Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ultegra 6870 Di2


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 02 październik 2015 - 22:04

Na pewno ktoś użytkuje taki zestaw. Pokusi się i wtrąci swoje 4 grosze? :)
Focus user! :-P

#2 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1767 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 02 październik 2015 - 23:15

Chcesz cos entuzjastycznego czy dolujacego? Bo zalezy jak bardzo jestes zdeterminowany by swoj zamiar zakupowy zrealizowac. :)

Zaczne od plusow:
- bateria wystarcza na duzo dluzej niz obiecuje producent.
- dobra precyzja zmiany biegow.
- brak ocierania na przekosach
- przerzutka tylna nawet z niewyregulowanymi ogranicznikami trafia bez problemu w skranke biegi, bez przerzucania.
- szybka regulacja

Teraz minusy:
- jesli masz korbe compact - duza szansa na rozerwanie wozka przerzutki przedniej. Mialem w rekach kilkadziesiat zniszczonych tak przerzutek.
- przedni lacznik pantografu tylnej przerzutki wykonany z jakiegos tworzywa. Poprzednia generacja miala problem z luzami, mimo ze ten element byl metalowy. Wymienilem kilka ktore przestaly normalnie dzialac. Plastikowi nie wroze dlugiego zycia.
- producent pisze o zamienialnosci czesci a to nie jest prawda, wlasciwie jest dopoki w razie zmiany pozostaniesz np przy przodzie tej samej grupy i nie kupisz okazyjnie taniej starszego modelu, bo dzialac nie bedzie.
- przy montazu osobno kupionej grupy mialbym na wzgledzie ewentualnie koniecznosc podpiecia calosci do programu Shimano i sprawdzenia czy jest jak trzeba - a to wiaze sie z uzyciem odpowiedniego oprogramowania i korzystaniem z uslug serwisu, bo trzeba miec tez gadzet diagnostyczny.
- wybierajac rower/grupe z bateria schowana mozna miec z nia problem. Starsze wersje jak do tej pory chyba raz mialby u mnie problem z bateria, nowsze juz trzy. Bateria to kilkaset zl.
- port dokujacy baterii zewnetrznej warta czasami czyscic by syf z drogi nie zakleszczyl baterii.

To tyle :)
  • hqvkamil i Siecky lubią to

#3 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 549 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 październik 2015 - 05:31

Możesz używać freeware'owego programu E-tube.
http://e-tubeproject....com/index.html
Podpinasz kompa przez ładowarkę i możesz robić diagnostykę, ustawienia i update'y poszczególnych elementów. Jest to banalnie proste, darmowe i żaden serwis nie jest do tego potrzebny.
Baterię mam wewnętrzną i nie mam z nią żadnych problemów. bateria trzyma nieco ponad 1tys km.

#4 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1767 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 03 październik 2015 - 08:15

Jak spinasz kompa z di2?

#5 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1767 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 03 październik 2015 - 08:16

Aj, już doczytałem :)

#6 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 549 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 październik 2015 - 10:03

Jak spinasz kompa z di2?


PC -> SM-BCE2 -> SM-EW90-A

#7 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 03 październik 2015 - 14:30

Używałem tej grupy, na korbie kompaktowej, ale miałem ten rower dość krótko więc nic dziwnego, że żadnych problemów w tym czasie.

Jeśli zamierzasz jeździć dużo, to pewnie trzeba wziąć pod uwagę wskazywane problemy z możliwymi uszkodzeniami wózków (przy kompakcie), jeśli nie jeździsz za dużo, to raczej tym bym się tym nie przejmował, albo wrzucił midkompakta, w drodze kompromisu.

 

Moje doświadczenia ? powiem tak - nigdy nie lubiłem wcześniejszych wersji ultegry czy DA, a kilka różnych grup kiedyś miałem. Wolałem campę z wielu powodów, ale muszę przyznać że 6870 robi wrażenie. Jest super i tyle, nawet dla takiego "antyfana" shimano jak ja. Ergonomia klamek, jak dla mnie po raz pierwszy w shimano tak, że nie mam nic do marudzenia. Znacznie chudsze łapy niż w wersji mech i mnie to pasowało. Zmiana przełożeń, kurde bajka, jeśli chodzi o szybkość i precyzję, a najfajniejsze jest to, że to jest po prostu mały klik i już. Bardzo fajnie się tego używa, szczególnie jeśli trzeba szybko zmieniać o kilka przełożeń na raz w górę lub w dół. Nie będę w dawał się w jakieś techniczne aspekty, moje subiektywne odczucia są takie, że było super i tyle. Teraz mam SR mechaniczne i po przesiadce z di2 początkowo miałem wrażenie, że w nacisk palucha na manetkę trzeba włożyć tyle siły, że strach czy to się zaraz nie połamie :) normalnie miałem psychiczne opory, żeby solidnie nacisnąć manetkę i szybko zmienić bieg. Zmiana z małej tarczy na płytę z przodu w mechanice, to już taka różnica w sile do tego użytej, że w pierwszy dzień po przesiadce z di2 rozebrałem wszystko i złożyłem i wyregulowałem na nowo, bo już myślałem że zepsuła się manetka że nie chce mi wrzucić na płytę :)  a to po prostu trzeba użyć siły, a nie minimalny i lekki klik :)  .

Jeśli postawiłby ktoś przede mną dwa rowery i miałbym wybrać jeden - czy na elektronice czy mechanice, to po doświadczeniach z obiema wersjami wybrałbym elektronikę bez wahania. 

 

Co nie podoba (ło) mi się w 6870 di2?

Tylko jedna rzecz - dźwięk podczas zmiany przełożeń, szczególnie w górę. W campie to brzmi jakby ktoś przeładowywał kałacha, a w di2 (mechaniki shimano nie miałem od dość dawna więc nie pamiętam ) to brzmi jakby się właśnie coś psuło / rozlatywało, okropnie brzmiący chrzęst, na szczęście krótki :)

Cóż, jedni wybierają osprzęt ze względu na wagę, sztywność, cenę i różne tam inne powody, a ja m.in. ze względu na to jak on brzmi , ot taka mała fanaberia :) Samochody od chyba kilkunastu lat też kupuję wyłącznie z silnikami min. 6 cylindrowymi tylko (prawie tylko) dlatego, bo dźwięk 4 garów po prostu mnie drażni i wkurza :).

 

Eeeeeee, teraz to sczytałem i chyba na niewiele przyda Ci się ta moja opinia, ale niech tam.


  • piotrkol91 i hqvkamil lubią to

#8 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 03 październik 2015 - 18:47

Korbę używam 52/36 obecnie mam 105 shimano 5800, nie powiem kusi mnie ta ultegra. :P
Focus user! :-P

#9 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1767 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 03 październik 2015 - 19:18

To wózek przerzutki przedniej ma szansę przeżyć, tył może nie dostanie luzów :)

A na poważnie - chcesz to kup. Jednak miej na uwadze ewentualny koszt wymiany. Tym bardziej że inaczej niż w mechanicznych grupach nie ma tanich alternatyw.

U mnie jest kilka rowerów zimowych na di2, pod tym względem jest naprawdę dobrze.

Tylko raz wymieniałem DA di2 w której padła elektronika, więc w tej kwestii te grupy okazują się bezproblemowe.



#10 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 03 październik 2015 - 19:20

Jeśli grosz się będzie zgadzał to zakupie. :)Dzięki za informacje.
Focus user! :-P

#11 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 15 październik 2015 - 15:58

Mam kilka pytań. :P

1. Jak pomierzyć długość przewodów?
2. Czy bateria wewnątrz sztycy to tylko w dura ace? Czy można założyć w ultegrze i będzie działało? Jeśli tak to jak sie wtedy ładuje baterie?
3. Jaki według was jest sprawdzony montaż baterii zew, wew?
Focus user! :-P

#12 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 664 postów

Napisano 15 październik 2015 - 16:53

1. nie wiem

2. nie tylko w DA, w mojej 6770 mam baterię w sztycy. ładuje się podłączając kabel do sterownika pod mostkiem

3. nie wiem bo 2.



