Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przód 2 Czy 3 Zębatki? Tył 12-28 Czy 12-30


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 michal87sc

michal87sc
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBĘDZIN

Napisano 04 lipiec 2015 - 21:21

Witam, od kilku dni siedze w temacie dośc intensywnie, kilka godzin dziennie, i oprócz tego jaki rower i za ile, zaczynam tez patrzec na techniczne sprawy...

ALUR 700 przód 50/34 tył 10 biegowy 12-28

Trek Serii 1 model 1.5 przód można sobie wybrać 50/34 albo 50/39/30 tył jest również 10 biegowy, ale 12-30.


I teraz pytanie: czy 3 zębatki w ogóle mają sens w szosówce?? zdecydowana większość ma 2  tego co sie orientuje, a jesli o tyl idzie ostatnia zębatka 30 zamiast 28... to chyba spora różnica?? tylko czy potrzeba aż tak wielkiego przełożenia na tyle, w rowerze szosowym który waży koło 8,5kg czy na ustawieni 34 przód 28 tył nie da rady wjechac pod nawet spore wzniesienia na asfaltowych drogach??

 

 

Prosze o wypowiedzi, z góry dziękuje.



#2 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 04 lipiec 2015 - 21:53

Co tu dużo mówić: http://szosa.org/top...lozenia/page-60

 

Temat rzeka, można powiedzieć morze - miłego czytania  :D .

 

Od siebie - teren dość pagórkowaty:

rower Nr 1 - napęd: korba 52/39 i kaseta 13-26

rower Nr 2 - napęd: korba 50/34 i kaseta 12-25

 

Najlepiej zrób sobie tabelkę z przełożeniami w twoim obecnym rowerze. Następnie musisz poobserwować jakich biegów używasz obecnie, i podobne tabelki rozpisać dla napędów w szosówkach, a następnie wybrać napęd, który będzie najlepiej "pokrywał" twoje potrzeby. Możesz też przewidując np. wyjazd z rowerem w większe góry, wziąć kasetę z miękkimi biegami. Moim zdaniem korba kompaktowa, czyli 50/34 i kaseta 12-26 (12-28) wystarczy na teren nawet dość pofałdowany.

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 04 lipiec 2015 - 22:25

Kiedyś byłem "góralem", nogę miałem nawet niezłą, naście lat na rowerze mtb w terenie. Obecnie szosa korba compact, kaseta 11-28, tereny dosyć wymagające i czasami przydałoby się trochę więcej z tyłu.

Da się wjechać wszystko, tylko że nie każdy może to zrobić.



#4 michal87sc

michal87sc
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBĘDZIN

Napisano 05 lipiec 2015 - 09:02

Nooo ok ok dzieki, ale co z tymi 3 zebatkami na przedzie?? Lepiej dwie??

#5 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 05 lipiec 2015 - 09:16

lepiej dwie i kaseta 12-28/30

jak masz strome góry to z przodu trzy tarcze są ok, inaczej nie ma sensu



#6 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 05 lipiec 2015 - 09:18

Lepiej dwie.

Korba 50/34 z kaseta 11/28 pozwoli Ci na jazdę pod górę z prędkością ok. 10km/h przy kadencji ok.70.

Jeśli planujesz jazdę pod górę z mniejszymi prędkościami, tudzież z większą kadencją, możesz kupić pojemniejszą kasetę (np.12/30). W korbę z trzema koronkami, bym się nie pchał.





Dodaj odpowiedź