzięki. Patrzyłem na wiggla, bo robiłem tam zakupy często. Niestety opony 23mm out of stock. cena by wyszla ok 400 zeta. 

 

Przy okazji zmiany materiałów podnieśli deklarowaną wagę - poprzednie 23mm ważyły 30 g mniej. 

Na ten sezon kupiłem już Conti, ale pewnie w połowie roku będę się rozglądać za drugimi oponami na górski zestaw. Może wtedy będzie łatwiej. 

 

Nakupiłem łańcuchów i spinek, dętek i innych drobiazgów. Kupiłem też owijkę Pro Comfort Race - pierwszy raz to próbuję.

Nie lubię takich zakupów... Czeka mnie jeszcze generalny serwis roweru, ale to w czasie ferii (wtedy tylko bieganie i narty).

 

Dzięki Chris, dziękuję Mikroos.

pozdr

parmezan 

 



#3467 hoffi

hoffi
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 luty 2017 - 11:09

Felgi Fulcrum Racing Quatrro LG, szerokość wewnątrz ponoć 17mm. Opony GP 4000SII 23mm czy 25mm? Wyłącznie asfalty :)



#3468 wojtek10611

wojtek10611
  • Użytkownik
  • 694 postów
  • SkądŁowicz

Napisano 10 luty 2017 - 14:35

Przewaliłem 25 stron tematu i cholera nadal mam dylemat. Trzeba coś kupić na nowy sezon w końcu lepszego.

 

Ktoś coś doradzi bo póki co stanąłem na 

 

Conti GP 4000s 23 lub 25 

albo veloflexami corsa też w obu szerokościach. 

 

Coś ew. można rozważać w budżecie do 300 ? 

 

Za 260 mam komplet veloflexów 23 czy to dobra cena ? 

 

Jeszcze wpadły mi w dobrej cenie Schwalbe ultremo double defense 23 mm i Vittoria open corsa evo tech II 23 mm 

 

Mam mętlik w głowie :D 



#3469 piotrkol91

piotrkol91
  • Użytkownik
  • 1350 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 10 luty 2017 - 17:04

O Veloflexach nie mogę się wypowiedzieć bo nie miałem, ale Conti GP4000s to naprawdę świetne opony, już czwarty komplet ujeżdżam i nie mam zamiaru zmieniać na nic innego. Czuję się na nich pewnie i bezpiecznie. 



#3470 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2663 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 10 luty 2017 - 21:02

A może Michelin Pro4? Są w dobrych cenach i w różnych wersjach tutaj: http://allegro.pl/op...6708810234.html

 

 



#3471 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 405 postów

Napisano 10 luty 2017 - 21:46

Veloflexy Corsy są świetne komfort trakcja waga mistrzowska Conti GP 400s są dobre ale nie świetne przewagą ich jest na pewno większa żywotność względem veloflexów teraz używam Bontargera R4 320 tip 25mm i tu jest klasa mało popularne opony ale jadą niesamowicie przy takich oponach nie widzę sensu przechodzenia na szytki


  • Mac lubi to

#3472 wojtek10611

wojtek10611
  • Użytkownik
  • 694 postów
  • SkądŁowicz

Napisano 10 luty 2017 - 22:43

micheliny są aby taniej 40 zł względem veloflexów a z tego co czytałem to chyba wersja pro 3 chyba była lepsza 4 podobno wyszła im gorzej albo źle doinformowany jestem.

 

Potrzebuje opon na sezon 10-12 tyś km. Jeśli flexy to wytrzymają to biorę je. Bontagery rozważałem ale za drogie nie widziałem poniżej 170 za sztuke ;/

 

Nie koniecznie muszę wykorzystać cały budżet jak podrzuci ktoś spoko opony za 80-100 zł za sztuke też będzie spoko. Ważę 60 kg aby więc też nei potrzebuje jakichś pancerniaków, które nie będą się robiły kwadratami po 2-3 tyś km. 

 

Chce porządne opony na sezon wytrzymałe i z dobrym toczeniem.

 

Z tego co doczytałem 25 mm ma lepsze toczenie od 23 mm aż taka różnica przy veloflexach by była bo 20zł różnicy za sztukę na korzyść 23 mam jeśli jest to na tyle odczuwalne to prawdopodobnie wezmę conti 25 bo tej samej cenie mam co veloflexy 25 ale jeśli różnic nie ma to biorę 23 veloflexów jeśli nikt nic innego nei podrzuci :) 

 

