Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek 1.1 - Pierwszy Upgrade Po 2 Sezonie


45 odpowiedzi w tym temacie

#1 rakvski

rakvski
  • Użytkownik
  • 27 postów

Napisano 06 sierpień 2015 - 22:32

Cześć,

 

Postanowiłem, że co sezon będę ulepszał swojego Treka 1.1 

Z racji, że już wiem że szosa to jest to, a opony już lekko wytarte i złapałem dziś pierwszą gumę postanowiłem, że zacznę właśnie od tego.

 

Przewertowałem temat opon ale nie potrafię odnieść się w tych zestawieniach do jakości fabrycznych - bo może fabryczne są świetne?

 

Będę wdzięczny za sugestie, co byście polecili na "poziom wyżej" od fabryki w oponie i dętce.

 

Temat jakie opony śledzę od kilku dni i widzę, że jest miliony preferencji i czynników.

Mi chodzi natomiast o coś lepszego niż fabryka, bardziej nośnego. Nie jeżdżę po kostce ani w deszcz - tylko suchy gładki asfalt. (Hutchinson?) Poza tym kolarze z natury nie są ciężcy, ja natomiast jestem po kilku latach siłowni więc 85kg przy wzroście 177cm nie wpływa pozytywnie na właściwości opony, tak mniemam. 

 

Zastanawia mnie fakt, że Triban 500 którego zwróciłem miał gładkie Hutchinsony, a w Treku wydają się jakieś toporne i tanie, ciężej mi się rozbujać i to utrzymać, a tamte cienkie jakoś sunęły. Może to placebo, a może słaby punkt tego Treka? 

Pozdrawiam 


  • rakvski lubi to

#2 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 07 sierpień 2015 - 07:24

Continental Ultrasport zwijane- dobra waga, dobra cena i przez co najmniej dwa sezony masz spokój z łapaniem kapcia, dobij tylko te opony do 7 atm. przed każdą jazdą.

 



#3 rakvski

rakvski
  • Użytkownik
  • 27 postów

Napisano 07 sierpień 2015 - 07:46

Większość ofert jest w rozmiarze 700x23c, u mnie jest 700x25c. Rozumiem, że teraz trend panuje na węższe które zmieniają (polepszają?) sunięcie po gładkim? 



#4 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 07 sierpień 2015 - 07:58

Teraz jest raczej trend na szersze oponki, bo ludzie uważają, że szersze dają większy komfort jazdy. Możesz jeszcze zrobić mix. - na przód dać Conti Grand Prix a Ultrasport na tył. Finansowo nie dobija, na przodzie cieńsza oponka pojeździ kilka sezonów, optymalny zestaw na Twoją wagę. Trzeba pamiętać, że po kilku miesiącach opona się rozpłaszcza i nawet przy 23c jeździ się komfortowo.



#5 rakvski

rakvski
  • Użytkownik
  • 27 postów

Napisano 07 sierpień 2015 - 08:10

Cenne uwagi! Dzięki.

 

Czy jęśli kupię oponę 700x23c to dętka również powinna być 700x23c czy nic się nie stanie jeśli będzie 25?

 

Po wczorajszej gumie zacząłem podśmiewać się sam z siebie, jak można liczyć na przypadek. Teraz będę miał ze sobą conajmniej jedną w zapasie.

 Zabawne jak szybko dojrzewa człowiek po awaryjnej sytuacji która zmienia postrzeganie świata



#6 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 07 sierpień 2015 - 13:00

Ujeżdżam Continental Ultrasport 700x23 zwijane są dość tanie odporne na przebicia kilka razy wbiłem kawałki szkła ale nie przebiły wkładki tylko zewnętrzną warstwe i można jeźdźić dalej w 100 % moge polecić a co ciekawe wcześniej miałem wersje Grand Prix w rozmiarze 700x23 a wyglądają jakby miały 25 c w porównaniu do ultrasport także rozmiar rozmiarowi nierówny.



#7 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 sierpień 2015 - 02:35

Ja staram się nie dawać większych dętek do mniejszych opon. Wolę wozić łatki samoprzylepne niż dętki :)

#8 rakvski

rakvski
  • Użytkownik
  • 27 postów

Napisano 09 sierpień 2015 - 13:38

Ok maxxis flyweight zamówione i lektura póki co :) 



#9 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 09 sierpień 2015 - 14:02

Rozwalają mnie tacy goście, jak założyciel wątku. Sam nic nie wie, nic nie czuje jak mu się na oponach jeździ, nie wie "czy firmowe są dobre"... Upgrade'uje rower bo tak sobie założył, a nie z rzeczywistej potrzeby, ofiara marketingu...



#10 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 09 sierpień 2015 - 14:53

Założyciel podjął słuszną decyzję żeby zmienić ciężkie druciaki Bontragera o 30 tpi na coś lepszego. Upgrade opon jest doskonałym wyborem w tańszym rowerze. Proponowałbym również wymianę klocków hamulcowych, bo wątpię czy teraz jest tam coś wspaniałego.

