Korba Jednorzedowa
#1
Napisano 30 sierpień 2015 - 14:11
Rozwiązanie jest podane na talerzu http://www.sram.com/...ly/sram-rival-1ale kosztuje pewnie worek kasy.
Teraz mam wszystko w Sram Apex i nie chciałbym pozbawiać się możliwości przezbrojenia, nie mogę tylko nigdzie znaleźć takiej korby w hollowtech, wszędzie są jakieś torówki na kwadrat. Pozostaje jeszcze kwestia linii łańcucha, powinno to być coś pomiędzy podwójnymi blatami?
#2
Napisano 30 sierpień 2015 - 14:22
Potrzebujesz nowej korby? Jeśli nie, to kupujesz odpowiednią zębatkę narrow-wide i zakładasz do obecnej korby. Nie wiem tylko jak to wygląda z linią łańcucha, ale jacyś spece od modowanych napędów 1x10 mogliby się wypowiedzieć. Oprócz Srama jest sporo innych producentów jak Race Face, Wolftooth, polskie HCC Components (tu nie wiem czy robią szosowe/CX).
Nie wiem tylko jak z tylną przerzutką. W MTB, żeby to dobrze działało potrzebna jest przerzutka ze sprzęgłem (np. Shimano Shadow+). Na szosie nie ma takich wybojów, więc może nie jest potrzebna dedykowana przerzutka, żeby łańcuch nie spadał.
#3
Napisano 30 sierpień 2015 - 14:41
#6 Gosc_tobo_*
Napisano 30 sierpień 2015 - 18:36
Żeby łańcuch nie spadał trzeba mieć dedykowaną do jednorzędówki zębatkę, specjalny profil zębów, lub pozostawić przednią przerzutkę z odpowiednio ustawionymi śrubami L i H, skrócić łańcuch do jednorzędowej kombinacji z przodu, ewentualnie założyć przerzutkę ze sprzęgłem z tyłu - ta jednak nie będzie działać z klamkomanetkami szosowymi shimano.
#7
Napisano 30 sierpień 2015 - 19:16
A czy teraz, na blacie dużym łańcuch mi spada? Nie. Czy to jest zasługa przedniej przerzutki? Wg mnie także nie. Od razu zaznaczam ze moja wiedza jest poniżej średniej.
Po co miałbym skracać łańcuch skoro teraz jest ok, przecież w skrajnym przełożeniu miałbym 46/25 jak dotychczas. A specjalny profil zębów to raczej potrzebny do przerzucania.
Tak na logikę, bez żadnego doświadczenia w tym temacie.
#9
Napisano 31 sierpień 2015 - 11:57
Na szosę wynalazków MTB nie potrzeba. Koronka N/W wystarczy. Lub nawet najnormalniejsza single speed i taki napinacz:
http://www.rowerowyr...roducts_id=2776- trza tylko sprawdzić, czy zawias obejmy zmieści się między ramę a tylne koło. Są też duże klatki napinacza mocowane na 100 sposobów.
Do koronek N/W nie potrzeba sprzęgła w przerzutce. Na szosie przerzutka z krótkim wózkiem, dobrze naciągniętą spręzyną i dobrze dobraną długością łancucha wystarczy w zupełności.