Skocz do zawartości


Zdjęcie

Accent Cx-One Czy Giant Anyroad 2?


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 PEDRO86

PEDRO86
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądBeuthen / Ossy

Napisano 06 lipiec 2015 - 15:17

Witam,

 

Wystarczy jazdy na uszosowionej i przebranej Meridzie MTB Kalahari 530 z 2003 roku. Jeżdżę na niej obecnie bez tego "kapsla" na tylnym kole. Waga 13,7 kg . Jeżdżę do pracy nim 20 km w jedną stronę ale jeszcze nie codziennie, jeszcze za mały poziom wytrenowania. Wąska kierownica, Oponki  slick 1,5 Authora. Najcięższe przełożenie 48/11. 7 zębatek z tyłu a manetki na 8 biegów. No właśnie. Chciałbym coś co by ładnie działało bez zgrzytów, bez wielkich kombinacji jak w tej Meridzie:

 

48253ba35995d4380b5a9e0a8bc37326.jpg

 

 

 

Dlatego powoli przymierzam się do kupna NOWEGO roweru przełajowego. Powiedzmy do 4 tyś zł. 

 

Który byście bardziej polecali? ACCENT CX-ONE (2700 zł) :

5be078f06640cc4a0de7d676ed27e2ac.jpg

CZY GIANT ANYROAD 2 (4 000 zł):

594c734ebe393e16f7e6846c902d08eb.jpg

 

MOJE ODCZUCIA:

CX-ONE:

 

ZALETY:

+ tańszy o ponad tysiąc złotych

+ Ma V-brake - całe życie na nich przejechałem, raz miałem styczność z tarczowymi z makrokeszu - "teść" bez mojej wiedzy kupił rower :/. Niestety nie byłem w stanie ich wyregulować (od razu po kupnie przez internet), zamieniłem mu na vbrake deore takie jak ja mam i jest git

+ wygląd bardziej jak rower szosowy a nie jak Anyroad, możliwe, że CX ONE będzie się lepiej prowadzić na szosie

 

Wady:

- trochę mniej prestiżowa firma,

- musiałbym zmieniać zębatki na szybsze (accent ma 46 przód i 12 tył a obecnie w meridzie mam 48/11)

- dostępny tylko przez internet, w mojej okolicy w sklepach nie widziałem go.

 

 

ANYROAD 2:

ZALETY:

+ dobra firma

+ "szybkie zębatki" (50/11)

+ uniwersalny jeśli chodzi o pozycję ciała - siodełko w górę - duże pochylenie, siodełko w dół i pozycja bardziej pionowa

+ 4 klamki hamulcowe

+ dostępny również w pobliskich sklepach - widziałem go na żywo w Intersport

 

WADY:

- cena

- hamulce tarczowe  AVID BB5 (Będą zaletą w mokrych warunkach, jeśli są porządne. Chyba że w tej klasie rowerów da się dobrze hamulce wyregulować, póki co tarcze mnie trochę przerażają - złe doświadczenia mam na makrokeszu, chyba że mnie przekonacie, że nie taki diabeł straszny z tymi tarczówkami.. ;) )

+- taka drobnostka z powodu 4 klamek, nie wiem, czy będzie dało się łatwo zamontować lemondkę - ale podejrzewam, że wystarczy trochę owijkę odwinąć, przesunąć klamkii i luz, albo w ostateczności wywalić 2 klamki.

 

Cenię sobie wysoką prędkość i możliwość wjechania w szuter czy jest jakaś kolosalna różnica między tymi dwoma rowerami jeśli chodzi o prowadzenie?

 

V brake`i Deore szybko potrafiłem okiełznać na trasie i w garażu. Jak będzie w przypadku tych tarcz? W Vkach też się zdażało ściągnąć i założyć koło i już klocki haczyły, rzadko co prawda. Wystarczyło porządnie założyć koło w takiej pozycji jak było i nie trzeba było nawet nic grzebać w hamulcach. Ponoć przy tarczówkach już nie jest tak wesoło.

 

Kupno planuję już raczej na przyszły sezon. I to pewnie 2 sztuki, bo dla Narzeczonej też - zaraziła się szybką jazdą dzięki mojej Meridzie a do tej pory jeździła na amortyzowanym ciężkim MTB z oponami 2,5 cala. Jak stwierdziła - "ta Merida sama jedzie".

