Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dura-Ace Di2 [Co Wybrać?]


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seba22

Seba22
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 15 sierpień 2015 - 22:00

Witam, zostałem szczęśliwym zwycięzcą grupy Shimano Dura-Ace Di2 (z góry dziękuję za gratulacje).
Poproszono mnie o dwa wybory: długość ramiona i rozmiar tarczy.
Ponieważ jestem kolażem-amatorem proszę Was o radę, co wybrać?
Krótko opiszę swoje preferencje bo to na pewno jest bardzo ważne, więc tak:
Wzrost 176cm, bardzo lubię dłuższe wyprawy rowerowe (+-100km), jestem dosyć lekki, chociaż jak na kolarza to pewnie standard (66 kg). Żaden ze mnie "góral" nie lubię podjazdów i zawsze pokonuję je na najlżejszej przerzutce, lubię przycisnąć na zjazdach i na prostych, lubię uzyskiwać duże prędkości i denerwuje mnie np. jeżeli jadąc z górki pedałuję jak pralka i brakuje mi cięższych biegów;)
Maksymalna średnia prędkość na obecnym rowerze to 33,6km/h na dystansie 10km.
 

Myślę, że to wystarczy aby podjąć decyzję. Pytanie co wybrać?
1. Ramiona 3 warianty: 170mm, 172,5mm lub 175mm
2. Tarcze 50-34T, 52-38T lub 53-39T

(Proszę o dokładne wytłumaczenie, jaki wybór ma jaki wpływ na jazdę itd.)
Czekam na opinie. Chętnie podyskutuję na ten temat również na komunikatorze GG: 3785970
Pozdrawiam!



#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 15 sierpień 2015 - 23:40

Grupę DA Di2 stworzono dla tych, co lubią się ścigać po górkach. Sprinterom wystarczą 3 przełożenia. Taki Kittel potrzebuje jednego, żeby przejechać 200 km w środku peletonu, drugiego, żeby ustawić się do ataku przed metą i trzeciego do finiszowania.

Skoro Ty nie lubisz górek, to sprzedaj szpeje po prostu. Na cholerę Ci 22 biegi? Dobrze by było, gdybyś mi to opchnął a najlepiej, gdybyś nie chciał za dużo. Skoro to podarunek, to nie wypada zarabiać na nim, nie? :D

To żart, a na poważnie, wielkość korby radziłbym Ci wybrać najmniejszą, czyli kompakt.

Z 11-stką z tyłu, będziesz miał wygodny napęd, ale i szybki. Jeśli się wytrenujesz bardziej, zawsze możesz dokupić większe tarcze. I tak wyjdziesz na plus, bo pierwszy zestaw masz za friko. Możesz go zresztą komuś sprzedać i zbilansujesz wydatek. Kupując korbę na wyrost, będziesz często jeździł na dużych przekosach łańcucha, co nie służy napędowi, albo używał dużej tarczy sporadycznie. To jest odpowiedź na Twoje pytanie dotyczące wyboru i jego skutków.

Średnia, jaką podałeś, ustawia cię w grupie Średnio Zaawansowanych Ujeżdżaczy Szybkich Maszyn, Ze Sportowymi Ambicjami. Krótko mówiąc, jesteś dobry :D Moim zdaniem, z kompaktu będziesz zadowolony. Długość ramion korby znajdziesz w tabeli, w necie.

No i oczywiście, gratuluję prezentu. Musiałeś być baaardzo grzeczny, żeby zasłużyć na takie cacko. Życzę kosmicznych prędkości.



#3 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 16 sierpień 2015 - 08:27

Jeśli sam nie wiesz jaka korba, to najlepszy będzie kompakt 50-34, bo najbardziej uniwersalny.

Długość ramiona pod twój wzrost to 172,5 mm.



#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 sierpień 2015 - 08:44

A jeśli chłopak mieszka na płaskich terenach, a jedyne podjazdy mają 200m o nachyleniu 6%? PO co na takie warunki klasyczny kompakt? Wydaje mi się, że uniwersalniejszą opcja byłby kompakt 52/36 niż 50/34. W pierwszym można sobie bardzo łatwo zrobić korbę klasyczną podmieniając tylko mała tarczę na 39z. W drugim trzeba by obie tarcze zmienić co już tanie by nie było.

 

 

 

2. Tarcze 50-34T, 52-38T lub 53-39T

Nie ma korby 52/38, są albo 52/39 albo 52/36. Ta druga jest fajniejsza na mocniej pofałdowane tereny.

 

Abyś sam podjął prawidłową decyzję musisz zbadać na jakich przełożeniach obecnie jeździsz i czego ci ewentualnie brakuje. Rozpisz tabelkę z obecnymi przełożeniami i obok wstaw drugą z tymi przyszłościowymi. Wybierz kasetę jaką masz i dziel, dziel, dziel.......



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 sierpień 2015 - 11:01

Shimano oferuje również zębatkę 38. 



#6 Seba22

Seba22
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 16 sierpień 2015 - 11:27

Shimano oferuje również zębatkę 38. 

Czyli jak na razie większość z Was długość ramiona poleca wziąć 172,5 prawda?
Zmierzyłem długość nogi i wyszło mi 760mm.
A co do zębatki to między 52 a 53 zębami polecacie mi wybrać, ponieważ 50 jest zarezerwowana bardziej na strome podjazdy tak?



