niedawno kupiłem rower i zauważyłem że z opon odstają takie jakby nitki a przy obręczy odstaje jakby szmata
Napisano 19 lipiec 2015 - 12:51
No to trzeba trochę zainwestować, żeby jazda sprawiała przyjemność i żebyś się nie stresował, że coś się na drodze przydarzy - tzn. jakaś awaria.
Opony na pewno do wymiany, a dalej trzeba by ocenić, czy elementy napędu nie są zużyte, klocki hamulcowe (przynajmniej), linki, pancerze, można też posłuchać czy łożyska w piastach i suporcie nie wymagają smarowania lub wymiany.
I lepiej zrobić to teraz, żeby przez resztę sezonu rower nie przysparzał kłopotów, tylko dawał radość z jazdy.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
Napisano 19 lipiec 2015 - 17:42
Mi ta opona wygląda na continentala 4000 S Typowe jest dla starszych modeli, że były długie włoski, tak jak by się pruła. Jest o tym trochę w internecie. Natomiast tutaj jest co innego wyraźne rozwarstwienie boków opony. Poszedł bym za radą robo i ją wymienił. Zwłaszcza jeśli nie widzisz 2 wgłębień na oponie w bardzo małej odległości (służą one jako wskaźnik zużycia bieżnika w tym modelu).
Napisano 19 lipiec 2015 - 20:44
Opona zajechana na maksa, widać po górnym bieżniku. Wymieniaj bez żalu.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
Napisano 20 lipiec 2015 - 16:18
Na forum jest zmyślna szukajka, więc wpisując interesujące Cię modele z łatwością wyszukasz opinie w konkretnych tematach.