Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kiedys Jezdzilo Sie Na 18Mm...


79 odpowiedzi w tym temacie

#21 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 25 wrzesień 2015 - 17:50

Z paroletniej praktyki. W szosie używałem gumy od 18 do ostatniej próby 28mm. Może subiektywnie ale dla mnie optimum to 25mm. Robiłem ostatnio test 28mm ze względu na problemy z kręgosłupem i tu niestety opory toczenia ale aero, dają już po dupie. SPIKE - u mnie Slickstery sprawiają się świetnie. Nominalnie 23mm mają, ale na moich trzech parach kół praktycznie ok 24,7 -24,8 mm.  pozdr

 

Miało być opory toczenia ale też aero



#22 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 wrzesień 2015 - 18:33

Zróbmy jak w MTB, powiększmy koła zamiast poszerzać opony ;)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#23 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 25 wrzesień 2015 - 20:13

Poczekaj, jak marketingowcom skończą się pomysły to wydumają i większe koła w szosach.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#24 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 25 wrzesień 2015 - 21:44

Może przywróćmy dawny standard 635 mm, albo chociaż 630. Zrobi się ruch w interesie.

27.5 cala to przecież też nic innego, jak odgrzane 584 mm.



#25 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 wrzesień 2015 - 08:03

a propo  opon i kół .

 

tak na szybko że by nie było  że jestem ignorantem  nowości .

 

Nasi Polscy zawodnicy do Usa pojechalina szytkach ....25 mm  i musimy rozróżnić  ludzi na PRO i amatorów , tak samop szytki i opony 

 

Tp dwa kompletnie  różne światy .

 

Zakładam ze na tym forum nie ma nikogo co sie ściga zawodowo w Pro turach .......

 

Chcecie miec szersze oponki ???? muszą byc szersze felgi , cały system  musi być szerszy , dla opony 25 mm obręcz musi mieć C przynajmniej 17 mm aby uzyskać to co być powinno .

 

to samo dotyczy obręczy pod szytke , pod 23 mm musi ona mieć min 23 mm szerokość pod klocki , pod 25 takze , tu jest jeszcze bardziej rygorystyczne dopasowanie  aby uzyskać full aero  na styku szytka i obręcz .

 

Jakie koła uzywają PRO turowcy ??? nie jeżdzą na chińskich tanich cieżkich felgach ... no Panowie 412 g czy 450 g to felga kowadło  już , tak samo profile ... chińskie są zbliżone do tego co pwoinno być .

 

Następnie  kto z was śmiga powyzej 45-50 km /h na treningu ???  samodzielnie  bo przy 25-35 aero w kołach ma małą wartość , a jak wystepuje niedopasowanie opony czy szytki do felgi  to w ogóle nie ma sensu ...

 

Rozmawiałem na targach z gosciem co siedzi w tym od lat i jest naprawde  zawodocem jesli chodzi o sprzęt z topowych pólek .... i rada ..

 

Dla amatora wystarczą koła z szystkami czy tez oponkami 23 mm , zastosowanie czegoś wiekszego , szerszego itd  powoduje wzrost wagi systemu kół  - to nie koła specjalnie  przygotowywane pod daną trase wyscigu - czy to góry czy płaskie - tu jest bardzo ważna sprawa jesli chodzi o wybór kół , stożków  - wysokość , przerłozenia , opony , szersze węższe itd utp 

 

To temat rzeka 

 

Jesli ktos chce  wejsć na wyższy poziom ścigania , musi wyłożyć przede wszystkim sporo kasy na koła , róznica w wadze 50 g jest odczuwalna ,  na feldze , zaplot, , materiały itd ....

 

Zawsze amatorom sugeruje dalej stosowanie opon 23 mm .... 25 jak ktoś musi  czy chce , szytki ..... 22 - 24 mm 

 

Opona poza tym układa sie kompletnie inaczej niz szytka , to całkiem inna jazda na szytce 25 mm  niż na oponce , nawet tubeless  to też nie to .

 

Takze nie popadajcie ze skrajności w skrajność , nie dajcie sie medialnie  ponieść , korzystajcie z tego co macie bez przesady  inwestujać kupe kasy w coś czego nie wykorzystacie .

 

Jesli ktos ma flege C 15-17 moze spokojnie założyc oponke 25 mm i spróbować czy mu lepiej , czasem róznice sa ... w psychice a niekoniecznie  realne .

i jak to mój znajomy specjalista  powiedział .... nie patrzmy  co mają na podium  bo tego w normalnych pieniadzach  nie osiagniemy , Na szytke profesjonalną dać od 300 zł wzwyż do jazdy codziennej  to chyba przesada , chyba zeby sie pokazać na spotkaniu , za oponke klasy top także podobną kase wyłożyć .

A tanie opony czy szytki ... nie jadą .....

