Skocz do zawartości


Zdjęcie

Widelec Karbonowy Na 1 Cal?


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 arche

arche
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądKielce, obecnie Warszawa

Napisano 20 czerwiec 2015 - 11:00

Hej,

 

Robię sobie małe rozeznanie. Nie jestem do końca zadowolony ze sztywności kokpitu mojej szosy, stąd pomysł, by wymienić cały komplet: widelec, stery, mostek i kierownicę. 

 

Obecnie zamontowany jest aluminiowy widelec na 1", nakręcane stery, dosyć długi mostek aluminiowy, no i kierownica, zapewne też aluminiowa. Mam zatem do Was pytanie: czy udałoby się dobrać jakiś widelec karbonowy na 1" i zamontować do niego stery a-head i na to również karbonowy kokpit? W sieci udało mi się znaleźć tylko jedne widelec karbonowy z rurą sterową na 1", ale może nie wiem gdzie szukać.

 

http://www.gambacicl...k-1-25-4mm.html

 

Naczytałem się też postów na temat widelców karbonowych, i zrozumiałem, że wniosek jest taki, że jak hajsu nie ma, to nie ma się co pakować w karbon. W tym przypadku wybór jest na tyle zawężony, że zastanawiam się czy w ogóle jest sens. Jeśli więc nie widelec, to co mogę zrobić ze sztywnością przedniej części roweru - krótszy mostek?

 

Edycja:

Nie jestem pewien czy to odpowiedni wątek?



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 20 czerwiec 2015 - 11:44

krotszy i ciezszy mostek, kiera tez, podaj modele tych ktore masz  teraz



#3 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2578 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 20 czerwiec 2015 - 13:08

http://allegro.pl/wi...5453134237.html

Mostki 22.2 mm na klin nie są zbyt sztywne i zawsze coś tam pracuje na boki i czasem trzeszczy. Zwykle kierownica mocowana jest obejmą z jedną śrubą. Już mostek ze zdejmowanym deklem i na dwie śruby powinien coś poprawić w kwestii sztywności.

Można też zastosować przejściówkę i wtedy masz dowolność w doborze współczesnych mostków a-head. Ale sama przejściówka waży około 190 - 200 g (aluminiowa). Choć z drugiej strony obecnie można całkiem tanio kupić lekkie mostki pod kierownicę 25.4 lub 26, choćby Pro LT czy XLT (na allegro nowe znajdziesz za 40-50 zł w różnych długościach).

 

 

 

 



#4 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2324 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 czerwiec 2015 - 13:34

Po zmianie starów na nie nakręcane, można dać zwykły mostek a-head z redukcja, nie raz dołączaną do mostka.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#5 arche

arche
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądKielce, obecnie Warszawa

Napisano 23 czerwiec 2015 - 18:24

Dzięki wielkie, panowie. Pewnie będzie upgrade całości na carbon, ale to spora inwestycja, więc jeszcze może poczekać. Bardzo się cieszę, że są na rynku fajne widelce na 1 cal. :)



#6 ZwyklyKoles

ZwyklyKoles
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 14 czerwiec 2016 - 07:43

I jak, zrobiłeś ten upgrade? Szukam właśnie widelców, ale ten który wrzuciłeś w linku waży tyle co mój stalowy, ew. pracuje lepiej... Druga sprawa że coraz ciężej kupić sensowne stery na 1 cal z gwintem, więc i tak czeka mnie kiedyś wymiana widelca...



#7 arche

arche
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądKielce, obecnie Warszawa

Napisano 14 czerwiec 2016 - 20:03

I jak, zrobiłeś ten upgrade? Szukam właśnie widelców, ale ten który wrzuciłeś w linku waży tyle co mój stalowy, ew. pracuje lepiej... Druga sprawa że coraz ciężej kupić sensowne stery na 1 cal z gwintem, więc i tak czeka mnie kiedyś wymiana widelca...

 

Nieee, przeliczyłem koszty i wziąłem pod uwagę upierdliwości i na razie dałem sobie spokój. Koszty podmianki są spore, może przy okazji jakiegoś większego remontu coś się podziała. Albo nowy rower.





Dodaj odpowiedź