Skocz do zawartości


Zdjęcie

Korba Jednorzedowa


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 30 sierpień 2015 - 14:11

Z uwagi na to że nigdy nie używam mniejszego blatu 34t chciałbym założyć sobie jednorzędową korbę 46t, takie mam teraz przełożenie i bardzo mi odpowiada.
Rozwiązanie jest podane na talerzu http://www.sram.com/...ly/sram-rival-1ale kosztuje pewnie worek kasy.
Teraz mam wszystko w Sram Apex i nie chciałbym pozbawiać się możliwości przezbrojenia, nie mogę tylko nigdzie znaleźć takiej korby w hollowtech, wszędzie są jakieś torówki na kwadrat. Pozostaje jeszcze kwestia linii łańcucha, powinno to być coś pomiędzy podwójnymi blatami?

#2 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 sierpień 2015 - 14:22

Potrzebujesz nowej korby? Jeśli nie, to kupujesz odpowiednią zębatkę narrow-wide i zakładasz do obecnej korby. Nie wiem tylko jak to wygląda z linią łańcucha, ale jacyś spece od modowanych napędów 1x10 mogliby się wypowiedzieć. Oprócz Srama jest sporo innych producentów jak Race Face, Wolftooth, polskie HCC Components (tu nie wiem czy robią szosowe/CX).

 

Nie wiem tylko jak z tylną przerzutką. W MTB, żeby to dobrze działało potrzebna jest przerzutka ze sprzęgłem (np. Shimano Shadow+). Na szosie nie ma takich wybojów, więc może nie jest potrzebna dedykowana przerzutka, żeby łańcuch nie spadał.



#3 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 30 sierpień 2015 - 14:41

Korba też już się prosi o wymianę, oś w miejscach styku z łożyskami jest trochę skorodowana, podejrzewam że to ostatni jej sezon. Przerzutką bym się nie martwił, sram podaje że ma specjalną ale tu nie powinno być problemu. Tylko ta korba. Macie kogoś kto tym Sramem handluje? Ciekawe jaki to rząd kosztów. Myślę że wtedy tylko wkładam i po problemie.

#4 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 sierpień 2015 - 14:45

Całe korby z firm które podałem robi też Race Face.



#5 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 30 sierpień 2015 - 18:21

Na stronie Race Face same dziwactwa, głównie dh i mtb. Ze srama też się wyleczyłem, sama korba 800, zębatka 400-600. Te ceny są dla mnie chore.
Chyba kupię w zimę CX 46/36 i finito.
Tak to jest jak w upał, po długiej trasie chce przekombinować :)

#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 30 sierpień 2015 - 18:36

Żeby łańcuch nie spadał trzeba mieć dedykowaną do jednorzędówki zębatkę, specjalny profil zębów, lub pozostawić przednią przerzutkę z odpowiednio ustawionymi śrubami L i H, skrócić łańcuch do jednorzędowej kombinacji z przodu, ewentualnie założyć przerzutkę ze sprzęgłem z tyłu - ta jednak nie będzie działać z klamkomanetkami szosowymi shimano.



#7 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 30 sierpień 2015 - 19:16

Czegoś tu nie rozumiem.
A czy teraz, na blacie dużym łańcuch mi spada? Nie. Czy to jest zasługa przedniej przerzutki? Wg mnie także nie. Od razu zaznaczam ze moja wiedza jest poniżej średniej.
Po co miałbym skracać łańcuch skoro teraz jest ok, przecież w skrajnym przełożeniu miałbym 46/25 jak dotychczas. A specjalny profil zębów to raczej potrzebny do przerzucania.
Tak na logikę, bez żadnego doświadczenia w tym temacie.

#8 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 31 sierpień 2015 - 09:03

Tak, jest to zasługa przedniej przerzutki. Specjalny profil, czyli narrow-wide tak jak pisałem w pierwszym poście. Obecnie masz taki do lepszego przerzucania co nie sprzyja trzymaniu łańcucha na jednej zębatce.



#9 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 31 sierpień 2015 - 11:57

Na szosę wynalazków MTB nie potrzeba. Koronka N/W wystarczy. Lub nawet najnormalniejsza single speed i taki napinacz:

 

http://www.rowerowyr...roducts_id=2776- trza tylko sprawdzić, czy zawias obejmy zmieści się między ramę a tylne koło. Są też duże klatki napinacza mocowane na 100 sposobów.

 

Do koronek N/W nie potrzeba sprzęgła w przerzutce. Na szosie przerzutka z krótkim wózkiem, dobrze naciągniętą spręzyną i dobrze dobraną długością łancucha wystarczy w zupełności.

 

 





Dodaj odpowiedź