Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa ~8000 Zł


1 odpowiedź w tym temacie

#1 dobry8

dobry8
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 06 lipiec 2015 - 17:39

Cześć,

 

Chciałbym was prosić o pomoc w wyborze nowej szosówki.

Na początek może kilka słów o mnie: jeżdżę na szosie od około 2 lat, mam decathlonowego Tribana 5. Rocznie robię około 5-6 tysięcy km, trasy zwykle ~50 km + w weekendy około 100 km. Nie ścigam się, ale z racji miejsca zamieszkania (południowa małopolska) praktycznie zawsze na trasie mam sporo górek.

Postanowiłem zmienić swoją szosę na nową - obecna zostanie na zimę, trenażer i dojazdy do pracy. Planuję wydać około 8000. Zacząłem jeździć po sklepach w okolicy (Kraków), oglądać, wybierać i... zgłupiałem. Nie mam pojęcia co kupić. Z rowerów, które oglądałem ostatnio:

1) Cannondale Synapse 5 (na 105 rocznika 2015, w promocyjnej cenie akurat mieści się w moim budżecie)

2) Specialized Roubaix SL4 (na 105, rocznik 2014, cena ~7500)

3) Lapierre Sensium 400 (rocznik 2014, Ultegra - ale dostępny tylko w dość małym rozmiarze)

4) Lapierre Xelius 100 (rocznik 2014 albo 2015, oba na 105 - ale jeden ma kasetę 10 a drugi 11 - cena 7100 dla 2014, 7500 dla 2015)

5) Canyon Ultimate CF 7.0/8.0 (8 wychodzi nieznacznie poza budżet - 8700 zł)

6) Canyon Endurance 9.0 (aktualnie niedostępny - 7900 zł)

Canyonów oczywiście nie miałem okazji zobaczyć/dotknąć, resztę widziałem. Wszystkie które oglądałem są dostępne w moim rozmiarze (~170 cm wzrostu -> rama ok 54). Jestem świadomy, że to nieco różne typy rowerów i najlepiej byłoby kupić od razu dwa, ale takiej opcji niestety nie ma ;)

 

Nie mam pojęcia, który wybrać:

- Synapse - z jednej strony rower roku, z drugiej jest dość średnio oceniany pod kątem jazdy po górach

- Specialized - kilka osób polecało go na forum (przeglądnąłem starsze tematy), ale z drugiej strony przegrał z Synapsem tytuł najlepszego (w sumie to nawet nie był w pierwszej trójce)