Ja np nie osiągam prędkości wiekszych w czasie jazdy po łaskim jak 40 km/h , czy to zakładam koła 20/24 płaskie szprychy , C 14 mm i oponki  23 ,, Slikstery , czy też kołą 24/28 mm ale zrobione na okrągłych cieniowanych szprychach , czy tezkoła z felgami c 17-18 mm , 20/24 czy 24/28 .... nie widze kosmicznych różnić , może jakis mały procencik  i to zależny od tego skąd wiatr wieje .....

Jak ktoś śmiga w terenach górzystych to dla niego  wazniejsza będzie waga obręczy , sztywnosci kół  i całego roweru , a na płaskch trasach warto zwrócić uwage na dopasowanie wysokości stożka  zeby nas wiatr nie zdmuchnął do rowu .

 

Ogólnie temat rzeka ....... kazde koła dobiera sie indywidualnie  jak ktoś miałby jakieś pytania to dzwonic najlepiej , bo nie da sie opisac wszystkiego.

 

Jak ktoś szuka komfortu ???? treking ze sztycą amortyzowaną  pod siodełkiem , amorek z przodu , oponki 35 mm  i jazda .

 

Marvelo ...  bede miał niedługo flegi do kół 27"  wiesz te szosowe  stary standard , takie lepsze felgi , komorowe , c 19 mm   tylko nie ma dobrych opon lepszej klasy do tego ...


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#26 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 wrzesień 2015 - 08:11

a propo marketingowców ..... oni mają za zadanie wyciągnąć od was kase , nie ważne czy to wam potrzebne czy nie , jest ruch we interesie  to ktoś zarazbie na tym , a to ze 90% daje sie nabrać na to  to inny aspekt sprawy ... no jak to kumpel ma a ja nie ??? tekst życia ....

 

Ja zauwazylem ze szosa zbliza sie do trekinga , grube opony, tarcze .... zaniedługo dziurki pod bagażnik   i amor z przodu .... to tylko kwestia czasu 

 

 


  • qzn lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#27 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 28 wrzesień 2015 - 08:33

___Kiedyś miałem 18 na przedzie, bardzo starą bo żadnego napisu nie dało się odczytać (podobna do starej conti grand prix, ale całkowicie łysa, boki miała cieniutkie jak z włosków. Cześć styku z drogą było ze 2 mm grubej gumy coś jak żel), krótko na niej śmigałem bo w lato pojechałem nad wodę i położyłem rower na boku przyszła zlewa i grad zaczną napiżać, jak się skończyło patrze a tu flak, tak boki były delikatne, sparciałe, że kostki lodu przebiły oponkę i dętkę !!! 



#28 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 28 wrzesień 2015 - 10:21

Spike: Gadasz ok 90% głupot :P

 

Enyłej - jak Ci się podoba moja "szosówka" : http://www.pinkbike....photo/12703421/

 

EDIT: a jako osoba mająca ~2 metry, to chciałbym mieć koła ~700mm.


  • Holden Caulfield i Helium lubią to

#29 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 wrzesień 2015 - 11:00

Uzurpator  dobrze że ty nie gadasz bo nie masz pojęcia o tym bo tylko kręcisz pedałami a Twoja szosówka to nie w pizde ni w oko , ani to mtb , ani przełaj , ani koza do wozu 

 

a ja wiem co mówie , tylko niestety nie lubie pisać bo  sie nie da wyjaśnic na papierze wszystkiego 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#30 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 28 wrzesień 2015 - 11:28

 

 

Enyłej - jak Ci się podoba moja "szosówka" : http://www.pinkbike....photo/12703421/

 

 

 

Dobrze że wziąłeś w cudzysłów, bo to co widzę na zdjęciu nie kwalifikuje się do żadnych ze znanych mi kategorii a już najmniej do rowerów szosowych


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#31 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 28 wrzesień 2015 - 11:45

BTW

 

Moda na opony/szytki '25c, moda na tarcze, moda na powoływanie się "bo tak jest w pro tour" *(swoją drogą to w pro tour 23c są używane równie powszechnie co '25c, wszystko zależy od pogody, terenu itp.) , a marketingowcy siedzą i zawijają ....


  • qzn lubi to

#32 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 28 wrzesień 2015 - 12:14

SPIKE: Piszesz głupoty, bo de-facto rozdzielasz włosa na czworo. Grubsza opona ( na szosie ) daje Ci tyle, że ciężej złapać snejka. Jeżeli ktoś jeździ po niemieckim asfalcie, to i 18mm będzie OK. Ale na polski asfalt to 25 czy nawet 28 bym polecał. A cała reszta - to optymalizacja ostatniego procenta - to czy obręcz na 17 czy 19mm, a opona 23, czy 25 - łotewer - w praktyce bez znaczenia.