 

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 



#2 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 06 lipiec 2015 - 15:27

A rowery przełajowe takich firm, jak Ridley, Focus, Rose (z tych bardziej popularnych w Polsce) widziałeś?

Do 4k coś wypatrzysz.

Ten anyroad to nie przełaj.

#3 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 06 lipiec 2015 - 19:02

Focus Mares AX 4.0 2015 lub 2016.



#4 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 06 lipiec 2015 - 19:07

"+ uniwersalny jeśli chodzi o pozycję ciała - siodełko w górę - duże pochylenie, siodełko w dół i pozycja bardziej pionowa"

To chyba żart? Od kiedy to pozycję reguluje się wysokością siodła?



#5 PEDRO86

PEDRO86
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądBeuthen / Ossy

Napisano 07 lipiec 2015 - 09:58

"+ uniwersalny jeśli chodzi o pozycję ciała - siodełko w górę - duże pochylenie, siodełko w dół i pozycja bardziej pionowa"

To chyba żart? Od kiedy to pozycję reguluje się wysokością siodła?

Racja. Chodziło ogólnie, że w anyroad pozycja może być bardziej wyprostowana, gdyż np gemoetria ramy jest całkiem inna.

 

Co do innych firm: Rose nie widziałem, fajnie można na stronce każdy element sobie konfigurować. Ale najtańszy kosztuje po przeliczeniu z euro 5800 zł z wysyłką z Niemiec.

 

Ridley X-bow 20 - ciekawa propozycja i nie ma tarczówek, choć zębatki trzeba by pewnie zmieniać (ma 46/12)

 

Focus Mares AX 4.0 20-biegowy -  zębatki nawet ok (52/12),  tylko tarcze niepewne, cena 4500 zł troszkę dużo... ale można by się zastanowić.

 

Chyba jednak wolałbym Cantilevery niż tarczówki. Czyli póki co chyba RIdley by był ok. Albo  accent cx-one (vbrake), chyba że Ridley to już wyższa półka w stosunku do Accenta. Ale jeśli jest to podobny sprzęt to raczej nie będę chciał przepłacać.



#6 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 07 lipiec 2015 - 13:39

Focus Mares AX 4.0 - gdzie znalazłeś 4,5 tysiąca jak to kosztuje o tysiaka mniej? nie ma sensu obawiać się tarcz.



#7 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 07 lipiec 2015 - 14:04

Powiedziałbym nawet,że przyszłość to tarcze - hamują niezależnie od warunków atmosferycznych i nie niszczą obręczy :) Wada - są cięższe od innych hamulców.



#8 PEDRO86

PEDRO86
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądBeuthen / Ossy

Napisano 08 lipiec 2015 - 10:29

Focus Mares AX 4.0 - gdzie znalazłeś 4,5 tysiąca jak to kosztuje o tysiaka mniej? nie ma sensu obawiać się tarcz.

 

 

Znalazłem za 3,5 tyś. Ale w magazynie - brak. Tam gdzie są dostępne to są za 4,5 tyś.



#9 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 08 lipiec 2015 - 10:47

Powiedziałbym nawet,że przyszłość to tarcze - hamują niezależnie od warunków atmosferycznych i nie niszczą obręczy 

 

Jak rozumiem piszesz z doświadczenia i hamulce inne niż tarczowe zużyły ci już kilka obręczy oraz zaliczyłeś niebezpieczne zjazdy gdy zawiodły np. w błocie?

 

Czy może raczej powtarzasz jak papuga tylko to, co wyczytałeś w internecie?



#10 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 08 lipiec 2015 - 11:04

Znalazłem za 3,5 tyś. Ale w magazynie - brak. Tam gdzie są dostępne to są za 4,5 tyś.

pewnie chodzi ci o activę z rudy śląskiej. tam się dzwoni i negocjuje cenę ;) podzwoń jeszcze do wertykala, inżynierii rowerowej, fogtbikes.



#11 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 lipiec 2015 - 11:07

Anyroad ma tarcze, ale mechaniczne, czyli nic nie warte. Mój kuzyn ma ten rower i hamulcami jest zawiedziony. 

Hamowanie to klamki, pancerze, linki, szczęki, klocki-obręcze i na koniec opona.

 

 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#12 Apollo

Apollo
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądTychy

Napisano 08 lipiec 2015 - 13:34

ROZMIAR - dlaczego hamulce mechaniczne są nic nie warte?

