Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prawidłowa pozycja na rowerze


483 odpowiedzi w tym temacie

#221 System

System
  • Użytkownik
  • 643 postów
  • Skądz netu

Napisano 18 czerwiec 2014 - 10:22

Arael, nie wiem, jaki masz kłopot z lędźwiami, ale prawie na 100% powinieneś kupić rower o rozmiar mniejszy lub/i jak najkrótszej górnej rurze.

Mostek od mtb podniesiony do góry i pewnie kolano wysunięte poza oś pedału. ;p

 

Cezet - podoba mi się to ustawienie TTF. ;p



#222 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 czerwiec 2014 - 12:20

A nie miał  klenbuterolu i bromantanu w organiźmie  ?

Z tym moze by i nie polemizowal ale na pewno z faktem przypisywania mu rosyjskiej narodowosci ;)



#223 kamilzh

kamilzh
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 25 lipiec 2014 - 19:47

Witam forowiczów. Mam takie pytanie. Czy aby klamkomanetki w moim Tribanie 500 nie są aby za wysoko zamontowane? Jakoś patrząc po zdjeciach innych rowerów na ogół są one położone niżej (bardziej poziomo). Może sora ma to do siebie, nie wiem... Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o szosę. Dodam że przy jeździe w chwycie za gumy drętwieją mi dłonie ale to jest zapewne wina zbyt pochylonego siodełka, które zamierzam w pierwszej kolejności poprawić. Natomiast w chwycie dolnym ledwo sięgam klamek od zmiany biegów i dźwigien hamulcy.. Co sądzicie po tym zdjęciu?

Załączone pliki



#224 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 lipiec 2014 - 20:43

Większość rowerzystów ustawiłaby je niżej, to fakt.

Ale jeżeli przy takim ustawieniu jest Tobie wygodnie, to przestawienie ich byłoby złym pomysłem. Najważniejsze jest to, żebyś czuł się na rowerze dobrze, a nie to, żeby Twój rower wyglądał jak inne.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#225 kamilzh

kamilzh
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 25 lipiec 2014 - 20:47

A czy dużo jest roboty przy tym, żeby je ustawić niżej? Co trzeba zrobić? Wiąże się to z regulacją przeżutek?

#226 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 25 lipiec 2014 - 20:52

Niewiele, jest tam imbus do poluzowania obejmy + lekkie odwiniecie owijki. Popieram kolege wyzej jak CI wygodnie to nie ruszaj bo po co?



#227 kamilzh

kamilzh
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 25 lipiec 2014 - 21:06

Chciałem spróbować żeby nie musieć się tak gimnastykować przy hamowaniu i zmienianiu przeżutek z dolnego chwytu. To co z tą regulacją? Trzeba będzie ją robić? Bo w tym za bardzo, a raczej w ogóle wprawy póki co nie mam więc chciałbym tego uniknąć.

#228 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 25 lipiec 2014 - 21:46

może Ci się przyda http://szosa.org/top...-klamkomanetek/

 

polecam takie ustawienie :)



#229 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 26 lipiec 2014 - 07:56

Manetek bym nie ruszał. Na początek popuść cztery śruby w mostku i obróć kierownicę lekko w dół. Są tam namalowane kreski, żeby łatwiej było korygować ustawienie. Wystarczy przekręcić o jedną. Poprawi się dostęp do manetek, choć on nigdy nie będzie wygodny, w dolnym uchwycie.



#230 kamilzh

kamilzh
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 26 lipiec 2014 - 08:15

Zauważyłem, że w porównaniu z innym klamkomanetkami te sory mają jakiegoś wielkiego tego "garba". Może to sprawia taki efekt. Spróboję minimnalnie przekręcić kierę w dół i zaraz śmigam w trasę :)



#231 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 lipiec 2014 - 08:27

Z obracaniem kierownicy byłbym ostrożny. Kierę ustawiamy pod takim kątem, żeby dolny chwyt był wygodny - jeżeli obecnie jeździ Ci się dobrze, sugerowałbym tego nie ruszać. Resztę korygujemy wyłącznie ustawieniem klamkomanetek względem kierownicy.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#232 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 26 lipiec 2014 - 09:42

W dolnym chwycie, dłonie przeważnie znajdują się w jej wygięciu, jak najbliżej klamek, by dostęp do nich był błyskawiczny, bez odrywania i przemieszczania dłoni. W pędzącej grupie, jeździ się nawet z palcem na dźwigni. Dobre profile mają ten fragment bardziej wypłaszczony, co wynika z ergonomii. Obrót baranka w mostku nawet o jeden stopień poprawi komfort, bo nadgarstki znajdą się w bardziej naturalnej pozycji.

Kombinuj z ustawieniem kąta i obserwuj, co Ci podpowiada ciało. Jeśli opuścisz zbyt nisko manetki, jazda w górnej pozycji będzie bardziej męcząca dla rąk.  I przede wszystkim będzie utrudnione hamowanie, bo kąt nacisku na dźwignię się zwiększy.



