Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3601 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 25 lipiec 2017 - 11:58

Z tyłu 28 wchodzi bez najmniejszego problemu.

Podpowiedzcie, co można zrobić z tym pierdzielonym przednim hamulcem, żeby zrobić więcej miejsca na wysokość.

 

Suwmiarka pokazuje wewnętrzną obręczy 12,5 mm. Ktoś się może orientuje jakie wymiary będzie na niej miała conti ULTRA SPORT II 25mm?



#3602 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 sierpień 2017 - 22:08

Jeździ ktoś na oponach Tufo? Jak z wytrzymałością? Interesuje mnie tufo calibra plus.
Ostatni nieco ponad rok przerabiałem wyższe modele maxxis i cst, w sumie 8 sztuk i na razie podziękuję :P niby dobrze niosą, trzymają na zakrętach, odporne na przebicia ale... na wszystkich po krótkim czasie pojawiają się ,poprzeczne przecięcia, pęknięcia czy nie wiem jak to nazwać, mniej lub bardziej głębokie a jako że 4 pary i na wszytkich to samo więc nie sądzę by to był przypadek. Człowiek zamiast skupić się na jeździe to myśli czy aby na pewno mu nie wystrzeli, no i raz takie pęknięcie skończone wystrzałem, a raz pekł kord i zniekształciło oponę

Znowu będę super nudny... Conti GP4000SII. Nadal mam pierwsze 4000 (nawet bez S) i poza naturalnym no i mimo wszystko długo przebiegającym zużyciem są po prostu nie do zdarcia. Jedynie oczywiście bok delikatny (nie są super lekkie, ale to przez grubą gumę na bieżniku). Przez nieco ponad 7600 km tylko 3 kapcie przez ogromne dziury (uszczypnięte dętki mimo ciśnienia nawet do 8 bar) i raz musiałem wymienić tylną oponę, bo nieuważny biker zarysował mi kord z boku blatem i dętka wylazła bokiem. Na drodze kompletny brak problemów z przebiciami czy nawet z delikatnym bokiem - wytartym od studzienek czy dziur kordem, poza tylko tym incydentem z blatem.



#3603 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 sierpień 2017 - 08:56

Z takim przebiegiem tyl pewnie ma juz przekroj prostokata? Ile wazysz?
U mnie ta opona splaszczala sie w podobnym tepie, jak wycieral sie bieznik z roznych klejonych open tubulars. A na takiej splaszczonej to juz nie ta przyczepnosc, wieksze opory, w sumie opona do wymiany.

#3604 Rafał.S

Rafał.S
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 12 sierpień 2017 - 12:08

Z takim przebiegiem tyl pewnie ma juz przekroj prostokata? Ile wazysz?
U mnie ta opona splaszczala sie w podobnym tepie, jak wycieral sie bieznik z roznych klejonych open tubulars. A na takiej splaszczonej to juz nie ta przyczepnosc, wieksze opory, w sumie opona do wymiany.

  Nie, nie jest wcale prostokatna, co do wagi 67kg



#3605 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 22 sierpień 2017 - 11:53

Znowu będę super nudny... Conti GP4000SII. Nadal mam pierwsze 4000 (nawet bez S) i poza naturalnym no i mimo wszystko długo przebiegającym zużyciem są po prostu nie do zdarcia. Jedynie oczywiście bok delikatny

Bok - właśnie wczoraj na zjeździe strzał , niemiłe uczucie ledwo ustałem.

Potem okazało się w 2 miejscach dziura w oponie na boku (podobnie w dętce ) może była wcześniej i nie  zauważyłem.Na razie podkleiłem dętkę od wewn, ale trzeba  pomyśłeć nad zakupem chyba jednak coś innego . 

Te co mam  ponad roczne Grand Prix 4000 S II 25-622mm reflex , przebieg ca 4-6 tyś 



#3606 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 sierpień 2017 - 14:08

W zeszla niedziele na klubowym wyjezdzie krotka rozmowa z kolega. Mowie zeby mogl sobie zmienic opony na cos lepszego, mial gatorskiny.

Mowie dalej, jak juz chcesz Conti, to moze GP4000s. Odpowiada: mial i strzelil mu bok....

Ja tez mialem dwie awarie na tych gumach, gdzie poszedl bok w obu przypadkach, notabene na zadnych innych oponach/szytakach nie zdazylo mi sie to.

Zreszta to nie jedyne przypadki...

 

 

 

 



#3607 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 22 sierpień 2017 - 16:08

A te Micheliny np z Decathlona Pro 4   ? albo co innego sensownego cena/trwałość/opory.....  tak do 150 pln max za oponę w porywach do 200 jakby było coś super.

