Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Tcr Advanced 1 Ltd - 2015/corratec Cct Team


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 16:10

Rama

  • Rozmiar M/L
  • Rama Kompozyt węglowy - ADVANCED
  • Widelec Kompozyt węglowy - ADVANCED, aluminiowa (niestety) rura sterowa OverDrive - przycięta

Komponenty

  • Kierownica - PRO Vibe Carbon Compact 42cm, 199 gram
  • Mostek - PRO VIBE 7S, aluminiowy 120mm, 130 gram
  • Owijka - Specialized S-Wrap (nie polecam)
  • Wspornik siodła - GIANT Vector Composite
  • Siodełko - PRO Griffon 142mm, 159 gram
  • Pedały - Shimano Ultegra
  • Licznik - Sigma ROX 6.0, z uchwytem
  • Koszyki na bidon - Kellys Cure, plastikowe, waga 26 gram (stwierdziłem, że nie warto płacić, za carbon 100zł więcej, skoro waga ta sama, wyglądają też nieźle i pasują do całości)
  • Bidony - TACX ELITE 550ml

Napęd

  • Manetki - SHIMANO Ultegra, 2x11
  • Przerzutka przednia - SHIMANO Ultegra
  • Przerzutka tylna - SHIMANO Ultegra
  • Hamulce - SHIMANO Ultegra
  • Dźwignie hamulca - SHIMANO Ultegra
  • Kaseta - SHIMANO 105, 11-28, 11 biegów
  • Łańcuch - KMC X11L
  • Mechanizm korbowy - SHIMANO Ultegra, 50/34 (nie wiem czy się opłaca zmieniać na 53/39)
  • Środek Suportu - SHIMANO Press Fit

Koła - w najbliższym czasie wymiana (gdzieś marzec/kwiecień - najpierw kupię przełajówkę)

  • Obręcze GIANT P-R2
  • Piasty GIANT Performance Tracker Road
  • Szprychy SAPIM Race
  • Opony GIANT P-SL1, 700x23C, zwijane

 

 

Moje parametry - 182cm wzrostu, 84cm noga. 

Drop z siodelka do kierownicy - 123mm.

Odległość od czubka siodełka do kierownicy - 583mm. 

Waga całości - 7,68kg.

 

Mam jeszcze podkładkę pod mostkiem o wysokości 16 albo 18mm nie pamiętam jak mierzyłem, ale jedno z dwóch, suwmiarkę oddałem znajomemu już. Myslałem o wymianie tej podkładki na jakąś 5mm, ale niestety nic nie mogę znaleźć, jedynie całe stery (http://www.bikestacj...rs-11-7541.html, ale nie wiem czy szerokość będzie pasować).

c863f047d65c6.jpg

DSCN0654.JPG


  • impa lubi to

#2 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 14 wrzesień 2015 - 16:26

Taki ładny opis, a tak mało zdjęć :P


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#3 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 325 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 14 wrzesień 2015 - 17:17

rower super, proszę o jakaś opinię na temat kół.



#4 guralek

guralek
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 17:30

Ile dałeś jeśli można wiedzieć ?

#5 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 17:32

rower super, proszę o jakaś opinię na temat kół.

 

Koła solidne, nie miałem i nie mam z nimi problemów, dobre na trening. Jedyną ich wadą jest masa, przednie koło waży 820 gram, tylne 1180. 2kg.

 

Myślałem o wymianie na te: https://www.facebook...953722911351472, ale co sądzicie o nich? Nie będę się ścigał, nie wiem czy 38mm czy 50mm. W szczycie formy miałem 8% bf i ważyłem 69-70kg. Teraz się przytyło, bo jestem po dwóch zabiegach ekstrakcji zębów mądrości. Przy 50mm może rzucać na bocznych wiatrach.



#6 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 14 wrzesień 2015 - 17:41

Ile dałeś jeśli można wiedzieć ?

 

Katalogowo 7999, ja dałem 7000 - w lipcu tego roku, miałem z nim trochę problemow, można wyszukać mój inny temat o uszkodzonej sztycy przez sprzedawcę.