 

X-Ray - akurat to jest rower "szosowy", albo raczej szosawo-przełajawy. Tak się składa, że sporo jeźdzę po zmroku, często po szutrach i innych atrakcjach. Doświadczenie mnie nauczyło, że dziura w drodze zaliczona przy 40/h jest dramatycznie mało fajna. Dodaj do tego, że sporo latam po krawężnikach, bruku itp ( atrakcje jazdy po Górnym Śląsku ) - i wtedy ten rower aż tak dziwny nie jest.

 

A na szosie zawsze mogę zablokować zawieszenie ;)



#33 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 28 wrzesień 2015 - 12:38

Jest polski asfalt i polski asfalt, tak samo jak niemiecki czy czeski, wszystko zależy od tego  gdzie się jeździ. Podobnie z oponami, są 23 i 23 i te łapanie snejka jak i komfort jazdy różnie wygląda, natomiast szerokość pozwala na mniej inwazyjne pokonywanie chociażby dziur i innych przeszkód co zauważam przy np  2 ch 23 i 28 Michelin DS, szeroka idzie tak samo, ale na bruku już tak nie telepie.


CykloOpole !!! :)


#34 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 28 wrzesień 2015 - 14:43

na dniach będę się przesiadał z Zippów 303 na szytkach 22c na DT r460 (23mm) na oponach 25mm, zobaczymy czy będzie tak strasznie jak wszyscy tu opisują :D



#35 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8553 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 wrzesień 2015 - 16:05

Zapnij mocniej kask, bo może Ci go zerwać z głowy od tej prędkości ;)


  • astronom i qzn lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#36 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 28 wrzesień 2015 - 16:32

według opinii niektórych tutaj powinienem się raczej obawiać, czy w ogóle wystartuję z miejsca :D


  • astronom lubi to

#37 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 28 wrzesień 2015 - 20:13

Mam pytanie Spike ten twój wywód jest na serio ?Czy ty sobie jaja robisz? Takiego nagromadzenia półprawd, nieprawd ,przesądów podpierania się  wszechwiedzącym kolegą już dawno nie widziałem socjotechnika na bardzo kiepskim poziomie.... Opona 25 i koła do niej przystosowane  w wersji na oponkę i na szytkę wymiatają pod każdym względem i nie ma ani jednego parametru poza kilkoma gramami który przeważał by  w stronę 23 C. Osobiście jeżdżę na Fulcrumach Racing Speed na szytkę (oczywiście 25c) i Dt Swiss RRC 32  pod oponkę- 25 c. Jeździłem również na oponkach 23 c .Przejazd przez 5 kilometrowy odcinek kiepskiego asfaltu do dziś wspominam  z traumą. 25c przy dopasowanej obręczy lepiej wchodzi  w zakręty lepiej tłumi drgania lepiej hamuję i niesie fenomenalnie bo ma mniejsze opory toczenia!!!!!

. Jak ktoś zakłada oponkę 25 do obręczy wąskich to po pierwsze wygląda to komicznie i działa do bani. 23 nie jest używane  w ProTour czy wam się to podoba czy nie chłopaki  z GCN robili  w tym temacie wywiady przed startem imprez. I skoro Zawodowcy ułatwiają sobie życie używając 25 c tomy purystyczni amatorzy mamy sobie je utrudniać. Czemu miał służyć twój wpis? jakieś sentymenty czy coś może wróćmy do stalowych ram szytek 18mm i przełożeń 54-42 przódi 13-21 tył,oraz wajchy na rurze do zmiany biegów? Proponuję pogodzić się z suchymi faktami i bez emocji przyjąć do wiadomości że 23 mm to już przeszłość. Nie lansujmy też wąskich, wiotkich kółek które nie mają absolutnie żadnych zalet. Pamiętajmy też o bezpieczeństwie kolarzy. Jakie jest porównanie  w zakrętach oponki 23 do 25 wie każdy kto osobiście oba te warianty przetestował. O szytce nie wspomnę bo to inna bajka i inny poziom wrażeń. W

 

Na koniec zaznaczę że wypominanie komukolwiek słabego roweru to bardzo kiepski pomysł. Zawsze znajdzie się ktoś kto będzie miał lepszą furę od Ciebie..a nie o to tu zupełnie chodzi.......Trzymajmy się na forum dskusji o sprawie a nie róbmy sobie wyjazdów bo to mi przypomina dyskusje gimbusów..



#38 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 28 wrzesień 2015 - 20:18

Chyba przesada z tym doborem kół w PRO.

Bora-Argon wszędzie śmiga na Metronach 55, CCC na ursusach 50, itp.

Co tam sie niby dobiera?


  • Julkos lubi to

Kudos!


#39 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 28 wrzesień 2015 - 20:19

Nuda, nuda, nuda , pierdoły , nuda, nuda, głupoty , znowu nuda .... Nuda, pierdoły, głupoty, nuda ....

#40 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 wrzesień 2015 - 20:57

SPIKE - Ty nie lubisz pisać? :shock:  Toż popełniłeś już utwór prawie literacki. Slickstery i tak wymiatają.  pozdr





Dodaj odpowiedź