Kupiłem ostatnio koła ritchey na maszynówkach i jak przód chodzi bez zarzutów to tył niechodzi lekko :-/ (piasta chodzi opornie, zbyt szybko przestaje sie kręcić tak jakby coś ją wyhamowywało) mam wrażenie że coś jest zbyt mocno skręcone a kasety jeszcze niemontowałem więc to odpada. Można rozkęcić taką piaste na maszynach bo ja zbytnio sie nieorientuje.
Ciężko chodząca tylna piasta ritchey( maszynówka)
Started By
gazela93
, 11 sty 2010 14:48
4 odpowiedzi w tym temacie
#4
Napisano 11 styczeń 2010 - 19:53
Są piasty i na maszynówkach i na kulkach , które maja uszczelnienia mocniejsze, tzn piasta ma efekt wyhamowania.
Mozna niby nasączyć uszczelke , np teflonowym olejem lub smarem, ale czasem jest to tak skonstruowane niestety.
Jeśli to nowe piasty to moze być efekt prawidłowy - zawzwyczaj takie uszczelnienie jest w bębenku.
Możesz rozebrać piaste przegladnąć to mniejszy problem niż na kulkach.
Jeśli to używane koło, to puszczajać je trzymasz za ośke i w ręku czuć czy chrobocze czy nie.
Koła co długo stały, albo łożysko zardzewiałe będzie kiepsko chodzić.
Łożyska maszynowe oczywiście wymienia sie , ale zwrócić nalezy szczególnie uwage przy wbijaniu, aby wchodziły idealnie prostopadle do osi, najlepiej uderzać/naciskać jednocześnie na dwie bieżnie łożyska, ewentualnie na zewnętrzną.
I warto przy wymianie dać lepsze niż były wcześniej ( jesli były kiepskie ).
Mozna niby nasączyć uszczelke , np teflonowym olejem lub smarem, ale czasem jest to tak skonstruowane niestety.
Jeśli to nowe piasty to moze być efekt prawidłowy - zawzwyczaj takie uszczelnienie jest w bębenku.
Możesz rozebrać piaste przegladnąć to mniejszy problem niż na kulkach.
Jeśli to używane koło, to puszczajać je trzymasz za ośke i w ręku czuć czy chrobocze czy nie.
Koła co długo stały, albo łożysko zardzewiałe będzie kiepsko chodzić.
Łożyska maszynowe oczywiście wymienia sie , ale zwrócić nalezy szczególnie uwage przy wbijaniu, aby wchodziły idealnie prostopadle do osi, najlepiej uderzać/naciskać jednocześnie na dwie bieżnie łożyska, ewentualnie na zewnętrzną.
I warto przy wymianie dać lepsze niż były wcześniej ( jesli były kiepskie ).
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo