Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#3701 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 listopad 2017 - 15:01

Szkoda, ze Veloflex nie ma odpowiednika Arenberg/Roubaix w swojej ofercie opon.
Corsy jak na moj gust sa troche delikatne. Jezdzilem na nich przez pare sezonow 22mm, pozniej na 23m. Z tego co pamietam 2.1mm grubosci bieznika, to raczej malo.
Kolejny problem z nimi jest taki, ze nie sa zalecane do karbonowych obreczy, ze wzgledu na swoje dosc cienkie scianki.
Widzialem kilka opon, uzywanych na karbonowych obreczach, z pocietym oplotem na wysokosci krawedzi obreczy.
Z checia zalozylbym 25mm do karbonowych wysokich stozkow, ktorych uzyzwam tylko w sezonie wiosna-lato ale nie chce ryzykowac.

Ze wzgledu na moja wage, dosc "porowate" asfalty i niechec do opon zamulaczy, uzywam, caly czas opon z 320tpi ale z wieksza iloscia gumy. Na kolach aluminiowych jezdze tylko jesien-zima, a tu grubszy bieznik spisuje sie duzo lepiej.

No i tak no polu bitwy pozostaje Vittoria... (szytki caly czas Veloflex no 1 dla mnie).
Pave - swietne gumy. Mam je na alu jesienno-zimowych kolach, zapas na kolejne sezony, rowniez szytki, ceny jakie placilem byly tak niskie, ze zal bylo nie kupowac :)
Corsa G+, jezdzona wiosna-lato, jestem z nich bardzo zadowolony.
Jak pojawia sie w dobrych cenach nowe Corsy G+ Control (nastepca Pave) zapewne pojawia sie na moich kolach.

Jest jeszcze Challenge, z tych wysoko-tpi-klejonych opon producentow ale za kazdym razem jak sie przymierzam do nich znajduje sprawdzone tansze Vittorie.

Jak ktos sie zastanawia nad Conti GP4s, to jak mozna jeszcze znalezc Vittoria Pave, polecam.
Problem z GP4S jest taki, ze sa to dosc uniwersalne przyzwoite opony. Ale nie robia szalu w zadnej oponowej kategorii.
Bardziej zamulaja w porownaniu do klejonych 320 tpi opon. W moim przypadku awarie scianek i dosc szybkie wyplaszczenie na tyle, nie potwierdzaja ich lepszej wytrzymalosci i trwalosci.
Nie mowie, ze sa to zle opony, sa dobre ale na rynku sa lepsze propozycje.

#3702 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 17 listopad 2017 - 18:09

Szkoda, ze Veloflex nie ma odpowiednika Arenberg/Roubaix w swojej ofercie opon.
Corsy jak na moj gust sa troche delikatne. Jezdzilem na nich przez pare sezonow 22mm, pozniej na 23m. Z tego co pamietam 2.1mm grubosci bieznika, to raczej malo.
Kolejny problem z nimi jest taki, ze nie sa zalecane do karbonowych obreczy, ze wzgledu na swoje dosc cienkie scianki.
Widzialem kilka opon, uzywanych na karbonowych obreczach, z pocietym oplotem na wysokosci krawedzi obreczy.
Z checia zalozylbym 25mm do karbonowych wysokich stozkow, ktorych uzyzwam tylko w sezonie wiosna-lato ale nie chce ryzykowac.

Ze wzgledu na moja wage, dosc "porowate" asfalty i niechec do opon zamulaczy, uzywam, caly czas opon z 320tpi ale z wieksza iloscia gumy. Na kolach aluminiowych jezdze tylko jesien-zima, a tu grubszy bieznik spisuje sie duzo lepiej.

No i tak no polu bitwy pozostaje Vittoria... (szytki caly czas Veloflex no 1 dla mnie).
Pave - swietne gumy. Mam je na alu jesienno-zimowych kolach, zapas na kolejne sezony, rowniez szytki, ceny jakie placilem byly tak niskie, ze zal bylo nie kupowac :)
Corsa G+, jezdzona wiosna-lato, jestem z nich bardzo zadowolony.
Jak pojawia sie w dobrych cenach nowe Corsy G+ Control (nastepca Pave) zapewne pojawia sie na moich kolach.