 

Dodatkowo pedały 400, koszyki na bidon 2x25zł, licznik 400zł, uchwyt do licznika 40zł, bidony 20zł, kierownica 600zł, mostek 250, siodełko 400 + w serwisie skrócenie rury sterowej i pancerzy. To co w niego włożyłem. Do szczęścia brakuje tylko kół. Nic więcej nie będę zmieniał, no może te zęby korby na 53/39. Czekać tylko na stypendium na początku grudnia i pomyślę. Ale wolałbym najpierw kupić/zbudować przełajówkę. Została mi kierownica, mostek i siodło z wymiany częśći... ale dociera do mnie, że budowa przełajówki będzie nieopłacalna. 



#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 wrzesień 2015 - 20:27

Prezentuje sie konkretnie. Nie masz zbyt przesunietego do przodu siodla?
Waga calosci przy tych kolach, widelcu i nielekkiej ultegrze dosc znosna.
Na ebayu masz sporo podkladek stozkowych o roznych wysokosciach. Trzeba tylko patrzec na srednice podstawy.
Faktycznie, wiecej zdjec!


#8 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 wrzesień 2015 - 22:23

Z tym siodłem też tak myślałem, ale jak przeprowadziłem prostą to wyszło, że jest normalnie.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#9 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 14 wrzesień 2015 - 22:26

Czy dobrze widzę, że rura sterowa widelca jest aluminiowa?
Co do niższej podkładki, poszukaj w serwisach rowerowych. Mogą mieć jakieś używane. W modelu na 2016 na szczęście obniżyli główkę ramy o 0,5 cm i nie trzeba już tak kombinować z obniżaniem pozycji kierownicy.

#10 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 15 wrzesień 2015 - 06:50

Czy dobrze widzę, że rura sterowa widelca jest aluminiowa?
Co do niższej podkładki, poszukaj w serwisach rowerowych. Mogą mieć jakieś używane. W modelu na 2016 na szczęście obniżyli główkę ramy o 0,5 cm i nie trzeba już tak kombinować z obniżaniem pozycji kierownicy.

 

Niestety jest aluminiowa, muszę wyjąć widelec i liznąć na czarny mat, aby nie było widać ;/



#11 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 15 wrzesień 2015 - 07:10

To cichaczem Giant wprowadził oszczędności (jeszcze parę lat temu nawet w niższym modelu była karbonowa sterówka). Ale na wagę mają one chyba znikome znaczenie (te karbonowe widelce w niższym modelu ważyły prawie 500 g).

 

Teraz wystarczy wymienić koła na Dura Ace i będzie rower jak z pro touru ;-)



#12 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 15 wrzesień 2015 - 08:14

To cichaczem Giant wprowadził oszczędności (jeszcze parę lat temu nawet w niższym modelu była karbonowa sterówka). Ale na wagę mają one chyba znikome znaczenie (te karbonowe widelce w niższym modelu ważyły prawie 500 g).

 

Teraz wystarczy wymienić koła na Dura Ace i będzie rower jak z pro touru ;-)

 

Gdzieś na zagranicznych forach wyczytałem, że to dodatek około 100-120 gram, jeżeli chodzi o widelec, ja mam przyciętą rurę o 4cm, dało to zysk około 100 gram na całości przeróbki (rura + podkładki + adapter do mostka), kolejne 100 gram na mostku i kierownicy razem. Przeróbka kokpitu 200 gram zysku. 

 

Jakby Dura Ace nie były takie drogie to kto wie :P Na koła jestem w stanie wydać 3000zł maks. Skończy się na jakimś chińczyku pewnie albo zgłoszę się do Dandy :)



#13 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 20 wrzesień 2015 - 20:29

Jeździłem, testowałem, super rower, pozdrawiam, jak najwięcej km!



#14 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 22 wrzesień 2015 - 09:56

Fajnie widzieć kolejnego TCR-a na forum :)


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#15 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 23 wrzesień 2015 - 14:04

Rower fajowy. Wygląda na szybki :)

Aspekt estetyczny (pozycję na rowerze pewno też) psuje, wysunięte do przodu siodło. Skróć mostek i przesuń siodełko w tył.