#233 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 lipiec 2014 - 22:36

Widać, że kierownica jest już opuszczona.
Musisz ją na mostku przekręcić nieco do góry tak aby górna część była równoległa do podłoża. Klamki wyjadą wtedy bardzo do tylu i będziesz je musiał opuścić, tak aby stały się przedłużeniem tej górnej równoległej do podłoża części kierownicy.
To co jest teraz to masakra.

A profil gięcia zależy od modelu kierownicy, a nie tego czy jest "dobra".
Wyplaszczenie mają kierownice ergonomiczne, popularne/modne kilka lat temu.

#234 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 27 lipiec 2014 - 09:25

Potwierdza się prawda, że gdzie dwóch Polaków, tam trzy odrębne zdania. :D

 

profil gięcia zależy od modelu kierownicy, a nie tego czy jest "dobra".

 

 

To może tak: jedne modele są lepsze, inne lepsiejsze. I żeby skończyć, jeśli ktoś wyżej ceni modę i lans, niż ergonomię i wygodę, to trudno dyskutować.



#235 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 lipiec 2014 - 09:41

Musisz ją na mostku przekręcić nieco do góry tak aby górna część była równoległa do podłoża.

Zdziwiłbyś się, w ilu przypadkach to daje efekt całkowicie odwrotny od założonego. BARDZO wiele kierownic przy ustawieniu górnej części w poziomie daje całkowicie nieakceptowalne ustawienia dolnej części - co jest zresztą logiczne, bo jak niby projektant miał przewidzieć, w jakiej odległości od kierownicy siedzi rowerzysta i pod jakim kątem się pochyla?

Spotkałem się nawet z sytuacją, kiedy ustawienie górnej części w poziomie sprawiało, że przedłużenie końca kierownicy było skierowane do góry zamiast równolegle do ziemi lub nieco w dół.

IMHO jedyna sprawdzająca się metoda to:

1. Ustawiamy kierownicę tak, aby w dołach było wygodnie (na chwyt przy mostku i tak to nie wpłynie, bo 90% kierownic ma okrągły przekrój).
2. Dopiero do tak ustawionej kierownicy mocujemy manetki tak, aby było wygodnie w górnym chwycie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#236 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 lipiec 2014 - 12:23

Zdziwiłbyś się, w ilu przypadkach to daje efekt całkowicie odwrotny od założonego. BARDZO wiele kierownic przy ustawieniu górnej części w poziomie daje całkowicie nieakceptowalne ustawienia dolnej części - co jest zresztą logiczne, bo jak niby projektant miał przewidzieć, w jakiej odległości od kierownicy siedzi rowerzysta i pod jakim kątem się pochyla?


Tyle tylko, że dyskusja jest o tym jednym konkretnym przypadku. Spójrz na zdjęcie, zobacz jak jest w dół wykrecona i jak bardzo dolny chwyt jest do tyłu wywiniety.

#237 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 lipiec 2014 - 13:23

Właśnie mam wrażenie, że końce są skierowane lekko do dołu (czyli jak najbardziej poprawnie, biorąc pod uwagę jazdę w dolnym chwycie), ale nie upieram się, to być może kwestia perspektywy.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#238 szaryspec

szaryspec
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 14 sierpień 2014 - 09:32

Moje wymiary wg bike fit calculator competitive cyclist:
 
Actual inseam 91 cm
Trunk 70 cm
Forearm 37 cm
Arm 73 cm
Thigh 63 cm
Lower leg 60 cm
Sternal notch 161 cm
Total height 193 cm
 
Dane wg Eddy fit:
Fit Style The Eddy Fit
top tube length
59 - 59.4 cm
seat tube range CC
60.2 - 60.6 cm
seat tube range CT
62 - 62.5 cm
stem length
11.1 - 11.7 cm
BB saddle position
84.1 - 86.1 cm
saddle handlebar
59.5 - 60.1 cm
saddle setback
7.3 - 7.7 cm
seatpost type
setback

 

Dane mojego roweru (po kolei wg powyższych):

60

50

54

12,5

83,5

57

8,5

 

Które ustawienia poprawić żeby tych które są dobre nie zepsuć? ;)



#239 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 14 sierpień 2014 - 11:33

w wynikach podawanych przez ten kalkulator zawsze rzuca mi się w oczy spora wysokość siodełka (BB-górna krawędź siodła zazwyczaj 4-5cm mniej od długości wewnętrznej nogi) i odległość siodełka od kierownicy (bardzo krótka przesunięta mocno do przodu pozycja), jeździ ktoś z Was w podobnym ustawieniu, w ogóle ktoś tak jeździ?? 



#240 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 sierpień 2014 - 17:52

Akurat ten wymar wydaje sie byc tu dobrze podawany.
Ustawialem wysokosc, probowalem roznych opcji i skonczylem na mniej wiecej takie wysokosci jaka podawal cc.
Rozbieznosci moga wynikac z niedokladnego pomiaru dlugosci nogi.



Dodaj odpowiedź