Jest jeszcze Challenge, z tych wysoko-tpi-klejonych opon producentow ale za kazdym razem jak sie przymierzam do nich znajduje sprawdzone tansze Vittorie.

Jak ktos sie zastanawia nad Conti GP4s, to jak mozna jeszcze znalezc Vittoria Pave, polecam.
Problem z GP4S jest taki, ze sa to dosc uniwersalne przyzwoite opony. Ale nie robia szalu w zadnej oponowej kategorii.
Bardziej zamulaja w porownaniu do klejonych 320 tpi opon. W moim przypadku awarie scianek i dosc szybkie wyplaszczenie na tyle, nie potwierdzaja ich lepszej wytrzymalosci i trwalosci.
Nie mowie, ze sa to zle opony, sa dobre ale na rynku sa lepsze propozycje.

 

Jak z trwałością tych opon Vittoria Pave ? Ile km na nich przejechałeś zanim padły ?



#3703 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 listopad 2017 - 07:03

Ciezko mi odpowiedziec ile konkretnie km. Jezdze na 3 zestawach kol z roznym ogumieniem.
Do tego nie zajezdzam opon w trupa. Wymieniam kiedy bieznik zanika i zaczyna pojawiac sie wyplaszczenie.
Mysle, ze 3-4k km tyl wytrzymuje. Mniej wiecej tyle ile we wszystkich tego typu oponach/szytkach jakie uzywalem.
Posty powyzej mowia, ze mozna zrobic wieksze przebiegi.
W duzej mierze zalezy to od wagi i asfaltow.
Tu w UK ogromna wiekszosc to porowate nawierzchnie, ktore przyspieszaja proces zuzycia kazdej opony.


#3704 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 543 postów
  • SkądSANOK

Napisano 18 listopad 2017 - 14:42

Przy jakiej wadze rowerzysty takie przebiegi Veloflexów ???

 

 

 

U mnie spokojnie na tyle wytrzymują 8 tysięcy, są już delikatnie "kwadratowe" ale znaczniki jeszcze widać (ledwo)

Przez cały okres użytkowania  tylko 1 guma  i to z mojej winy - wpadłem w dziurę i złapałem snejka.

Wybrałem GP4000 II ze względu na trwałość i swoją wagę (wtedy) ;)

Wybierałem między GP4000 II , Veloflexem i Schwalbe ONE.

Ktoś z forowiczów potwierdzi swoje realne przebiegi Veloflexów - i przy jakiej wadze .

Waga w granicach 80-85 kg.



#3705 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 18 listopad 2017 - 22:42

Wrzucam zdjęcie GP4000S II po przebiegu prawie 8,5 kkm.
Zdjecie trochę słabe ale znaczniki widać.
Opona jeżdzona cały czas na tylnim kole.
b4944c120aeac95450e2d9550b5a4c76.jpg

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

O niech Cię. Jaka to szerokość? Ja ze swoimi 80-90 kg zajechałbym ją na śmierć pogrzebową. Moje 23c zwykle wytrzymują 4000-6000km na tylnym kole, z tym że wcześniej jeżdżę na niej cały sezon (10000km) na przednim kole.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3706 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 19 listopad 2017 - 21:55

Czy Pave nie należałoby porównywać bardziej z Conti 4 Seasons niż 4000?

#3707 renton

renton
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 20 listopad 2017 - 06:16

O niech Cię. Jaka to szerokość? Ja ze swoimi 80-90 kg zajechałbym ją na śmierć pogrzebową. Moje 23c zwykle wytrzymują 4000-6000km na tylnym kole, z tym że wcześniej jeżdżę na niej cały sezon (10000km) na przednim kole.

 

Szerokość opony 25C.

Moja waga 86 kg na starcie sezonu.

Zwykłe "klepanie" kilometrów.

Ale muszę przyznać ,że asfalty u mnie dobre/bardzo dobre. ;)



#3708 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 20 listopad 2017 - 08:57

Czy Continenetal Cyklo X-King 700x35:

https://www.ribblecy...-tyre/#pid=8870

za 12 funtów (plus wysyłka 3) to dobry deal ?

Szukam czegoś na zimę do miasta ....



#3709 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 20 listopad 2017 - 15:24

Czy Continenetal Cyklo X-King 700x35:

https://www.ribblecy...-tyre/#pid=8870

za 12 funtów (plus wysyłka 3) to dobry deal ?