 

Wypowiem się ponieważ jeździłem na obu rowerach i zdecydowałem się jednak na Accenta. Opisane plusy i minusy to detale bez większego znaczenia, które można skorygować zmieniając sprzęt.

 

Anyroad ma bardzo turystyczną geometrię, mi jazda na nim przypominała jazdę na trekingu albo crossie z barankiem.

Accent ma bardziej zbliżoną do szosówki geometrię, zdecydowanie można bardziej na nim poszaleć.

 

Oczywiście można pogrzebać w innych przełajówkach, ale tego Anyroada bym sobie darował.



#13 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 lipiec 2015 - 14:19

Bo są słabe. Porządne szczeki szosowe są lepsze. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#14 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 08 lipiec 2015 - 16:37

Jak rozumiem piszesz z doświadczenia i hamulce inne niż tarczowe zużyły ci już kilka obręczy oraz zaliczyłeś niebezpieczne zjazdy gdy zawiodły np. w błocie?

 

 

Dokładnie, hamulce obręczowe wyraźnie zużyły mi obręcze oraz miałem problemy z hamowaniem przez mokre obręcze. Gdybym miał kupować nową przełajówkę wybrałbym model na tarczach (nawet mechanicznych BB7 Road).



#15 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 lipiec 2015 - 22:43

Tu albo na forumrowerowe.org ktos chwalil sie tribanem 500 na oponach w rozmiarze 32. Mozesz rozwazyc jeszcze taka opcje. Triban 520 c1 kosztuje 2200 PLN. Nie jest to oczywiscie 100% przejal ale jest najtanszy ze wszystkich wymienionych opcji i chyba jako jedyny ma karbonowy widelec.


  • PEDRO86 lubi to

#16 PEDRO86

PEDRO86
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądBeuthen / Ossy

Napisano 16 lipiec 2015 - 21:18

Smpl - takie rozwiązanie byłoby idealne dla mnie - do typowej szosy dać szersze opony i zero kombinacji. Szosowe rowery najbardziej mi sie podobają. Niestety nie znalazłem info czy faktycznie do takiego tribana 520 c1 itp wejdzie 32c.

#17 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 lipiec 2015 - 21:48

Mialem na mysli ten wpis: http://www.forumrowe...zosa/?p=1706750Mozesz podpytac autora wpisu o wrazenia. Z tego co wiem ramy w tribanach 500 i 520 sa takie same.



#18 PEDRO86

PEDRO86
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądBeuthen / Ossy

Napisano 17 lipiec 2015 - 13:20

Mialem na mysli ten wpis: http://www.forumrowe...zosa/?p=1706750Mozesz podpytac autora wpisu o wrazenia. Z tego co wiem ramy w tribanach 500 i 520 sa takie same.

Wielkie dzięki za link. Faktycznie 32c powinno wejść pod warunkiem, że zmienili tylko wagę i dodali tylko mocowanie pod bagażnik. Szczęki hamulcowe też szeroko rozstawione są. Jest jakaś alternatywa. 

 

Gorzej jak "na starość"  stwierdzę, że przydałoby się jednak coś wygodniejszego...

 

Poboczna kwestia ale też ważna to wygląd: 500 ładniejsza niż 520 c1 ale już nie dostępna. Accent cx-one kolorystycznie ładniejszy niż C1 i rama taka grubsza wydaje się atrakcyjniejsza. Ale pewnie B`twin y będą bardziej zadziornie jeździć. Ciężki orzech do zgryzienia ;).



#19 PEDRO86

PEDRO86
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądBeuthen / Ossy

Napisano 07 sierpień 2015 - 10:55

Chyba znalazłem dla mnie idealne rozwiązanie. Kupię po prostu rower szosowy i ewentualnie założę oponki terenowe, gdy będę chciał gdzieś zboczyć z trasy.

 

Takie oponki to np: DURO FIXIE POPS 700 x 24C. Ponoć nawet i po śniegu da się bezpiecznie jechać. I przynajmniej zniknie mi konieczność dalszego "uszosowiania roweru". 

 

Zamiast kupować przełaja i dalej bawić się w przeróbki, korby wymieniać itd, łatwiej wsadzić do szosy tylko opony i git. 

 

Tutaj są dostępne: http://www.velotech....a-kolorki.html 



#20 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 07 sierpień 2015 - 18:12

OK. Daj znać jak to się sprawdza w praktyce.





Dodaj odpowiedź