#16 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 23 wrzesień 2015 - 14:33

Kolejna błyskotliwa uwaga. Przesuwanie siodełka przód-tył, NIE służy do ustalania pozycji względem kierownicy i NIE rekompensuje zmiany długości mostka. Regulacja siodełka w poziomie służy TYLKO do ustawienia pozycji kolan względem pedałów.

Słuchając takich porad jak powyżej, można sobie te kolana szybko "załatwić".



#17 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 23 wrzesień 2015 - 15:45

Super maszyna, ale nie stawiaj go na stojaku, za tylne koło. Możesz pogiąć przerzutkę



#18 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 08:07

Kolejna błyskotliwa uwaga. Przesuwanie siodełka przód-tył, NIE służy do ustalania pozycji względem kierownicy i NIE rekompensuje zmiany długości mostka. Regulacja siodełka w poziomie służy TYLKO do ustawienia pozycji kolan względem pedałów.

Słuchając takich porad jak powyżej, można sobie te kolana szybko "załatwić".

Owszem, masz rację co do regulacji siodła w poziomie. Ale zauważ jedną rzecz. Kolega lukeuszlfc przesunął siodło maksymalnie do przodu. Ze zdjęcia nie da się dokładnie stwierdzić, ale jest więcej niż prawdopodobne, że przekroczył dopuszczalne zakresy regulacji. Świadczy to, o tym, że coś tu nie gra. Pozycja siodła w tym rowerze jest iście triathlonowa. W ekstremalnym przypadku, przez takie ustawienie, można zniszczyć sprzęt, a przy okazji nieco uszkodzić siebie.
Mam podobne wymiary co autor wątku. Przez wiele lat jeździłem na ramie gianta o podobnej geomterii w rozmiarze M z mostkiem 90 mm. Nawet wtedy, rower był dla mnie ciut za długi. Dlatego (podkreślam - w mojej opinii) twierdzę, że nie jest to dobre ustawienie.

Kolego beskidbike, teoria nie zawsze pokrywa się z praktyką. Napisał to człowiek ze stwierdzoną chondromalacją rzepki II stopnia.



#19 lukeuszlfc

lukeuszlfc
  • Użytkownik
  • 127 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 09:04

Owszem, masz rację co do regulacji siodła w poziomie. Ale zauważ jedną rzecz. Kolega lukeuszlfc przesunął siodło maksymalnie do przodu. Ze zdjęcia nie da się dokładnie stwierdzić, ale jest więcej niż prawdopodobne, że przekroczył dopuszczalne zakresy regulacji. Świadczy to, o tym, że coś tu nie gra. Pozycja siodła w tym rowerze jest iście triathlonowa. W ekstremalnym przypadku, przez takie ustawienie, można zniszczyć sprzęt, a przy okazji nieco uszkodzić siebie.
Mam podobne wymiary co autor wątku. Przez wiele lat jeździłem na ramie gianta o podobnej geomterii w rozmiarze M z mostkiem 90 mm. Nawet wtedy, rower był dla mnie ciut za długi. Dlatego (podkreślam - w mojej opinii) twierdzę, że nie jest to dobre ustawienie.

Kolego beskidbike, teoria nie zawsze pokrywa się z praktyką. Napisał to człowiek ze stwierdzoną chondromalacją rzepki II stopnia.

 

Byłem na fittingu, rower jest dla mnie za długi i siodło poszło w dół, masz rację. M-ka będzie dla mnie idealna. Niestety prawie nowa rama idzie na sprzedaż i kupię albo całego Gianta w M-ce i przekręcę Ultegrę na niego, albo sprzedam ramę i kupuję inną. Kalkuluję obecnie koszty i szukam jakiś rozwiązań.

Kilka rzeczy z osprzętu z nowego Gianta zostałoby do przełajówki, resztę muszę opylić. 



#20 panpromek666

panpromek666
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 10:03

Szkoda, że nie trafiłeś z rozmiarem, bo rower naprawdę zacny. Do tego ładny, jak większość Giantów.