Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3641 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 25 wrzesień 2017 - 21:46

No ja też Conti GP od lat katuję... Za parę dni zacznę testować GP4000SII w rozmiarze 20c ;)

Kuszą mnie jeszcze Specialized Turbo (póki co mam jedną, ale pasowało by je zarzucić na oba koła) i Panaracer. Rozmiar 22-23, nie większy (25 tylko na podhalańskie, chorwackie, czy mongolskie, zgryzione  asfalty).

 

No 20 to już dziś prawie oldschool, ostatnio miałem takie założone chyba jeszcze w rowerze Fondriest CRO-MO a o takiej marce mało kto już dziś chyba pamięta   ;)  Te Conti kupiłem właśnie do roweru którym będę jeżdził w większości po Karkonoskich chropowatych asfaltach i wybrałem rozmiar 25 tylko dlatego że nie byłem pewien czy większe zmieszczą się w ramie (teraz wiem że zmieszczą), inaczej brałbym 700X28C


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#3642 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 25 wrzesień 2017 - 22:04

No 20 to już dziś prawie oldschool, ostatnio miałem takie założone chyba jeszcze w rowerze Fondriest CRO-MO a o takiej marce mało kto już dziś chyba pamięta   ;)  Te Conti kupiłem właśnie do roweru którym będę jeżdził w większości po Karkonoskich chropowatych asfaltach i wybrałem rozmiar 25 tylko dlatego że nie byłem pewien czy większe zmieszczą się w ramie (teraz wiem że zmieszczą), inaczej brałbym 700X28C

 

Kumpel od 20 lat odkąd go  poznałem na studiach aż do dziś uznaje tylko rozmiar 19C. 23c wg. niego to opony do górala, hehe.

 

Fakt faktem, że jak asfalty sa gładkie, a takie przeważają w moich okolicach i na Słowacji, gdzie sie czasem zapuszczam szerokość 23 jest optymalna. Ale nawet zejście o 1 mm do 22 zdecydowanie ułatwia jazdę - uzyskanie tej samej prędkości wymaga mniejszego nakładu sił. Ciekaw jestem efektów na 20c. Jak zauważę coś ciekawego (za tydzień-dwa-trzy, zależy od pogody) to napiszę :D


  • X-RAY lubi to

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3643 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 wrzesień 2017 - 07:34

Po przejrzeniu recenzji, opinii na forach jednak odpuszczam Challenge. Natomiast widzę, że w PL są najczęściej dostępne Vittorie Corsa G+, które mają 220 TPI i pisze, że jest oplot z nylonu. Bo znalazłem tutaj: https://www.probikek...e/11176504.html opis oplotów stosowanych przez Vittorie i wychodziłoby na to, ze wg tego, co tam jest to ten oplot 220 TPI to właśnie bawełna. 
Jak z komfortem jazdy na Open Pave w porównianiu do Corsy? 
Pytam, bo faktycznie opon nie kupuje się na całe życie, pewnie na lato kupię Spece Turbo Cotton albo coś podobnego (albo pójdę w szytki) jednak nastąpiła zmiana planów i doszedłem do wniosku, że trzeba komplet na teraz, czyli warunki jesienno-wiosenne. Ale też bez pójścia w stronę ciężkich i powoli toczących się opon.

Corsy maja 320tpi.
To jest chyba ten sam oplot jaki stosowali w poprzednich modelach.
Roznica pomiedzy Corsa G+ i Pave to mieszanka gumy. W Corsie wydaje sie byc nieco twardsza i moim zdaniem czuc to podczas jazdy. Tak jak jezdzac na tego typu oponach (Pave, Corsa SR) z lateksowa detka i przesiadajac sie na szytki (Veloflexy), praktycznie nie czuc roznicy, tak na Corsach G+ czuc, ze juz nie jest tak pluszowo.
Ja wlasnie jezdze na Pave w sezonie jesien-zima.
Duzo waskich drog poprzez wzgórza, sporo malych odrobinek krzemienia, generalnie duzo bardziej chropowate asfalty, niz to co mozna spotkac na kontynencie, do tego w coraz gorszym stanie. Pave spisuja sie bardzo dobrze, caly czas dajac przyjemnosc z jazdy.
  • Swordfish lubi to

#3644 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 26 wrzesień 2017 - 08:14

dziś natomiast założylem po raz pierwszy do jednego z rowerów nówki Conti GP4000S II 700x25C i powiem krótko: nigdy już innych opon poza tymi nie kupię.

 

szybkie zakręty na równej nawierzchni to także nie lada frajda. Jak dla mnie Conti GP4000 to opona idealna, warta swojej ceny. P.S. Za reklamę nie wziąłem ani grosza  ;)

No ja dla odmiany już więcej tych Conti raczej  nie kupię.Rozleciały się z boku po 1 roku jazdy( raptem kilka tyś km ).

 

Teraz kupiłem Vittoria Rubino Pro ( 25) i jeździ mi się  nie gorzej niż na Conti, których ''cudownych właściwości'' nie odczułem, zresztą na takie  nie  liczyłem bardziej na ponadprzeciętną wytrzymałość - a w sumie bez rewelacji .

 

( pamiętam kilka lat temu miałem podobne Vittoria  Rubino Pro (23 ) i tam o ile sam jazda po w normalnym terenie była ok  to już jak górka nachylenie ca 15% to musiałem siedzieć na siodełku inaczej koło buksowało - znaczy na lekko wilgotnym czy mokrym asfalcie.

Te nowe Vittoria- próbowałem stawać na pedałach na ściankach w Tatrach ( Gliczarów ,Serockie) i buksowania nie było ,może coś tam poprawili pod tym względem , zobaczymy co będzie dalej póki co na razie tylko max 500 km zrobiłem) 



#3645 Swordfish

Swordfish
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 wrzesień 2017 - 08:46

Corsy maja 320tpi.
To jest chyba ten sam oplot jaki stosowali w poprzednich modelach.
Roznica pomiedzy Corsa G+ i Pave to mieszanka gumy. W Corsie wydaje sie byc nieco twardsza i moim zdaniem czuc to podczas jazdy. Tak jak jezdzac na tego typu oponach (Pave, Corsa SR) z lateksowa detka i przesiadajac sie na szytki (Veloflexy), praktycznie nie czuc roznicy, tak na Corsach G+ czuc, ze juz nie jest tak pluszowo.
Ja wlasnie jezdze na Pave w sezonie jesien-zima.
Duzo waskich drog poprzez wzgórza, sporo malych odrobinek krzemienia, generalnie duzo bardziej chropowate asfalty, niz to co mozna spotkac na kontynencie, do tego w coraz gorszym stanie. Pave spisuja sie bardzo dobrze, caly czas dajac przyjemnosc z jazdy.

No to pozwolę sobie zamieścić pierwsze z brzegu trzy linki:
http://allegro.pl/op...6964668602.html
http://allegro.pl/op...6887773031.html
http://allegro.pl/op...6871538797.html

Wszędzie tam, jak byk, pisze: "Oplot z nylonu 220 TPI". O co kaman? 

Odnośnie porównania Pave, Corsy SR i Corsy G+ - to właśnie dokładnie o takie porównanie mi chodziło, dzięki wielkie. Wychodzi na to, że to czego właśnie szukam to opona z oplotem w okolicach 300TPI. A że jednak już pogoda w Małopolsce jest taka a nie inna (ostatnie kilka dni lało, liście na drodze, masę różnych dziwnych drobin na drodze), to doszedłem do wniosku, że na jesień/wiosnę kupię Open Pave a na lato - to będę miał czas, żeby się zastanowić, bo i tak będę kupował drugi komplet kół, więc wtedy się zastanowię, czy iść w szytki, czy nie. 

Pozwolę sobie dopytać jeszcze o Open Pave:
1. Nie wiem, czy brać 27, nie jestem pewien, czy mi wejdą w ramę, 25 na pewno, na jakiej szerokości jeździsz?
2. Jak ze zużyciem? 

3. I w sumie najważniejsza kwestia: jak z trzymaniem bocznym na mokrym? To jest tak naprawdę najważniejsza na teraz rzecz dla mnie, jeżeli chodzi o jesienno/wiosenne opony. Chodzi mi o porównanie np. do Conti albo G+ albo jakicholwiek innych opon. 

EDIT: Jeszcze dla uściślenia, o której Open Pave mówimy? 
O tej:
http://www.sportosit...ony-p-3218.html
(Z zielonym paskiem)
Czy o tej:
http://allegro.pl/vi...6612806383.html
(Czewone tło w miejscu, gdzie są napisy). 
Czy to ta sama opona?

 


Scapin Blake, Force, Fulcrum.


#3646 Yar_Tur

Yar_Tur
  • Użytkownik
  • 96 postów

Napisano 03 październik 2017 - 12:53

Może miał ktoś styczność z MAXXIS XENITH EQUIPE LEGERE i mógłby podzielić się opinią na jej temat?

#3647 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 03 październik 2017 - 14:14

Może miał ktoś styczność z MAXXIS XENITH EQUIPE LEGERE i mógłby podzielić się opinią na jej temat?

Wszystkie maxxisy/cst które miałem po dość krótkim czasie pękały na bocznych ściankach na całej długości od stopki do czoła, ale nie wiem, nie uogólniam, być może ta jest wyjątkiem
Dwa przypadki skończyły mi się wybuchem w miejscu pęknięcia, a tak poza tym byłem zadowolony, dobre właściwości jezdne, odporne na przebicia
  • Yar_Tur lubi to

#3648 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 03 październik 2017 - 16:06

@ Swordfish 

W G+ jest uzyty Corespun K, ktory wg informacji ze strony Vittorii ma 320tpi. Byloby dziwne, gdyby ich topowa opona, miala sporo nizsze tpi.

 

https://www.vittoria...otton-casing-2/

 

Odnosnie pytan:

1. to zalezy na jakie obrecze bedziesz je zakladal. Vittorie, z mojego doswiadczenia z ronymi modelami, sa nieco wezsze przy deklarowanej szerokosci w porownaniu do np Conti, Veloflexa.

Uzywam obreczy 23mm zew szerokosci, 17.5mm wew. Na tych obreczach 23mm opony Conti i Veloflexa mialy dokladnie 25mm.

Pave 25mm na tych obreczach ma ciut powyzej 26mm. Nie zakladalem G+ na te obrecze ale na na innych z wew szerokoscia 19mm, z tego co pamietam chyba nie maja 27mm.

 

2. zuzycie, typowe dla tego typu bieznika, Corsy Veloflexa, Vittorii Corsy CX, SR, Pave i z tego co widze G+, do tego szytkowe odpowiedniki, zuzywaja sie mniej wiecej w tym samym czasie.

A samo zuzycie bedzie w duzej mierze zalezalo od wagi kierowcy i asfaltow. Czesto spotykam sie z opiniami uzytkownikow opisujacych przebiegi na tych samych oponach co ja uzywam, ktore sa niemalze dwokrotnie wieksze.

Porownujac do Conti GP4000, bieznik na ww oponach znikal mi mniej wiecej w tym samym czasie jak Conti robily sie kwadratowe.

 

3. nie mialem zadnych przygod, uslizgow z Pave jezdzac w mokrym. Na G+ tylko pare jazd w mokrym, wiec ciezko, po tak malej ilosci km w takich warunkach, cos powiedziec.

 

Jest mowa o tej wersji Pave:

 

36765695114_0f5b303e91_z.jpg

 

 


  • Swordfish lubi to

#3649 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 73 postów

Napisano 04 październik 2017 - 11:27

Szukam opon do szosy/gravela. Szerokość preferowana 30mm, istotne żeby dość wytrzymałe, jednakże jednocześnie żeby nie były to jakieś kartofle które się nie toczą ;P. I by można zrobić je bezdętkowe.



#3650 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 październik 2017 - 19:36

Panaracer GravelKing są obecnie chyba najpopularniejszymi i polecanymi oponami do graveli.