Czekam na jakichś końcowy werdykt i doradzenie :D 



#3473 renton

renton
  • Użytkownik
  • 137 postów

Napisano 10 luty 2017 - 23:05

Na ten sezon miałem dokładnie taki sam dylemat jak Ty. Conti vs Veloflexy , ewentualnie Schwalbe One. Dużo czytania ns temat wspomnianych modeli. Sercem byłem za Velo I Schwalbe ,ale dość dużo osób narzekało na krótką żywotność w/w modeli pomimo ich świetnych właściwości jezdnych. Ja przy swojej wadze 78-84 kg postawiłem na Conti GP4 SII w rozmiarze 25c.
Złego słowa nie mogę powiedzieć na opony Giant PSL-1. Zero kapci przez cały ich okres użytkowania. Tył po 5k km zrobił "kwadratowy".
Sam jestem ciekaw czy Conti "zrobi różnicę" :-)

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


  • muzycom lubi to

#3474 wojtek10611

wojtek10611
  • Użytkownik
  • 694 postów
  • SkądŁowicz

Napisano 10 luty 2017 - 23:22

Chyba nie pozostaje nic innego jak Conti brać bo aż tak na właściwościach jezdnych mi nie zależy, żeby przeważyło to szalę wytrzymałości. 

 

Ps. 

 

Chyba warto, żeby zrobić temat odnośnie opon szosowych i przełajowych osobno. Bo przebijałem się przez 30 stron i kupa postów o oponach przełajowych i trochę czytania było czasami na marne bo nie za bardzo mnie to interesowało. Myślę, że przejrzyściej by było. 

 

ot luźna sugestia. 



#3475 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 270 postów
  • SkądSANOK

Napisano 11 luty 2017 - 09:43

Ja do tej pory przejechałem na Veloflexach 8 tys,tylną muszę już wymienić ale tylko dlatego że miałem nie dawno awaryjne hamowanie i w jednym miejscu jest mocne spłaszczenie .Jakby nie to można by było jeszcze zrobić ok 2 tys.Producent deklaruje przebiegi ok 6 tys na przód 3 tys na tył.Wg mnie spokojnie można zrobić 5-6  tys na tyle ,8-9 tys na przodzie .Więc całkiem dobry wynik jak na tak szybkie i lekkie opony.Ja na razie nie zamierzam przesiadać się na inne.


Live fast , die last.

 


#3476 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5499 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 11 luty 2017 - 10:04

ewentualnie Schwalbe One.

Ostatnio miałem ciekawą reklamację - nowiutki egzemplarz, z najświeższej dostawy od producenta, prawidłowo pompowany, zaczął pękać na krawędziach po ok. 300 km jazdy. Normalnie tego typu uszkodzenia widuje się na oponach użytkowanych przez wiele tygodni pod złym ciśnieniem, a tu taka niespodzianka. Na szczęście producent nie robił problemów i wymienił oponę od ręki.

 

Mówię to z żalem, bo ogólnie bardzo lubię opony Schwalbe, ale większość opon szosowych Schwalbe z wyższej półki to gnioty odkąd tylko pamiętam:

- pierwsze Ultremo były bardzo delikatne

- drugie to Ultremo R1, które wycofano z rynku

- potem były Ultremo ZX, którym uciekały nitki - niby defekt czysto kosmetyczny, ale jednak...

- teraz te nieszczęsne One

 

Chlubnym wyjątkiem są chyba tylko One Tubeless, a przynajmniej ja nie miałem do tej pory informacji o problemach.


  • Malik lubi to
rowerplus-logo-2.png

#3477 renton

renton
  • Użytkownik
  • 137 postów

Napisano 11 luty 2017 - 10:47

 

 

Mówię to z żalem, bo ogólnie bardzo lubię opony Schwalbe, ale większość opon szosowych Schwalbe z wyższej półki to gnioty odkąd tylko pamiętam:

 

 

 

Dlatego postawiłem na Conti ;)

 

 

.

 

 

 

 Ważę 60 kg aby więc też nei potrzebuje jakichś pancerniaków, które nie będą się robiły kwadratami po 2-3 tyś km. 

 

Chce porządne opony na sezon wytrzymałe i z dobrym toczeniem.

 

Przy twojej wadze postawiłbym na Velofleksy  :D . Sezon powinieneś spokojnie przelatać.

Przy swojej wybrałem Conti :P



#3478 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 11 luty 2017 - 10:55

Mówię to z żalem, bo ogólnie bardzo lubię opony Schwalbe, ale większość opon szosowych Schwalbe z wyższej półki to gnioty odkąd tylko pamiętam:.

 

a jak wypada schwalbe durano double defence?



#3479 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5499 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 11 luty 2017 - 11:23

Sredniaki wg mnie są bardzo okej, na pewno lepsze od Conti bez Black Chili.
rowerplus-logo-2.png

#3480 hoffi

hoffi
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 luty 2017 - 16:26

ciekawy materiał:

 





Dodaj odpowiedź