Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki Rower Do Ok. 5500 Zł?


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 zoom

zoom
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 08 październik 2015 - 10:14

Cześć i czołem! Proszę szanownych kolegów o pomoc w wyborze drugiej w życiu szosy. Generalnie póki co chcę złożyć rower na karbonowej ramie, ale powoli skłaniam się zakupu szosy w jednym kawałku (problem głównie z czasem - kiedy złożyć ten rower?) - mam pół zimy na przemyślenia. Jeśli ma to to być rower "gotowy" to nie powinien być droższy niż te 5500, ponieważ i tak założę do niego karbonowe koła pięćdziesiątki. Mam na oku kilka modeli: Kellys URC 50 na 105 (proszę nie sugerować się cenami podawanymi przez producentów - zawyżone) http://www.kellysbik...50#.VhY1deztlHw, Canyon Endurance CF 7.0 https://www.canyon.c.../road/endurace/, Giant TCR http://www.giant-bic....3/24482/89268/, może jakiś Fuji Altamira? Giant na Tiagrze - lipa IMO... Koledzy doradżcie, bo ofert bez liku, wydaje mi się, że nietrudno dokonać chybionego zakupu za niemałe pieniądze, pozdrawiam!



#2 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 08 październik 2015 - 12:45

Dlaczego Tiagra lipa? Bo 10 biegów? Wg mnie dobra grupa i w najnowszej wersji całkiem dobrze wygląda (jeśli ktoś zwraca na to szczególną uwagę). Dużym jej plusem jest dostępność tanich części zamiennych i szeroki wybór kaset.

 

A z przedstawionych przez ciebie rowerów pewnie wybrałbym Canyona.



#3 zoom

zoom
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 08 październik 2015 - 13:58

Obecnie mam 105 i bardzo sobie chwalę. 10 biegów w zupełności mi wystarcza :) Wizualnie, cenowo i sprzętowo najbardziej podoba mi się Kelly's. Ale pewnie gdzieś jest haczyk.



#4 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 09 październik 2015 - 07:40

Weź pod uwagę, że wskazane przez Ciebie rowery mają zupełnie różną geometrię. Szczególnie widać to przy: Canyon Endurance - Giant. Musisz wiedzieć, jaka pozycja na rowerze Ci odpowiada, bo ja np. nigdy bym nie wziął Canyona Endurance z wysoką główką ramy (ze względu na to, że jest ona dla mnie bardzo niewygodna - wolę bardziej wyścigową geometrię). Przy wyborze roweru trzeba się w pierwszej kolejności kierować odpowiednią geometrią i rozmiarem, dopiero później można zwracać uwagę na wygląd, osprzęt i inne rzeczy. Rower ma być przede wszystkim wygodny. Nawet najwyższej klasy rower, ale w złym rozmiarze będzie gorszy od podstawowego modelu, ale dopasowanego.


  • paulsen lubi to

#5 zoom

zoom
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 13 październik 2015 - 08:46

Racja, przemyślałem czego tak naprawdę oczekuję od szosy. Niestety budżet trochę się zmieni. ew. kupię używkę (co o tym sądzicie?). Wybrałem kilka rowerów:

- Pierwszy, to solidna, aczkolwiek lekka pozycja, szału mnie ma jeśli chodzi o design, na plus waga (7,6 kg).

Ponoć sztywna , ale nieźle tłumiąca drgania rama:

Canyon Ultimate CF SL 7.0 https://www.canyon.c...-cf-sl-7-0.html

Cały czas chodzi za mną Kelly's URC 50. Plusy: cena, cena, design i cena. Minusy: ponoć nieprawdopodobnie sztywny, ciężkie koła, waga ok. 8,6 kg: http://www.kellysbik...50#.VhyyrWtoaM8

Kolejna pozycja: marka legenda, otoczka Lampre, TdF itd. :), w tle afera z wadliwymi widelcami z 2012 r. Ceny , tu zaskoczenie, całkiem przyzwoite. Szczerze to wybrałbym się nawet do sklepu fabrycznego w Rossano Veneto,  więc może byłoby taniej :). Nie mogę nic wyczytać na temat tego modelu. Wilier Triestina GTR : http://www.wilier.co.../int/road/gtr.

Tak patrzę sobie na ceny katalogowe Wiliera i na stronie polskiego dystrybutora... W katalogu taniej, czyli we Włoszech kupię być może za przyzwoite pieniądze. Wilier chyba jeszcze nie zwariował i nie liczy sobie za swoje produkty jak Pinarello :)

Ostatni pozycja, na którą ew. bym się zdecydował, o której czytałem same pozytywne opinie to Wilier Cento Uno. Problem jest taki,że w grę w tym przypadku wchodzi używka. Ja akurat potrzebuję rozmiar L przy moim wzroście (184 cm wzrostu, do maks. 185 cm , latem na plaży, w towarzystwie pań ;)

Tu używka w rozmiarze S, wrzucam tak zupełnie poglądowo: http://allegro.pl/za...03502183.html.

Plusy: Wilier, waga... yghhh.. wszystko przemawia na plus, prócz tego, że używany. Obawiam się tego ,że rama może być naprawiana.

 



#6 mart66

mart66
  • Użytkownik
  • 74 postów

Napisano 13 październik 2015 - 10:43

ja mam TCR 2, z tego roku, bardzo dobra jakość , karbonowa rama faktycznie świetnie tłumi nierównośći, mam porównanie z aluminium na widelcu karbo, od siebie polecam Gianta.



#7 zoom

zoom
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 13 październik 2015 - 11:14

Jeżdżę na tyle dużo, że zasłużyłem na karbonową ramę :) Czytam po internetach, że z trwałością nie ma problemów. Kiedyś ponoć te ramy pękały, uszkadzały się dosyć często, ale obecnie nie. I tak pewnie ubezpieczyłbym chociaż samą ramę. Co to TCRa mocno się nad nim zastanawiałem. Póki co najbardziej interesują mnie cztery podane pozycje. Ale wygrywa ten, bo stać mnie na nowy, w przeciwieńctwie do nowego Cento Uno, do używki musiałbym się zresztą przekonać; nówka ma gwarancję, to spory plus: https://www.youtube....h?v=VBn0vu0UT1I

 



#8 zoom

zoom
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 13 październik 2015 - 12:03

Ok, panowie już wiem na czym będę jeździł w przyszłym sezonie. Jeżeli ktoś z obecnych na forum zna powód dla którego nie powinienem dokonać tego zakupu niechaj powie teraz, albo zamilknie na wieki :)

Wilier Triestina GTR najprawdopodobniej na 105, ew. jak się trafi we Włoszech na Campie to rozważę, jeśli cena będzie przystępna. Dziękuję za podpowiedzi!



#9 Gosc_kurek_*

Gosc_kurek_*
  • Gość

Napisano 13 październik 2015 - 12:09

Poszukaj też na ebay.de, można trafić dobre ceny.





Dodaj odpowiedź