 

( miałem do tej pory

-maxis detonator drut

-schwalbe lugano - kiepskie raczej, szybko się przetarło

- vittoria .rubino .pro - może i niezłe ale wielki problem ze ściągnięciem/założeniem 

-schwalbe ultremo - takie ''łyse'' coś też tam się przetarło już nie pamiętam ile wytrzymały

- no i te ostatnie conti.......- miały być takie super ,cena spora 



#3608 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 22 sierpień 2017 - 20:33

Pytałem kiedyś tutaj o te tufo, ale już zaspokoiłem ciekawość którą się podzielę-jeżdżę na nich od miesiąca i jak dla mnie to jest to :) niezbyt drogie, lekkie, wysoki oplot 240 tpi, ciśnienie max 10 atm i jak na 180gram zdają się być wytrzymałe.
Jedynie rozmiar 23 to de facto 22 więc na przyszłość trzeba będzie 25

#3609 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 sierpień 2017 - 20:56

Tufo wyznaje podobna filozofie jak Conti: jak poskladamy 4 razy 10zl banknot, to bedziemy mieli 40zl :)
  • 4gotten lubi to

#3610 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 22 sierpień 2017 - 21:10

Czyli że niby jest 60 tpi?

#3611 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 27 sierpień 2017 - 21:38

Z takim przebiegiem tyl pewnie ma juz przekroj prostokata? Ile wazysz?
U mnie ta opona splaszczala sie w podobnym tepie, jak wycieral sie bieznik z roznych klejonych open tubulars. A na takiej splaszczonej to juz nie ta przyczepnosc, wieksze opory, w sumie opona do wymiany.

Ok. 67 kg. Fakt, już z tyłu już jest średni stopień spłaszczenia trochę - po 5200 km, mnie to osobiście nie dziwi. Pewnie m.in. z tego powodu, że był okres, kiedy mocno pompowałem do okolic 8 bar i odszedłem potem od tego (dwa razy pękła mi szprycha w tylnym kole na pseudo-drogach), dlatego pewnie się jeszcze trochę mocniej spłaszczyła. Jutro mogę wstawić zdjęcie jak wygląda obecnie.

 

Dla porównania Schwalbe Lugano dużo szybciej się ścierały do samego kordu i to większość czasu na niskich ciśnieniach. I się przebijały od śmieci na drodze. GP kompletnie nic.

 

Szkoda, że macie takie złe doświadczenia z tymi GP4000SII. Seria 4000S ponoć tak udana była... Może faktycznie jakość spadła albo jakaś pechowa seria się trafiła. Ja na pewno będę rozważał Grand Prix następnym razem. W sumie może spróbuję poszukać jeszcze nawet pierwszych 4000, zdarzają się leżaki magazynowe. Ale czy je znajdę w czasie, kiedy moje już będą zużyte?



#3612 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 sierpień 2017 - 05:45

Na kilkaset sprzedanych sztuk GP 4000s II miałem na razie JEDNĄ reklamację (zresztą, mówiąc szczerze: dość wątpliwą, ale uznaną od ręki). Dlatego nie zgodzę się, że jest źle - po prostu ta opona jest tak często kupowana, że prędzej czy później musi się trafić felerny egzemplarz.


  • Marcin321 lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3613 Daniel Wu

Daniel Wu
  • Użytkownik
  • 44 postów

Napisano 28 sierpień 2017 - 07:54

Pytałem kiedyś tutaj o te tufo, ale już zaspokoiłem ciekawość którą się podzielę-jeżdżę na nich od miesiąca i jak dla mnie to jest to :) niezbyt drogie, lekkie, wysoki oplot 240 tpi, ciśnienie max 10 atm i jak na 180gram zdają się być wytrzymałe.
Jedynie rozmiar 23 to de facto 22 więc na przyszłość trzeba będzie 25

 

 

Od maja tego roku jestem posiadaczem opon Comtura Duo TUFO 700x25C (czarno-czerwona)
Dwa tygodnie temu , przecięcie na środkowej części bieżnika (długości  3 mm) w drugiej zauważalne drobne dziurki (pewnie wywołane przez wbite kamyczki) - zobaczymy jak długo wytrzyma. Ciśnienie  8,5 bara. Przejechane 2800 km.  Też myślę nad nowym kompletem.

 

 



#3614 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 30 sierpień 2017 - 13:00

Cześć!

Jak zmusić ultrasport II do wskoczenia na obręcz? Jak ją w razie awarii ściągnąć z obręczy?

Dodam, że łyżki nie bardzo dają radę.



#3615 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 sierpień 2017 - 13:22

Schwalbe Easy Fit. Albo, dla tradycjonalistów, woda z mydłem ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3616 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 30 sierpień 2017 - 14:30

Cześć!

Jak zmusić ultrasport II do wskoczenia na obręcz? Jak ją w razie awarii ściągnąć z obręczy?

Dodam, że łyżki nie bardzo dają radę.