#3651 Swordfish

Swordfish
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 październik 2017 - 14:51

@1415chris

 

Bardzo dziękuję za Twoje opinie. 

Odnośnie szerokości - nie będę kombinował jednak i wezmę 25. Tutaj bardzej kwestia jest tego, czy brać Corsy, czy Pave ale wychodzi na to, że bardziej komfortowe są Pave/Corsa SR (przy latexowych dętkach, jak pisałeś). Pytanie, czy brać na Wiggle, czy szukać w innym miejscu? Pave teraz z tego, co widzę, są na Wiggle po 34 GBP. 


Scapin Blake, Force, Fulcrum.


#3652 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 październik 2017 - 16:22

To cena podskoczyla, trzy tygodnie temu kupowalem Pave z Wiggle po £26.65 :)

SR to cos pomiedzy stara Corsa a Pave. Nowe G+ wagowo, przy tych ciezszych przypadkach, wypadaja podobnie jak Pave.

 

Myslalem, ze kontynuacja Pave jest G+, sadzac po wadze ale Vittoria wypuscila nowy model Corsa Control, ktora jest na tym samym oplocie co cala rodzina Cors. I to jest oficjalny nastepca Pave. Jest grubsza 0.4mm niz G+, wiecej bieznika i sam bieznik nieco wiecej zachodzi na boki niz w G+.

 

 



#3653 air

air
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 10 październik 2017 - 19:57

Pirelli PZero Velo

jeżdził ktoś z Was na tych oponach? jakieś opinie?

 

 



#3654 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 11 październik 2017 - 16:48

Tu jest test:
https://www.bicycler...ad-bike-reviews

#3655 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 29 październik 2017 - 13:44

Panowie czy ktoś z Was jeździ na oponach GP 4000 S II w wersji 700x28 ? Chodzi mi o porównanie z wersją 700x25. Mam właśnie takie i jestem z nich bardzo zadowolony. Jednak czeka mnie wymiana tylnej opony bo jest już "kwadratowa". Planowałem przełożyć przednią na tył a na przód założyć nową. Ale zacząłem się zastanawiać nad zmianą na większy rozmiar. Z tego co wyczytałem to 28 jest szersza 3mm i wyższa ok 4 mm od wersji 25. Więc na papierze komfort powinien być wyczuwalnie większy. Tylko czy w rzeczywistości tak będzie? Komfort jest dla mnie priorytetem. Wiem, że wersja szersza będzie cięższa, będzie mniej aero i  że będzie miała mniejsze opory toczenia. Tylko czy w praktyce odczuję różnicę i czy warto inwestować. Bo tak zamiast jednej opony muszę kupić dwie.

 



#3656 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 październik 2017 - 13:46

Zdecydowanie czuć różnicę - i to jeszcze bardziej niż pomiędzy 23c a 25c.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3657 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 29 październik 2017 - 13:53

Zdecydowanie czuć różnicę - i to jeszcze bardziej niż pomiędzy 23c a 25c.

 

Proszę napisz coś więcej. Czy zdecydowana różnica jest w komforcie czy też również w spadku osiągów?



#3658 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 październik 2017 - 13:55

Komfort zdecydowanie na plus, tłumienie (szczególnie większych nierówności) nieporównywalnie lepsze, różnice w prędkości pomijalne.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3659 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 29 październik 2017 - 14:01

Komfort zdecydowanie na plus, tłumienie (szczególnie większych nierówności) nieporównywalnie lepsze, różnice w prędkości pomijalne.

 

Bardzo Ci dziękuję za szybką odpowiedź. W takim razie biorę się dokładne mierzenie prześwitu w przednim widelcu bo sprawdzałem tylko na oko. Mam nadzieję, że się zmieści.



#3660 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 29 październik 2017 - 15:55

Na co dzień jezdze na wersji 25 mm, na 28 mm przejechałem około 350. Na szerszych komfort jest wyższy, wyraźnie wieksza "pewność" zjazdów na nierównych nawierzcniach, ale jednak spowalniały.



Dodaj odpowiedź