Ultegra 6870 Di2
#2 Gosc_tobo_*
Napisano 02 październik 2015 - 23:15
Zaczne od plusow:
- bateria wystarcza na duzo dluzej niz obiecuje producent.
- dobra precyzja zmiany biegow.
- brak ocierania na przekosach
- przerzutka tylna nawet z niewyregulowanymi ogranicznikami trafia bez problemu w skranke biegi, bez przerzucania.
- szybka regulacja
Teraz minusy:
- jesli masz korbe compact - duza szansa na rozerwanie wozka przerzutki przedniej. Mialem w rekach kilkadziesiat zniszczonych tak przerzutek.
- przedni lacznik pantografu tylnej przerzutki wykonany z jakiegos tworzywa. Poprzednia generacja miala problem z luzami, mimo ze ten element byl metalowy. Wymienilem kilka ktore przestaly normalnie dzialac. Plastikowi nie wroze dlugiego zycia.
- producent pisze o zamienialnosci czesci a to nie jest prawda, wlasciwie jest dopoki w razie zmiany pozostaniesz np przy przodzie tej samej grupy i nie kupisz okazyjnie taniej starszego modelu, bo dzialac nie bedzie.
- przy montazu osobno kupionej grupy mialbym na wzgledzie ewentualnie koniecznosc podpiecia calosci do programu Shimano i sprawdzenia czy jest jak trzeba - a to wiaze sie z uzyciem odpowiedniego oprogramowania i korzystaniem z uslug serwisu, bo trzeba miec tez gadzet diagnostyczny.
- wybierajac rower/grupe z bateria schowana mozna miec z nia problem. Starsze wersje jak do tej pory chyba raz mialby u mnie problem z bateria, nowsze juz trzy. Bateria to kilkaset zl.
- port dokujacy baterii zewnetrznej warta czasami czyscic by syf z drogi nie zakleszczyl baterii.
To tyle
- hqvkamil i Siecky lubią to
#3
Napisano 03 październik 2015 - 05:31
http://e-tubeproject....com/index.html
Podpinasz kompa przez ładowarkę i możesz robić diagnostykę, ustawienia i update'y poszczególnych elementów. Jest to banalnie proste, darmowe i żaden serwis nie jest do tego potrzebny.
Baterię mam wewnętrzną i nie mam z nią żadnych problemów. bateria trzyma nieco ponad 1tys km.
#7
Napisano 03 październik 2015 - 14:30
Używałem tej grupy, na korbie kompaktowej, ale miałem ten rower dość krótko więc nic dziwnego, że żadnych problemów w tym czasie.
Jeśli zamierzasz jeździć dużo, to pewnie trzeba wziąć pod uwagę wskazywane problemy z możliwymi uszkodzeniami wózków (przy kompakcie), jeśli nie jeździsz za dużo, to raczej tym bym się tym nie przejmował, albo wrzucił midkompakta, w drodze kompromisu.
Moje doświadczenia ? powiem tak - nigdy nie lubiłem wcześniejszych wersji ultegry czy DA, a kilka różnych grup kiedyś miałem. Wolałem campę z wielu powodów, ale muszę przyznać że 6870 robi wrażenie. Jest super i tyle, nawet dla takiego "antyfana" shimano jak ja. Ergonomia klamek, jak dla mnie po raz pierwszy w shimano tak, że nie mam nic do marudzenia. Znacznie chudsze łapy niż w wersji mech i mnie to pasowało. Zmiana przełożeń, kurde bajka, jeśli chodzi o szybkość i precyzję, a najfajniejsze jest to, że to jest po prostu mały klik i już. Bardzo fajnie się tego używa, szczególnie jeśli trzeba szybko zmieniać o kilka przełożeń na raz w górę lub w dół. Nie będę w dawał się w jakieś techniczne aspekty, moje subiektywne odczucia są takie, że było super i tyle. Teraz mam SR mechaniczne i po przesiadce z di2 początkowo miałem wrażenie, że w nacisk palucha na manetkę trzeba włożyć tyle siły, że strach czy to się zaraz nie połamie normalnie miałem psychiczne opory, żeby solidnie nacisnąć manetkę i szybko zmienić bieg. Zmiana z małej tarczy na płytę z przodu w mechanice, to już taka różnica w sile do tego użytej, że w pierwszy dzień po przesiadce z di2 rozebrałem wszystko i złożyłem i wyregulowałem na nowo, bo już myślałem że zepsuła się manetka że nie chce mi wrzucić na płytę a to po prostu trzeba użyć siły, a nie minimalny i lekki klik .
Jeśli postawiłby ktoś przede mną dwa rowery i miałbym wybrać jeden - czy na elektronice czy mechanice, to po doświadczeniach z obiema wersjami wybrałbym elektronikę bez wahania.
Co nie podoba (ło) mi się w 6870 di2?
Tylko jedna rzecz - dźwięk podczas zmiany przełożeń, szczególnie w górę. W campie to brzmi jakby ktoś przeładowywał kałacha, a w di2 (mechaniki shimano nie miałem od dość dawna więc nie pamiętam ) to brzmi jakby się właśnie coś psuło / rozlatywało, okropnie brzmiący chrzęst, na szczęście krótki
Cóż, jedni wybierają osprzęt ze względu na wagę, sztywność, cenę i różne tam inne powody, a ja m.in. ze względu na to jak on brzmi , ot taka mała fanaberia Samochody od chyba kilkunastu lat też kupuję wyłącznie z silnikami min. 6 cylindrowymi tylko (prawie tylko) dlatego, bo dźwięk 4 garów po prostu mnie drażni i wkurza .
Eeeeeee, teraz to sczytałem i chyba na niewiele przyda Ci się ta moja opinia, ale niech tam.
- piotrkol i hqvkamil lubią to
#9 Gosc_tobo_*
Napisano 03 październik 2015 - 19:18
To wózek przerzutki przedniej ma szansę przeżyć, tył może nie dostanie luzów
A na poważnie - chcesz to kup. Jednak miej na uwadze ewentualny koszt wymiany. Tym bardziej że inaczej niż w mechanicznych grupach nie ma tanich alternatyw.
U mnie jest kilka rowerów zimowych na di2, pod tym względem jest naprawdę dobrze.
Tylko raz wymieniałem DA di2 w której padła elektronika, więc w tej kwestii te grupy okazują się bezproblemowe.
#11
Napisano 15 październik 2015 - 15:58
1. Jak pomierzyć długość przewodów?
2. Czy bateria wewnątrz sztycy to tylko w dura ace? Czy można założyć w ultegrze i będzie działało? Jeśli tak to jak sie wtedy ładuje baterie?
3. Jaki według was jest sprawdzony montaż baterii zew, wew?
#14
Napisano 15 październik 2015 - 17:09
Jak coś, to mam adapter do baterii w sztycy na 27.2, który mi zbywa, oddam za free
#15 Gosc_tobo_*
Napisano 15 październik 2015 - 17:53
- przwewod klamkomanetka - "mozg" pod mostkiem 400 mm
- przewod od "mozgu" pod mostkiem do zlaczki kabli od przerzutek i baterii - 950 mm, moglby byc krotszy jednak kable trzeba jakos podpiac (wewnetrzne prowadzenie), wiec wyciagnac je przez mufe suportu
- przewod przerzutki tyl 650 mm
- przewod przerzutki przod 350 mm
- przewod baterii zintegrowanej z podsiodlowka - zaleznie od dlugosci rury podsiodlowej plus 100 mm.
Dlugosci dla prowadzenia wewnetrznego, rama karbo z otwartym wezlem suportu, czyli bez zamknietej puszki mufy.
#16
Napisano 19 październik 2015 - 16:28
Mam sztycę PRO skąd wziąć ten adapter do baterii?
Edit
Z tego co widzę to końcówka ma 5mm czyli muszę wyciągnąć z ramy plastikową rurkę.
#17
Napisano 19 październik 2015 - 18:50
#19
Napisano 20 październik 2015 - 13:29
#20
Napisano 20 październik 2015 - 15:05
Wygląda na to że moja rama nie ma możliwości montażu wewnętrznego. Chyba że są inne rodzaje wtyczek ale to też trzeba by było wiercić te otwory w ramie a tego raczej nie mam zamiaru.
Moja rama to Focus Izalco Pro 1.0 Cp 22g. Jest temat z moim rowerem.