Cześć i czołem! Proszę szanownych kolegów o pomoc w wyborze drugiej w życiu szosy. Generalnie póki co chcę złożyć rower na karbonowej ramie, ale powoli skłaniam się zakupu szosy w jednym kawałku (problem głównie z czasem - kiedy złożyć ten rower?) - mam pół zimy na przemyślenia. Jeśli ma to to być rower "gotowy" to nie powinien być droższy niż te 5500, ponieważ i tak założę do niego karbonowe koła pięćdziesiątki. Mam na oku kilka modeli: Kellys URC 50 na 105 (proszę nie sugerować się cenami podawanymi przez producentów - zawyżone) http://www.kellysbik...50#.VhY1deztlHw, Canyon Endurance CF 7.0 https://www.canyon.c.../road/endurace/, Giant TCR http://www.giant-bic....3/24482/89268/, może jakiś Fuji Altamira? Giant na Tiagrze - lipa IMO... Koledzy doradżcie, bo ofert bez liku, wydaje mi się, że nietrudno dokonać chybionego zakupu za niemałe pieniądze, pozdrawiam!
Jaki Rower Do Ok. 5500 Zł?
#2
Napisano 08 październik 2015 - 12:45
Dlaczego Tiagra lipa? Bo 10 biegów? Wg mnie dobra grupa i w najnowszej wersji całkiem dobrze wygląda (jeśli ktoś zwraca na to szczególną uwagę). Dużym jej plusem jest dostępność tanich części zamiennych i szeroki wybór kaset.
A z przedstawionych przez ciebie rowerów pewnie wybrałbym Canyona.
#4
Napisano 09 październik 2015 - 07:40
Weź pod uwagę, że wskazane przez Ciebie rowery mają zupełnie różną geometrię. Szczególnie widać to przy: Canyon Endurance - Giant. Musisz wiedzieć, jaka pozycja na rowerze Ci odpowiada, bo ja np. nigdy bym nie wziął Canyona Endurance z wysoką główką ramy (ze względu na to, że jest ona dla mnie bardzo niewygodna - wolę bardziej wyścigową geometrię). Przy wyborze roweru trzeba się w pierwszej kolejności kierować odpowiednią geometrią i rozmiarem, dopiero później można zwracać uwagę na wygląd, osprzęt i inne rzeczy. Rower ma być przede wszystkim wygodny. Nawet najwyższej klasy rower, ale w złym rozmiarze będzie gorszy od podstawowego modelu, ale dopasowanego.
- paulsen lubi to
#5
Napisano 13 październik 2015 - 08:46
Racja, przemyślałem czego tak naprawdę oczekuję od szosy. Niestety budżet trochę się zmieni. ew. kupię używkę (co o tym sądzicie?). Wybrałem kilka rowerów:
- Pierwszy, to solidna, aczkolwiek lekka pozycja, szału mnie ma jeśli chodzi o design, na plus waga (7,6 kg).
Ponoć sztywna , ale nieźle tłumiąca drgania rama:
Canyon Ultimate CF SL 7.0 https://www.canyon.c...-cf-sl-7-0.html
Cały czas chodzi za mną Kelly's URC 50. Plusy: cena, cena, design i cena. Minusy: ponoć nieprawdopodobnie sztywny, ciężkie koła, waga ok. 8,6 kg: http://www.kellysbik...50#.VhyyrWtoaM8
Kolejna pozycja: marka legenda, otoczka Lampre, TdF itd. , w tle afera z wadliwymi widelcami z 2012 r. Ceny , tu zaskoczenie, całkiem przyzwoite. Szczerze to wybrałbym się nawet do sklepu fabrycznego w Rossano Veneto, więc może byłoby taniej . Nie mogę nic wyczytać na temat tego modelu. Wilier Triestina GTR : http://www.wilier.co.../int/road/gtr.
Tak patrzę sobie na ceny katalogowe Wiliera i na stronie polskiego dystrybutora... W katalogu taniej, czyli we Włoszech kupię być może za przyzwoite pieniądze. Wilier chyba jeszcze nie zwariował i nie liczy sobie za swoje produkty jak Pinarello
Ostatni pozycja, na którą ew. bym się zdecydował, o której czytałem same pozytywne opinie to Wilier Cento Uno. Problem jest taki,że w grę w tym przypadku wchodzi używka. Ja akurat potrzebuję rozmiar L przy moim wzroście (184 cm wzrostu, do maks. 185 cm , latem na plaży, w towarzystwie pań
Tu używka w rozmiarze S, wrzucam tak zupełnie poglądowo: http://allegro.pl/za...03502183.html.
Plusy: Wilier, waga... yghhh.. wszystko przemawia na plus, prócz tego, że używany. Obawiam się tego ,że rama może być naprawiana.
#7
Napisano 13 październik 2015 - 11:14
Jeżdżę na tyle dużo, że zasłużyłem na karbonową ramę Czytam po internetach, że z trwałością nie ma problemów. Kiedyś ponoć te ramy pękały, uszkadzały się dosyć często, ale obecnie nie. I tak pewnie ubezpieczyłbym chociaż samą ramę. Co to TCRa mocno się nad nim zastanawiałem. Póki co najbardziej interesują mnie cztery podane pozycje. Ale wygrywa ten, bo stać mnie na nowy, w przeciwieńctwie do nowego Cento Uno, do używki musiałbym się zresztą przekonać; nówka ma gwarancję, to spory plus: https://www.youtube....h?v=VBn0vu0UT1I
#8
Napisano 13 październik 2015 - 12:03
Ok, panowie już wiem na czym będę jeździł w przyszłym sezonie. Jeżeli ktoś z obecnych na forum zna powód dla którego nie powinienem dokonać tego zakupu niechaj powie teraz, albo zamilknie na wieki
Wilier Triestina GTR najprawdopodobniej na 105, ew. jak się trafi we Włoszech na Campie to rozważę, jeśli cena będzie przystępna. Dziękuję za podpowiedzi!