Szukam czegoś na zimę do miasta ....

http://szosa.org/top...do-przełajówki/

 

tutaj jest stosowny wątek



#3710 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 20 listopad 2017 - 15:25


Tylko z racji chęci posiadania błotnika chcę dobrać największe możliwe gumy, ale które mi spasują się z błotnikiem i zmieszczą się w widełkach. Tylko bezpiecznie, żeby nie było sytuacji, że mi wpadnie mały kamyk między widełki, a oponę i zatrzyma koło podczas jazdy ;)

Budżet zwiększyłem do ok. 170 zł  na oponę i chciałbym żeby mi posłużyła minimum 6000km na tyle. Tylko co polecasz - mając tą wiedzę, bo mi smaka narobiłeś na te Velo ;)

 

Za bardzo teoretyzujesz ,to taki forumowy syndrom :oops: Nie da sie mieć wszystkiego w 1-nym i od razu idealny produkt na każda okazję.
Musisz zaryzykowac i wybrac coś, a nie sie zastanawiać czy podpasuje czy nie. Jak się obawiasz to kup węższą oponę i tyle. Veloflex to opona wyścigowa,jeśli chcesz coś trwałego to musisz kupic oponę tańszą z większą ilością gumy na biezniku.  Jeśli ma być coś co podpasuje pod błotnik to musisz mieć albo o węższej średnicy albo z niższym profilem. Gp4000s to balonik, szczegolnie przy szerokosci 28mm ale pojeździsz na niej dłuzej.



#3711 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 20 listopad 2017 - 16:42

 


Tylko z racji chęci posiadania błotnika chcę dobrać największe możliwe gumy, ale które mi spasują się z błotnikiem i zmieszczą się w widełkach. Tylko bezpiecznie, żeby nie było sytuacji, że mi wpadnie mały kamyk między widełki, a oponę i zatrzyma koło podczas jazdy ;)

Budżet zwiększyłem do ok. 170 zł  na oponę i chciałbym żeby mi posłużyła minimum 6000km na tyle. Tylko co polecasz - mając tą wiedzę, bo mi smaka narobiłeś na te Velo ;)

 

Nic mi nie odpisałeś Mac ?

 

Ja tylko sobie porównałem te Twoje Veloflex Corsa i Gp 4000 S II to Velo ma najniższą wysokość opony w rozmiarze 25c :

https://www.bicycler...flex-corsa-2016

 

Szkoda, że Vittorii Pave jeszcze nie ma do porównania w tym zestawieniu.

To miałbym komplet analizowanych gum ;)

 

Z drugiej strony biorę pod uwagę też GP 4000 S II, tylko się zastanawiam, że jak w tym zestawieniu na obręczach 17c ma 25mm (Corsa tylko 22mm) to na 15c (jakie ja mam) będzie jeszcze wyższa opona, no i może się nie zmieścić błotnik pod hamulcem, a przy Corsie powinien wejść.

 

Czuje, że mi spasują do moich obręczy kół 15c tylko dwie kombinacje :

1. Veloflex Corsa 25mm + Błotniki Raceblade Long 28" SKS

(Ciekawe te Velo : przy szerokości opony 25c są niższe aż o 3 mm od GP 4000SII !!! i mają 0,2mm szerszą ściankę boczną opony od GP 4000SII, no ale mają też o 0,8 mm mniej bieżnika na środku od GP4000 SII tak jak inny kolega pisał, stąd mogą faktycznie mieć krótszą żywotność) 

lub 

2. Gp 4000 S II 25mm + inne błotniki które nie wchodzą pod hamulec, czyli :

Raceblade Pro (obsługują opony do 25 mm) lub Raceblade Pro XL (obsługują opony od 25 do 32 mm)

Tylko z zestawienia wychodzi, że Gp 4000 S II 25mm ma realną szerokość 27mm i nasuwa się pytanie czy brać błotniki w wersji PRO do 25mm czy PRO XL od 25 do 32mm ;) ?