#7 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 16 sierpień 2015 - 13:42

Nie no na strome podjazdy jest 34,36,38 lub 39. Ja bym brał 52x38



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#8 aparvis

aparvis
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 sierpień 2015 - 15:22

Rozpisz tabelkę z obecnymi przełożeniami i obok wstaw drugą z tymi przyszłościowymi. Wybierz kasetę jaką masz i dziel, dziel, dziel......

Do tego całkiem przydatna jest ta strona http://www.gear-calculator.com. Przy jej pomocy dobierałem tarcze i kasetę



#9 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 sierpień 2015 - 12:58

A co do zębatki to między 52 a 53 zębami polecacie mi wybrać, ponieważ 50 jest zarezerwowana bardziej na strome podjazdy tak?

Nie widzisz, że nie da się tobie ot tak czegokolwiek polecić? To nie my jeździmy tylko ty i to ty sam (opierając się na własnym doświadczeniu i na matematyce) musisz sobie dobrać odpowiednią korbę, a do niej kasetę. Co ja czy koledzy mamy ci pisać skoro cię nie znamy? Ja bym wybrał dla siebie 52/39 z kasetą 12/23. Ja daję spoko radę na tym jeździć w mojej okolicy, ale czy dał bym rade w twojej? Tak jak mówiłem, kalkulator w rękę i do dzieła, masz chyba jakiś rower (może nawet szosowy) i wiesz na jakich zakresach jeździsz oraz czego ci brakuje, a z czego jesteś w stanie zrezygnować. Jedyna rada ode mnie, to obliczenia porób dla możliwie najciaśniej zestopniowanej kasecie np. 11/23 czy 11/25. Wolał bym na kole właśnie mieć taką kasetę z korbą 50/34, niż kasetę 11:29 z korbą 53/39.



#10 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2015 - 14:34

"szczęśliwym zwycięzcą grupy Shimano Dura-Ace Di2" - co to znaczy?



#11 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 17 sierpień 2015 - 17:06

Na pewno nie bierz tarczy 50, tylko większe. 



#12 d.m.

d.m.
  • Użytkownik
  • 152 postów

Napisano 17 sierpień 2015 - 17:54

Na pewno nie bierz tarczy 52/53, tylko mniejsze.



#13 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2015 - 18:45

ojjj... my tutaj z dołu gratulujemy Ci zwycięzcy Di2

 

no to na razie ustaliliśmy, że potrzeba ci tarczy większej jak 50 i mniejszej jak 52

 

 

Ja bym brał 53/39 i szeroką kasetę. W Beskidzie Niskim spokojnie operuję na 53/39 Q-Rings oraz kasecie 11-27.



#14 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 sierpień 2015 - 20:56

ojjj... my tutaj z dołu gratulujemy Ci zwycięzcy Di2

 

no to na razie ustaliliśmy, że potrzeba ci tarczy większej jak 50 i mniejszej jak 52

 

 

Ja bym brał 53/39 i szeroką kasetę. W Beskidzie Niskim spokojnie operuję na 53/39 Q-Rings oraz kasecie 11-27.

Ten sam efekt uzyska się na korbie 50/34 i kasecie 11/25 która da przyjemniejsze stopniowanie. 

 

Generalnie nie ma reguły, każdy z nas jest inny, jeździ inaczej, mieszka gdzie indziej itd. To taka gadka głupiego jak narazie.



#15 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 18 sierpień 2015 - 00:11

Na 50x11 za litewskim tirem nie pociągnie ;D

 

 

 

 

 

 

 

 

oczywiście żartuje. 


  • Ultek lubi to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#16 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 sierpień 2015 - 07:59

No fakt, T. Martina tez nie urwie ;D



#17 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 18 sierpień 2015 - 08:22

Korna 52-38T, do tego kaseta 11/25 i będzie git. Pod taki Gliczarów czy choćby Orlinek może być Ci trochę ciężko ale skoro piszesz że nie lubisz górek..


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#18 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 sierpień 2015 - 14:54

Nie sądzę by w okolicy miał takie zjazdy które pozwalają skutecznie wykorzystać przełożenie 52:11 bo to aż 4,72. Do tego trzeba mieć albo mega kopyto, albo zjazdy z alpejskich przełęczy. Przeciętny amator w zupełności zadowolił by się kasetą 12/25 11s. 



#19 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 18 sierpień 2015 - 15:28

Na 50x11 za litewskim tirem nie pociągnie ;D

 

To było dobre, uśmiałem się :D



#20 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 18 sierpień 2015 - 16:19

To nie jest tak, że przy korbie 50-34 zaraz ''kończą sie pedała'' .

 

W niedzielę próbowałem sobie popedałować z górki( taka prosty zjazd  w Czechach z Vrchlabi w kierunku Harrachova o nachyleniu ca 5% )Korba 50-34 kaseta z najmniejszą ....aż 12 zębów.

 

Rozkręciłem rower do 70 km/h dogoniłem poprzedzający mnie rower i przestałem pedałować a ciągle jeszcze  ''czułem Opór ''- czyli prawd do tych ponad 80-90 km/h  a może i lepiej   kolarze spokojnie są w stanie dokręcić  na lekkich zjazdach nawet na takich trybach.





Dodaj odpowiedź