Skocz do zawartości


Zdjęcie

Składanie Przełajówki Na Tarczówkach

Przełaj hamulce tarczowe carbon focus

26 odpowiedzi w tym temacie

#21 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 wrzesień 2015 - 15:08

Tak.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#22 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 07 wrzesień 2015 - 15:11

Mikroos, co sądzisz o adapterze kcnc bb30 do shimano albo rotor bb30to24 ?

#23 provid

provid
  • Użytkownik
  • 93 postów
  • SkądBłażejewo

Napisano 07 wrzesień 2015 - 17:26

Jedna prosta rada - jak coś jest pod BB30, to tak zostaw ;) Po co sobie robić problem ;)

 

Ja właśnie skończyłem składać przełaja dla siebie na bazie ramy Accent Cx-One z karbonowym widelcem. Napęd - pełna 105 5800 i wspominane już hamulce Heyes Cx5 (świetne hample!) Piasty Novatec D772SB i D711SB, obręcze WTB ChrissCross i19s (tubless!)

 

Waga bez pedałów - równe 10 kg. Szału nie ma ale dla mnie w zupełności wystarczy. 

 

CX5 kupiłem dwa komplety w cenie nowych AVID BB7 Road! Miałby być wstępnie Shimano CX77 ale są problemy z dostępnością a poza tym, cena wyższa niż za BB7. 

 

Jakby ktoś potrzebował tańszych części i nowych, to mogę coś poradzić.



#24 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 wrzesień 2015 - 18:22

A przy okazji pytanie o tubeless. Czytałem wiele opinii które mówią że takie opony dają większy komfort. Z kolei koła pod nie są droższe. Pytanie czy warto dopłacić i czy nie jest z tym za dużo pierniczenia? Bo jak rozumiem dochodzą jeszcze koszty płynów którymi zalewa się oponę i pewnie trzeba się przy tym nagimnastykować?

 

Mój, a tak naprawdę kolegi, projekt nie jest pod przełaj tylko pod komfortowy rower którym można w miarę szybko jeździć po szosie i wspinać się w górach jak na góralu. Okazjonalnie pod lekki off-road do lasu zimą lub jakiś szuterek jak się takowy pojawi na drodze. Żadnego błota i tłucznia z pewnością nie będzie jeździł.



#25 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 wrzesień 2015 - 17:34

Tak z ciekawości zadałem pytanie mailem do bike24.com odnośnie hamulców tarczowych mechanicznych i kół dual.

 

Hamulce polecają takie:

http://www.bike24.com/p266599.html

 

a koła takie:

http://www.bike24.com/p273218.html

 

Niestety wszystko bardzo drogie.



#26 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 wrzesień 2015 - 23:03

 

A jak zrobię koło z kasetą Shimano 9s i manetkami Campa 10s to żeby chodziło bez przeróbek rozumiem że przednia i tylna przerzutka też ma być Campy? 

W przypadku manetek Campa 10s i kasety Shimano 9s należy zastosować przerzutkę tylną Shimano i zmodyfikowane podpięcie linki (https://encrypted-tb...LIfHurh7c-T8cyQ).

Przerzutka może być mtb (9s, nie Dyna Sys) lub szosowa 9-10s. 

Nie wiem jak to wygląda w praktyce w nowszych szosowych (np.105 5700, Ultegra 6700), gdzie blaszka mocująca linkę ma dwie wypustki i nie da się jej obrócić bez spiłowania jednej z nich. 

Ja stosuję ten patent w szosówce, gdzie manetki Mirage 10 s łączę z przerzutką 105 (5600) i kasetą Tiagra 9s - działa to całkiem dobrze. Właściwie trudno zauważyć, że to napęd kombinowany.



#27 Apacz00

Apacz00
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 15 wrzesień 2015 - 08:10

Cześć wszystkim,

w kwestii hamulców polecam rzucić okiem na tą aukcję

http://allegro.pl/pr...5661579164.html

W przedostatnim Bikeboardzie był test roweru GT z tymi hamplami, jak to określili "dają radę", myślę że za tą cenę można spróbować. Ja nabyłem jeden komplet ale na razie nie używałem (nie mam ramy jeszcze), ale wizualnie nie widzę jakiś różnic w stosunku do BB5 w wersji MTB, których używałem kilka lat temu, nawet klocki te same.

Pozdrówka





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Przełaj, hamulce tarczowe, carbon, focus