 

W życiu bym nie pomyślał, że może być taki kłopot z doborem gum do szosy ;) i weź tu jeszcze dołóż błotniki. W sobotę jechałem na szosie i mnie deszcz złapał i wiem, że błotniki muszę mieć ;)

 

Ps. Na zdjęciu moje stare biedne Rubeny Racing Pro 23c (szerokość opony ok. 24-24,3 mm i luzie po bokach i od góry tylko po ok. 4 do 4,5 mm. Szerokość pomiędzy widełkami mam ok. 33 mm) po przejechaniu 10000 km.

Załączone pliki



#3712 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 20 listopad 2017 - 17:02

Sorry zostawiłem na edycji za dlugo. Post jest wyżej. Musisz brać niższy profil ale będziesz miał mniejsza trwałośc.Coś za coś :)
Ja się na błotnikach do szosy kompletnie nie znam.Musisz sam ocenić.



#3713 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 20 listopad 2017 - 17:55

Za bardzo teoretyzujesz ,to taki forumowy syndrom :oops: Nie da sie mieć wszystkiego w 1-nym i od razu idealny produkt na każda okazję.
Musisz zaryzykowac i wybrac coś, a nie sie zastanawiać czy podpasuje czy nie. Jak się obawiasz to kup węższą oponę i tyle. Veloflex to opona wyścigowa,jeśli chcesz coś trwałego to musisz kupic oponę tańszą z większą ilością gumy na biezniku.  Jeśli ma być coś co podpasuje pod błotnik to musisz mieć albo o węższej średnicy albo z niższym profilem. Gp4000s to balonik, szczegolnie przy szerokosci 28mm ale pojeździsz na niej dłuzej.

 

Hehehe da się :) Tylko trzeba troszkę poszukać i popytać ;) Po to mamy fora dyskusyjne, aby korzystać z czyiś doświadczeń, a nie na nowo odkrywać wszystko ;) W sklepach często mało wiedzą albo chcą szybko się pozbyć Klienta, no chyba że chcesz zrobić duże zakupy ;) Mój cel to lekka wycieczkowa szosa rajdowa na dalekie wypady ;) Pogląd już mam. Dzięki Wszystkim za rady :)


  • Mac lubi to

#3714 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 28 listopad 2017 - 23:42

Jednak moje widełki od Corateca CCT nie są za miłe dla opony conti GP 4000 SII w rozmiarze 700 x 25c.

Przynajmniej tylne, bo z przodu opona weszła, ale luzu mam tylko 1,5-2 mm do hamulca (do widełek przednich 4mm). 

Tylko co mi po oponie 25c z przodu jak na tył nie chce wejść.

Byłbym chyba pierwszym, który założyłby z przodu oponę 25c, a z tyłu 23c ;) Ma ktoś tak ?

 

Po założeniu na tył opony GP 4000SII w rozmiarze 700 x 25c dystans do widełek wyszedł zero.

Problemem nawet nie jest szerokość opony tylko jej wysokość.

Wyszło mi po pomierzeniu, że na kole Mavic Aksium Race 622 x 15c wysokość opony GP 4000 SII jest aż 25,5mm do 26 mm !!!

Średnica samej rafki koła 15c wychodzi mi 633-634 mm.

 

Natomiast średnica koła 622 z obręczą 15c i założoną oponą GP4000 SII 25c wyszła mi 685 mm (przy ciśnieniu 7,5 bara) co daje wymiar wysokości opony GP4000 SII na obręczy 15c aż 25,5 mm !!! (Normalny balon - wymiar opony Conti GP 4000 SII w rozmiarówce c chyba podaje jej wysokość, bo ni jak ma się do szerokości).

Różnica spora, zważywszy że średnica tego samego koła z oponą Rubena Racing Pro w rozmiarze 700 x 23C wynosi tylko 676 mm, co daje wysokość opony 21 mm przy jej szerokości 24 do 24,3mm.

 

Stąd wysokość opony conti GP4000 SII w rozmiarze 700x25c na kole 622 - 15c Mavica jest aż o 4,5 mm większa w stosunku do opony Rubena Racing Pro w rozmiarze 700x23c, co by tłumaczyło dlaczego opona GP4000SII dotknęła mi z tyłu samych widełek i prześwit spadł do zera ;)

Z moich spostrzeżeń dobrze jest mierzyć przestrzeń pomiędzy oponą a widełkami kluczami imbusowymi.

