Skocz do zawartości


Zdjęcie

Naciąg Szprych A Sztywność Boczna Koła?

naciag koła sztywnosć

8 odpowiedzi w tym temacie

#1 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 18 wrzesień 2015 - 14:10

Witam,

 

Jakie wychylenie boczne koła mozna uznac za akceptwalne, naciskająć na obrecz kciukiem z ręką na dolnych widełkach ? 

 

Koło jest proste i symetrycznie w ramie, ale zdarza sie, ze chyba przy stromych podjazdach , ociera o rame od strony napędu.  Czy delikatne zwiekszenie naciągu kazdej szprychy o rowna wartosc moze pomóc? 

 

Obręcz karbonowa, wg serwisu bardzo dobrze wykonana i sztywna, naciąg tez wg nich prawidłowy, ale ja odniosłem wrazenie ze mogły by byc bardziej naciągnięte.



#2 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 wrzesień 2015 - 14:26

Oczywiście że naciąg szprych ma wpływ na sztywność. Może w serwisie boją się naciągnąć mocniej. Jeszcze zależy do ilu można ją naciągać.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 wrzesień 2015 - 14:56

A może wybrałeś przesadnie wycieniowane szprychy albo jest ich zbyt mało? Albo piasty z bardzo niskimi kołnierzami?

 

Wiele czynników wpływa na sztywność, naciag to tylko jeden z nich.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 18 wrzesień 2015 - 15:06

Szprych jest duzo 32, Sapimy Dlight. Piasty raczej maja zwykłe kołnierze 



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 wrzesień 2015 - 15:15

W takim razie faktycznie można się zastanowić nad mocniejszym naciągiem. Pytanie, czy serwisant korzystał z tensometru i czy dociągnął szprychy do maksimum (oczywiście w myśl zasady: limit dla całego koła jest taki, jak dla najdelikatniejszego elementu).

 

Z tego co zdążyłem zauważyć, wielu serwisantów boi się naciągać obręcze z karbonu, bo to "delikatne tworzywo". Kto wie, czy tak nie było tym razem.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 wrzesień 2015 - 22:23

 

 

Koło jest proste i symetrycznie w ramie, ale zdarza sie, ze chyba przy stromych podjazdach , ociera o rame od strony napędu.  Czy delikatne zwiekszenie naciągu kazdej szprychy o rowna wartosc moze pomóc? 

 

 

To, że opona ociera o ramę przy mocnym pedałowaniu nie musi świadczyć o małej sztywności koła. Istotną role odgrywa też sztywność samej ramy oraz prześwit między oponą a widełkami. Ile jest luzu dla opony w tym miejscu? Opona 23 czy coś grubszego?

 

Jeśli chodzi o dociąganie szprych o równą wartość to w tylnym kole, gdzie szprychy z natury nie są równo naprężone (DS zawsze mocniej napięte niż NDS) spowoduje to, że obręcz będzie uciekać bardziej w lewą stronę. Aby zachować symetryczne ustawienie obręczy przy dociąganiu szprych w tylnym kole można przyjąć, że jeśli nypel od strony prawej przekręcisz o pół obrotu, to ten z lewej o ćwierć obrotu. Oczywiście jest to metoda przybliżona, ale w większości tylnych kół się sprawdza, czyli pozwala zachować akceptowalną symetrię. 

Koła z piastami single speed lub fixed gear a także te z obręczami asymetrycznymi z natury mają mniejszą różnicę w naciągu i tutaj lewe nyple można obracać tylko minimalnie mniej niż prawe.

Generalnie i tak taki zabieg bez sprawdzenia koła w centrownicy jest dość ryzykowny, bo zawsze jakieś bicie i asymetria powstaną i trzeba precyzyjnie korygować. 



#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 wrzesień 2015 - 06:48

obręcz karbonowa ????? na 32 h ??? chopie , chyba nieporozumienie  jeśli chodzi ............

 

po pierwsze nie podałeś zadnych wiadomości , jaki stozek , jaka twoja waga , ile wazy felga ,  i na jakie ST mozna naciagnąć felge a ile jest zrobione , bo tak to odpowiedzi są nic nie warte .

Masz problem zadzwoń 

 

sztywność kołą nie jest tylko uzależniona od nacigania !


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 24 wrzesień 2015 - 08:51

Obręcze "U" kształtne 35 wys. 25 szer. pod hamulce tarczowe ( to dopiero nieporozumienie :)  )

Waga obreczy 430g, moja waga 77~80 kg, maksymalny naciąg 180kgf, nie wiem jaki jest zrobiony.



#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 wrzesień 2015 - 10:21

no to w czym problem ???  jeśli piszesz  ze wszystko dobrze wykonane  to powinno byc ok .

 

Koło pracuje w poziomie , jesli to mtb to na boki smiga , jeśli to 29 "  tym bardziej , tylko ze ja bym dał 2/1.8 od napędu 

 

jakies pyttanko to zadzwoń 

 

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: naciag, koła, sztywnosć