 

Najbardziej technika zakładania. Nie uzywaj łyżek bo nie ma potrzeby. Można tylko opone zniszczyć. Wkładasz oponę z 1 strony potem nakładasz drugą, ale ze strony przeciwnej do wentyla tak by zakończyc przy wentylu.Zostaje kawałek wydawało by sie niemozliwy do naciągniecia,więc idziesz znowu na dół(tam gdzie niby juz opona weszła) i powoli wciskasz w opone w obrecz idac do góry tak jakbyś chciał ułożyć rant opony jeszcze lepiej,jeszcze głebiej w obręczy. I tak idąc znowu do miejsca gdzie reszta opony zostaje nie włożona. i tak jeszcze raz i jeszcze raz uciskajac,wciskając mocniej i do góry to co juz włożone i stopniowo posuwajac sie , okaże się ze opona wejdzie bez problemu i nie zajmie to dłuzej niż 3-4 minuty i mając całe kciuki.
Można użyc talku albo wody z mydłem dla pomocy na rancie ale bez techniki i tak łatwo nie naciągniesz.

podziękujesz później ;-)
 

pzdr

 

edit: Jak się już troche pojeździ i rozciągnie od ciśnienia to za 2 razem już nie będzie takich problemów.


  • astronom lubi to

#3617 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 sierpień 2017 - 15:15

Mac, technika opisywana przez Ciebie sprawdza się znakomicie w przeważającej większości opon i obręczy i długo myślałem, że żadna opona nie oprze się samym moim palcom. Ale w końcu musiałem zrewidować swoje przekonania i niestety muszę stwierdzić, że są trudne kombinacje opona-obręcz, a niektóre wręcz beznadziejne. Niedawno w jakimś marketowym góralu zmieniałem koledze dętki i to był koszmar. Chyba były to jakieś Vee Rubber-y, a obręcze to jakieś wyższe stożki, ale nie pamiętam producenta. Nad każdą oponą męczyłem się chyba z godzinę, stosując wszelkie znane mi sposoby, które zwykle działają w trudnych przypadkach. Ale tym razem to był po prostu koszmar. Ile ja się nakłąłem (a zwykle nie klnę) to już nie chcę mówić. A jak mnie później bolały palce. W końcu się udało, ale gdybym miał to robić w trasie to chyba nawet bym nie próbował. Nie wiem, czy głównym winowajcą były opony, czy obręcze, ale coś tam było nie tak (nie, nie, ETRTO na pewno się zgadzało).

 

Oczywiście nie mówię, że UltraSport II należą do takich wyjątków (nie miałem z nimi nigdy do czynienia), ale może się tak zdarzyć, że bez dobrych łyżek, mnóstwa wysiłku i wszystkich znanych trików opon nie da się założyć.  



#3618 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 30 sierpień 2017 - 20:09

Dzięki za rady!

Jak mi łapki dojdą do siebie to znowu spróbuję.



#3619 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 31 sierpień 2017 - 06:14

qqq

 

na filmie poniżej masz pokazaną technikę opisaną przez Maca:

 

http://https://www.y...h?v=1nvKSZtG-O8



#3620 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 02 wrzesień 2017 - 15:04

Na kilkaset sprzedanych sztuk GP 4000s II miałem na razie JEDNĄ reklamację (zresztą, mówiąc szczerze: dość wątpliwą, ale uznaną od ręki). Dlatego nie zgodzę się, że jest źle - po prostu ta opona jest tak często kupowana, że prędzej czy później musi się trafić felerny egzemplarz.

 

W zeszla niedziele na klubowym wyjezdzie krotka rozmowa z kolega. Mowie zeby mogl sobie zmienic opony na cos lepszego, mial gatorskiny.

Mowie dalej, jak juz chcesz Conti, to moze GP4000s. Odpowiada: mial i strzelil mu bok....

Ja tez mialem dwie awarie na tych gumach, gdzie poszedl bok w obu przypadkach, notabene na zadnych innych oponach/szytakach nie zdazylo mi sie to.

Zreszta to nie jedyne przypadki...

1415chris, a pompowałeś jak fabryka kazała, co do 0,1 bara albo nawet nieco poniżej maksa? Wiem, że to może banalne pytanie, ale nieraz sam się porywałem na eksperymenty albo "a jeszcze trochę nabiję powietrza przy maksie", na szczęście bardzo krótkoterminowe. A myślę, że maksymalne ciśnienie podawane na oponie to jednak maksimum, które się może zdarzyć, a nie tyle ile może być przez większość czasu.

Dodam tylko od siebie, że owszem - bardzo sprawnie się jeździło na 8 barach (czułem jakby rower dosłownie leciał po asfalcie), ale wygoda była totalnie już zerowa, oponę szybko się wykończy zużyciem i trzaskały mi szprychy z tyłu...





Dodaj odpowiedź