  

No i teraz bądź tu mądry. Czy wejdzie mi opona :

1) Conti GP 4000 SII w rozmiarze 700x23C, którego podobno szerokość po napompowaniu wynosi 25mm i wysokość 23mm (o dwa minimetry mniej od rozmiaru 25c) ?

czy może iść w kierunku  

2) Veloflex Corsa w rozmiarze 700x25C, którego podobno szerokość po napompowaniu wynosi 25mm, ale wysokość 22 mm ?

Wiele osób też chwali widzę oponę 

c) Vittoria Rubino Pro III , tylko podobno na mokrej nawierzchni źle trzymają, a mi zależy na oponie całorocznej.

 

W sklepie mi mówią, że conti GP4000 SII w rozmiarze 23c powinien mi wejść i podoba mi się ta opona, ale coś widzę że jest jakaś średnio wymiarowa.

Jakieś rady, bądź doświadczenia z w/w oponami na rafce 622-15c ?

Ktoś może ma założoną oponę Veloflex Corsa 700x25c, bądź conti GP4000SII 700x23c na rafce 15c i może mi podać średnicę koła z oponą ?

Czy prześwit pomiędzy widełkami a oponą w wymiarze 2-2,5mm będzie wystarczający ?

 

Co do błotnika to mi chyba zostaje już tylko wersja SKS Raceblade Pro do wyboru, a szkoda bo znalazłem jeszcze lepszy błotnik niż SKS Raceblade Long, a mianowicie MK3 Crud Road Racer, który wchodzi pod hamulec i fajnie ochrania nogi koło korby przy części podsiodełkowej, no ale za mało mam prześwitu pod widełkami/hamulcem żeby tą wersję wybrać. Może sobie coś sam dorobię do SKS Raceblade Pro do mojej wycieczkowej szosy.

 

Chciałbym wziąć te Conti GP4000SII w rozmiarze 23c i w sklepie mi mówią, że powinny pasować . Ponieważ wszystko mam na milimetry to chętnie wysłucham ewentualnych porad :) , bo u mnie sezon rowerowy się nie kończy a w ten weekend znowu jechałem w deszczu na moich starych Rubenach i deszcz mnie złapał ;) Stąd nowe oponki i błotniki muszą być :)



#3715 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 28 listopad 2017 - 23:45

Przeca pisaliśmy, że Conti to baloniki, a Velo są niskie.Tera to już tylko mniejsza szerokość w Conti ew.



#3716 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 listopad 2017 - 00:13

Witam wszystkich,
Napisałeś Wojtku1982: „a mi zależy na oponie całorocznej.”
„Całoroczną”, bardziej są Conti GP 4season. U mnie na Alexrims Da28, to „14-ka” i napompowaniu na minimum średnica opony 25[mm] wynosiła dokładnie 24,5[mm]. Może, musiałbyś jednak sprawdzić u Siebie.
Pozdrawiam, Piotr01



#3717 Wojtek182

Wojtek182
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 29 listopad 2017 - 17:01

Witam wszystkich,
Napisałeś Wojtku1982: „a mi zależy na oponie całorocznej.”
„Całoroczną”, bardziej są Conti GP 4season. U mnie na Alexrims Da28, to „14-ka” i napompowaniu na minimum średnica opony 25[mm] wynosiła dokładnie 24,5[mm]. Może, musiałbyś jednak sprawdzić u Siebie.
Pozdrawiam, Piotr01

 

Dzięki za info. Rozumiem, że piszesz o szerokości (napisałeś średnica) ? , ale dla mnie problemem jest wysokość, bo na szerokości Conti 4000SII 25c mi wchodziło.

Co do Conti GP 4season  też je brałem pod uwagę, ale wcześniej Gruber pisał że wymiary rozkładają się podobnie do GP 4000SII. Natomiast kolega inny odradził, że podobno są ani dobre, ani złe ;) Natomiast wszyscy pisali, że GP 4000SII są super :) Stąd chciałbym je spróbować. Choć pewien kolega Mac ;) zrobił mi też chrapkę na opony Veloflex Corsa i chciałbym kiedyś też je spróbować ;)

 

Dzisiaj zamówiłem GP4000SII w rozmiarze 23c i jutro będę wiedział czy mi wejdą - W sklepie powiedzieli mi, że wg nich spokojnie. Mam nadzieje.

