Kiedys Jezdzilo Sie Na 18Mm...
#1
Napisano 01 sierpień 2015 - 18:51
Ktos z was jezdzil na takich?? Porownanie jakies??
#3
Napisano 01 sierpień 2015 - 19:27
dziwny kierunek.... niedługo będą kolarki
- Robert74 lubi to
#4
Napisano 01 sierpień 2015 - 20:05
zapytaj sie tego z lewej... o ile wiesz kto to
#8 Gosc_marvelo_*
Napisano 02 sierpień 2015 - 10:38
A kupić można jeszcze nawet 19-ki, o proszę:
http://allegro.pl/no...5578425393.html
Ciekawe ile mają lat?
A jakie kolorowe!
Osobiście jeździłem trochę na 20-kach Michelina (coś z serii Hi-LIte, realnie miały jakieś 21,5 mm). Spokojnie się da, komfort nawet całkiem dobry, najbardziej zauważalne jest zmniejszenie wysokości opony (trzeba korygować licznik) i łatwiej zaczepić pedałem w zakręcie.
#9 Gosc_tobo_*
Napisano 02 sierpień 2015 - 10:53
dziwny kierunek.... niedługo będą kolarki
Kierunek nie jest dziwny. Szosa to konserwa, trudniej wprowadzić coś nowego, nawet jeśli różnica jest odczuwalna na plus. Większość tych którzy używają 25tek twierdzi że jest na nich lepiej niż na 23.
Jeśli wiesz jakie plusy ma opona szersza niż dany standard a te plusy mają dla Ciebie znaczenie to szerzej będzie lepiej.
Ten sam trend od paru lat funkcjonuje w mtb. Szersze obręcze, szerokie opony.
#10
Napisano 02 sierpień 2015 - 11:52
#13
Napisano 03 sierpień 2015 - 20:48
Ja rok temu założyłem na tylne koło Continental Super Sport 25c, drutówkę. Może to jej masa (425g) sprawiła że mi nie podeszła ta szerokość. A może właśnie rozmiar. 23c jak dla mnie mającego 80-90 kg są komfortowe i myślę o wypróbowaniu 21c
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#14
Napisano 24 wrzesień 2015 - 19:34
25 są standardem na dzień dzisiejszy w Pro Tour nie ma co sie bać spadku prędkości może byc wręcz odwrotnie , komfort na pewno większy. Szytka 25 mm toczy się jak masło a na zakrętach trzyma jak przyssawka podobnie ale bez takich wrażen na zakrętach jest z oponką.
#15
Napisano 24 wrzesień 2015 - 22:12
no na pewno , jeździleś czy powtarzasz jeden z drugim slogany reklamowe ??? bo jeżdze na różnych i nic z tego 23 rządzi i bedzie dalej .
Komuś po przesiadce na 25 wydaje sie ze jest ... lepiej ? no bo dziury łyka , ale majac do wyboru ładne gładkei trasy 23 bedzie najodpowiedniejsze .
a co do 18 mm ....kiedyś trabantem sie jeździło i teraz też sie da , w czym problem ???
wciskanie nam szerszych fleg i opon to tylko zabieg marketingowy , wzrasta waga flegi , opony czyli jest ok ???
Karbonowe felgi popularne chińczyki już dostały na wadze plus ok 50-100 !!!!!!! g a to masakra jest , masa rotująca nie kłamie
a jak ktoś chce sprawdzic mam koła na takich samych komponentach , różnią sie tylko obreczami , waskie standard 20,5 i 23 mm , te drugie maja oponki 25C i nie jadą tak jak te pierwsze z oponkami 23 mm no nie da sie , różnica jest odczuwalna a na 100 km trasy mam gorszy czas przejazdu
Szerokość opony można zwiększać ...ale w w końcu zaczynają opory tocznia - styku z podłożem wzrastać - tarcie ? fizyka !
Napisałem na blogu ze 25 - 27 mm są super , ok ale jak mamy dziadowskie ulice, np Kraków miasto , ale piękne traski ciurlam na 23 sliksterach .
aha , szersza opona wymaga szerszej obeczy o czym nie należy zapomnieć , aby wykorzystać "klejenie" sie na zakretach
- gucio i qzn lubią to
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#16
Napisano 25 wrzesień 2015 - 07:02
Hmm na pierwszy rzut oka odpowiedź typowo w polskim stylu czyli personalny wyjazd na nieznanego ci człowieka.... Dlaczego na anglojezycznych forach tak rzadko spotyka się takie akcje . Bo tam ludzi nie maja problemu zamknięcia sie tylko i wyłacznie na to co już maja. Dlatego tez pytanie sie o sprzet w PL też jest bez sensu każdy bez wyjątku chwali .Jeżdżę na dwoch kompletach koł DT Swiss RRC32 i Fuclcrum Speed Racing Tubular na DT Oponka 25 mm Conti na Fulcrumach Szytki 25 mm Tufo Carbon Composite jeździłem też jak każdy na oponkach 23 mm. Moje wrażenia podobnie jak twoje, są proste zeby wykorzystać potencjał 25 trzeba mieć odpowiednio szerokie obrecze. Bez sensu jest jazda na tanich kolach aluminiowych z waska obręczą z któych 25 wystaje na boki i tworzy zawirowania oraz slabo uklada sie w zakretach.
Jak widze że ktoś używa argumentu że szersze obrecze są cięższe to też lekko się uśmiecham a co z sztywnoscia i aero ( Zipp 404 to jak rozumiem klamot?)które na szosie w wielu przypadkach sa wazniejsze od Wagi??? co prawda Fulcrumy speed Racing lekkie nie sa 1390 gram komplet ale za to jak fenomenalnie niosą???
Twoja teoria na temat wzrostu tarcia tez jest ciekawa udowodniono to ponad wszelka watpiiwosc że opona 25 i 28 mm ma mniejsze opory tarcia niż 23 po prostu ugina si e inaczej nie zdłuz opony tylko bardziej wszerz. To tyle w kwestii wymiany pogladow na koła Pozdrawiam.
- paulsen lubi to
#20
Napisano 25 wrzesień 2015 - 16:55
Skąd ten sarkazm - powinni, chyba, że jeżdżą po równym jak stół asfalcie.
EDIT: Przy czym, jeżeli znajdziesz gładkie jak kolano 622-28 lub 622-32 to daj znać, bo szukam
Wszystko jest w przyszłości możliwe ale optymalizowanie kół pod 28 to już by lekka przesada była 25 to optimum...