 

Rozwalają mnie ludzie, którzy mają ból tyłka kiedy ktoś wydaje nie ich kasę. 


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#11 rakvski

rakvski
  • Użytkownik
  • 27 postów

Napisano 09 sierpień 2015 - 16:52

Rozwalają mnie tacy goście, jak założyciel wątku. Sam nic nie wie, nic nie czuje jak mu się na oponach jeździ, nie wie "czy firmowe są dobre"... Upgrade'uje rower bo tak sobie założył, a nie z rzeczywistej potrzeby, ofiara marketingu...

 

Nic nie wniosłeś do wątku i przez Ciebie tylko zmarnowałem kilkanaście sekund na przeczytanie opinii która nikogo nie interesuje.

Idąc Twoim rozumowaniem, jeśli ktoś kupuje sportowe auto i od razu wymienia fabryczne zawieszenie jest jakimś upośledzonym bananowcem, ciekawe.

 

Założyciel podjął słuszną decyzję żeby zmienić ciężkie druciaki Bontragera o 30 tpi na coś lepszego. Upgrade opon jest doskonałym wyborem w tańszym rowerze. Proponowałbym również wymianę klocków hamulcowych, bo wątpię czy teraz jest tam coś wspaniałego.

 

Rozwalają mnie ludzie, którzy mają ból tyłka kiedy ktoś wydaje nie ich kasę. 

 

Hamulców nie brałem jeszcze pod uwagę ale rzeczywiście jakieś szorujące takie. 

Dzięki.



#12 Semtex

Semtex
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 14 sierpień 2015 - 12:19

Witam ,
Ja kupiłem Szwalbe Durano , mieszkam w terenie o nie najlepszych drogach a parę gramów więcej dla amatora nie ma znaczenia , dzięki temu nie wożę latek , pompki i zadanego problemu od marca tego roku.
Pozdr

#13 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 sierpień 2015 - 12:27

Do czasu :-D



#14 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 17 sierpień 2015 - 05:33

A ja 2 miesięczne conti 4season muszę wywalić bo 15mm blachowkręt wlazł. Nie ma opon nie do przebicia...

#15 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 17 sierpień 2015 - 06:30

Siara dobrze pisze - akurat tak się składa, że mam właśnie Treka 1.1 jako zimówkę i jakość firmowych hamulców woła o pomstę do nieba. Po topornych oponkach to kolejna rzecz do wymiany. Ja w moim wymieniłem w sumie jeszcze dużo więcej, ale jako transplanty części z roweru do ścigania - dużo dała wymiana kół.


#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2015 - 07:42

Rozwalają mnie tacy goście, jak założyciel wątku. Sam nic nie wie, nic nie czuje jak mu się na oponach jeździ, nie wie "czy firmowe są dobre"... Upgrade'uje rower bo tak sobie założył, a nie z rzeczywistej potrzeby, ofiara marketingu...

Jeśli jesteś "rozwalony" z tego powodu to musisz w życiu niesamowicie cierpieć. Z powodu rzeczy na które nie masz wpływu :)

 

Co do samego roweru - oprócz opon zainwestowałbym we wspomniane hamulce (szczęki są bardzo wiotkie), korbę (większość ma krzywe tarcze i całość jest ogólnie dosyć plastyczna) i duża inwestycja - koła (mizerne jakościowo piasty).



#17 bogcz

bogcz
  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 19 grudzień 2015 - 14:37

Tobo- też mam Treka 1.1, na jaką korbę byś wymienił? Jakie koła- sam jestem dość ciężki- ponad 90 kg przy 183 cm wzrostu, więc to pewnie będzie miało znaczenie przy wyborze kół...



#18 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 grudzień 2015 - 16:04

Na korbę ze zintegrowaną osią. Co do kół to tak czy inaczej potrzebny jest dysponowalny budżet który masz na te cele. 

Co przeszkadza Ci w obecnej korbie?



#19 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 19 luty 2016 - 13:56

Korby na octalink sa bardzo sztywne. I mozna je tanio dostać. Nie bez powodu torowcy nadal śmigaja na dura ace 7600. Jak im wystarczy to Tobie tez a oszczednosc kasy jest spora

#20 rakvski

rakvski
  • Użytkownik
  • 27 postów

Napisano 13 marzec 2016 - 09:46

Witam Wszystkich,

 

Decyzja była jak najbardziej słuszna, polecam każdemu zmianę tych plastikowych kapci. 
Lecę teraz na Hutchinsonach Equinox 2 23c. 

Nadszedł czas na obręcze.

Po głowie chodzi mi Fulcrum Racing Quattro lub podobny ze stożkiem.

 

Proszę Was o poradę czy ten model http://allegro.pl/ko...6047778083.htmlbędzie pasowny. 

Obawiam się, że nie do końca ponieważ z tyłu mam 8 biegów. Pewnie się mylę.

Cisne na rower póki słońce :)))

 

Pozdrawiam!!!!

 

PS tak to teraz wygląda (jeszcze bez opon) 

 

Załączone pliki





Dodaj odpowiedź