 

Poniżej podaje ciekawe info, które udało mi się znaleźć - może kogoś zainteresuje :

Porównanie GP4000SII z GP 4 season z Veloflex Corsa :

https://www.bicycler...flex-corsa-2016

oraz 

porównanie różnych szerokości opon GP4000SII :

https://www.bicycler...00s-ii-23-25-28

no i ogólne zestawienia opon : 

https://www.bicycler...ad-bike-reviews

 

http://www.cyclingwe...ike-tyres-20156

 

Tyle ode mnie ;)


  • Mac lubi to

#3718 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 listopad 2017 - 23:24

Witam Wszystkich,
Nie ma za co.
Fakt, grubość ścianek „opon”, to około 0,6[mm], a na środku około 3[mm](w poprzek). Gdy pompujemy, to zwłaszcza na początku „dętka” powinna stanowić okrąg, ale jak się już oprze o oponę, to już dzieją się „różne rzeczy”. Faktycznie, gdy napompujemy minimum w „koło”, „opona” powinna być „wyższa”, niż „szersza”. Te 3[mm], z pewnością stawiają większy „opór” niż 1,2[mm] (2x0,6) dla rozpychanej „dętki”. Sam „materiał” opony też, jest różnie „rozciągliwy” i się „rozciąga”.
Jak sprawdzisz Wojtku182, ten rozmiar 23c, to wtedy dopiero się przekonasz.
Poza tym, przeczytałem wstecz temat i potrafisz przejechać jednorazowo 100-150-200[km], więc dość szybko, możesz te najnowsze opony, zużyć. Nie wiem ile kms „robisz” kwartalnie, ale raczej nie mało, więc nie upierałbym się absolutnie przy całorocznych (4s, itp.). Raczej wskazane są dwa komplety opon, jeden bliski „zimie”, a drugi „latu”. Zużyjesz, któryś, to zmiana na nowy. Zakładając „teoretycznie” życie kompletu opon na 10k[km](chyba optymistycznie) i użycia w lecie 10k[km], a zimą 5k[km], to potrzeba komplet opon na lato „raz w roku”, a zimowe „raz na dwa lata”.
W kwestii błotników, to wciągu ostatnich 10 lat korzystałem rzadko z SKS Race Blade XL. Łatwy, montaż, jak i demontaż. Teraz, to prawie nie jeżdżę, w porównaniu do poprzedniej „epoki”. Dawno temu, to standardowo zakładało się na okres grudzień- luty proste aluminiowe błotniki i w „drogę”.
Na koniec, nie z doświadczenia, zwrócę uwagę na opony Schwalbe pro one. Na „papierze” nieco lepsze od Conti 4k sII i nieco droższe, ale bezdętkowe. Właśnie, już jako „turysta” zamówiłem komplet tych pro one w wersji aż 700x28. Trochę mam też obawy, czy akurat 28c się zmieszczą u mnie. Ciekawostka, ciśnienia dla 28c, to zakres 60-80[psi].
Pozdrawiam, Piotr01

 



#3719 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 29 listopad 2017 - 23:45

 

Co do Conti GP 4season  też je brałem pod uwagę, ale wcześniej Gruber pisał że wymiary rozkładają się podobnie do GP 4000SII. Natomiast kolega inny odradził, że podobno są ani dobre, ani złe ;) Natomiast wszyscy pisali, że GP

 

 

Pisząc o GP 4000 S II podawałem  wymiar nominalny oraz realny. W przeciwieństwie do GP 4000 model GP 4 seasons trzyma wymiar jeśli chodzi o szerokość. Wersja 28c na obręczy 15 mm wew. ma 26.5 mm. Ale już  na obręczy 18mm wew. mają 28 mm szerokości. 



#3720 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 14 grudzień 2017 - 21:51

Tufo calibra plus - 9 tys km .Przód dalej na chodzie , tył po przekroczeniu 7 tys to jazda na własne ryzyko .Jak na ich masę zdają sie być wytrzymałe,dobrze trzymają a nie jeżdże po jakichś super drogach czy warunkach,nośne,parę kapci.Jestem z nich zadowolony i zostanę na dłużej,tylko na przyszłość jednak szersze bo 23 mm w realu ma u mnie 22 :P



Dodaj odpowiedź