#13 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 15 październik 2015 - 16:59

No to już wiem że będzie opcja ze sztycą bo mam pod taką baterię. Co do tych przewodów to z tego co zobaczyłem to dobiera się mniej więcej na dł rurek.
Focus user! :-P

#14 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 852 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 15 październik 2015 - 17:09

Jak coś, to mam adapter do baterii w sztycy na 27.2, który mi zbywa, oddam za free 


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#15 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1767 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 15 październik 2015 - 17:53

Dlugosc przwewodow (dla grupy 6870):
- przwewod klamkomanetka - "mozg" pod mostkiem 400 mm
- przewod od "mozgu" pod mostkiem do zlaczki kabli od przerzutek i baterii - 950 mm, moglby byc krotszy jednak kable trzeba jakos podpiac (wewnetrzne prowadzenie), wiec wyciagnac je przez mufe suportu
- przewod przerzutki tyl 650 mm
- przewod przerzutki przod 350 mm
- przewod baterii zintegrowanej z podsiodlowka - zaleznie od dlugosci rury podsiodlowej plus 100 mm.

Dlugosci dla prowadzenia wewnetrznego, rama karbo z otwartym wezlem suportu, czyli bez zamknietej puszki mufy.

#16 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 19 październik 2015 - 16:28

Jeśli chodzi o moją ramę to jak przepycha się kabel przez ramę bo z końcówkami nie przejdzie. Kolejna kwestia to mocowanie wewnątrz supportu kostki i wiszących kabli? Podklejacie do ramy?
Mam sztycę PRO skąd wziąć ten adapter do baterii?


Edit

Z tego co widzę to końcówka ma 5mm czyli muszę wyciągnąć z ramy plastikową rurkę.
Focus user! :-P

#17 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 826 postów
  • SkądBergen

Napisano 19 październik 2015 - 18:50

Adapter np. http://www.cyklomani...-6mm,id385.htmlzależnie od średnicy sztycy. Przewodów się nie podkleja, kostkę mocujesz poza suportem, zależnie od ramy, najczęściej w dolnej rurze zaraz przed suportem.

#18 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 19 październik 2015 - 21:11

Tak tylko ja mam suport bb30 i nie ma żadnych osłon więc jak kable będą luźno to może coś trzeć.
Focus user! :-P

#19 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 826 postów
  • SkądBergen

Napisano 20 październik 2015 - 13:29

Wycinasz pasek 13x4.5cm z cienkiego elastycznego plastiku, z butelki czy kanistra po płynie do spryskiwaczy czy etc, zwijasz w rulon i wkładasz do suportu, w ten sposób zabezpieczysz przewody przed tarciem o oś korby. Sposób prosty i skuteczny

#20 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 20 październik 2015 - 15:05

Jest większy problem bo wygląda na to że ta rama nie umożliwia mocowanie wewnątrz ramy przewodu. Wtyk ma średnice 5mm po wyjęciu tulei plastikowej nadal nie przejdzie przewód oraz dodatkowo brakuje otworów w ramie. Jeśli wchodzi linka przerzutki tylnej to wychodzi na końcu ramy. Brak otworu w suporcie. :(
Wygląda na to że moja rama nie ma możliwości montażu wewnętrznego. Chyba że są inne rodzaje wtyczek ale to też trzeba by było wiercić te otwory w ramie a tego raczej nie mam zamiaru.
Moja rama to Focus Izalco Pro 1.0 Cp 22g. Jest temat z moim rowerem.
Focus user! :-P



Dodaj odpowiedź