Prostowanie dwóch przednich tarcz
#1
Napisano 18 grudzień 2009 - 20:07
#2
Napisano 18 grudzień 2009 - 20:37
2. Duuuży płaski śrubowkręt
Top dwa podstawowe narzedzia do prostowania :mrgreen:
Ale czasem trzeba blat odkrecić i młotkiem przywalić na płasko, najlepiej na podłożu drewnianym.
Poza tym temat już był taki i może ktoś wrzuci link bo szkoda znowu pisać .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#6
Napisano 19 grudzień 2009 - 08:58
Poważnie?? Bo narazie gumowy młotek i palnik egzotycznie dla mnie brzmią. Nie wiem może się nie znam...Our Kid, Może palnikiem podgrzać i do imadła zakręcić. Może spytaj jakiegoś blacharza przecież oni też prostują blachy.
Młotek ok, ale palnik? To już przesada.
Zębatki są na tyle miękkie, że można je prostować właśnie wspomnianym młotkiem, albo kluczem francuskim.
Proponuję też sprawdzić, w którym miejscu te zębatki są krzywe. Jeśli okaże się, że są krzywe w miejscu łączenia z pająkiem i to obie biją podobnie to krzywe jest ramię pająka, a nie zębatki.
#7
Napisano 19 grudzień 2009 - 10:35
I widać chyba kardynalny błąd napisałem odnośnie klucza szwedzkiego bo raczej i jednak miałem na myśli francuski. :roll:
#8
Napisano 19 grudzień 2009 - 10:45
Przy tanich blatach to elegancko idzie.
Fakt, jeśli oba blaty idą jednoczesnie krzywo to niestety zmienić korbe trzeba.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 19 grudzień 2009 - 11:09
To prawda ,że dobrymi radami piekło wybrukowane.
Niekoniecznie trzeba wymieniac korbę . Mam taki przyrząd własnej roboty służący do prostowania ramion pająka. Nawet zaprzyjażnieni serwisanci sklepowi pożyczają go czasem.
#10
Napisano 19 grudzień 2009 - 11:11
#11 Gosc_Dominik_*
Napisano 19 grudzień 2009 - 11:48
Swoją drogą też mam taką krzywą korbę, po glebie pająk jest mocno porysowany i wygięty w jednym miejscu, oba blaty chodzą krzywo, trą o przerzutkę czesciej niż powinny, całe szczęście nowa 105 już do mnie leci pocztą.
#12
Napisano 19 grudzień 2009 - 12:02
#13
Napisano 19 grudzień 2009 - 14:28
Nie ma takiego narzedzia firmowego do prostowania tarcz w korbowodzie, ja nie widziałem a razie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#14
Napisano 19 grudzień 2009 - 14:52
W swoim opisie nie uwzględniłeś tego elementu - tak więc...? :-)plus stara koszulka
Też miałem krzywy blat i udało mi się go jako-tako naprostować przy użyciu klucza francuskiego - idealnie jeszcze nie jest, ale to głównie dlatego, że uznałem poziom wygięcia za akceptowalny ;-)
#15
Napisano 19 grudzień 2009 - 15:11
Dziękuje Tobie i wszystkim za podpowiedzi dobre. Mam nadzieję że w poniedziałek pozbęde się tego problemu raz na zawsze.Odpowiedź na główne Twoje pytanie :
Nie ma takiego narzedzia firmowego do prostowania tarcz w korbowodzie, ja nie widziałem a razie.
P.S
W moim podstawowym Giancie mam przednia przerzutke 2200. Czy wymienić ją na Sore czy de facto między tymi dwoma podstawowymi przerzutkami nie ma wielkiej różnicy? Kaseta 8 biegowa jest oczywiście. I sorry za mały off topic. :-P
#16
Napisano 19 grudzień 2009 - 17:18
Doinwestuj w tylną lepiej, jak masz 2200 to Sora/Tiagra .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#17
Napisano 19 grudzień 2009 - 18:45
Z tyłu mam Sore i dlatego pomyślałem że przednią przerzutke też na Sore zrobie mimo tego że zdawałem sobie sprawe że wielkich a może i w ogóle różnic między nimi nie ma... :-|Jak dobrze działa , spręzyna mocna, to jaki jest sens zmieniać z grupy 2200 na tylko jedną wyzej grupe zwłaszcza w niskim pułapie cenowym ?
Doinwestuj w tylną lepiej, jak masz 2200 to Sora/Tiagra .
#19
Napisano 19 grudzień 2009 - 19:48
Prawie w ogóle (Defy mam od 18 września) nie miałem jeszcze okazji aby porządnie urzyć tą przerzutke jak i cały rower w ogóle, dzięki kuriozalnej sytuacji z czteroma reklamacjami w Intersporcie i w "autoryzowanym serwisie Gianta". Jak przejechałem tym rowerem 100 km w sumie to cud. Ok rozumiem że jak już coś wymieniać w rowerku to na jakiś wyraźny poziom wyżej a nie tak z 2200 na Sore. Najpierw niech mi to co jest posłuży dobrze a może kiedyś przyjdzie czas Tiagre, 105 itd 8-)Jak dla mnie nie ma sensu zmieniać. Przednią ile razy używasz ?? tylna ważniejsza
I niech śnieg zniknie jak najszybciej ;-)
#20
Napisano 19 grudzień 2009 - 20:56
Hm a może napisz co ciekawego wkółko się pierniczy w takim rowerku że do serwisu latasz jak kot z pęcherzem, no bo 4 wizyty , to już tam karte stałego klienta masz :mrgreen: z takim przebiegiem.
Zawsze twierdze że nowy rower ( jak i uzywany ) trzeba od razu rozłożyć i złożyć z powrotem :roll:
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo