Tarcza ultegra Sl bez "zębów"
#1
Napisano 20 styczeń 2010 - 19:20
#3
Napisano 20 styczeń 2010 - 22:19
Zębatki mechanizmów korbowych często właśnie są pozbawiane jakiś zębów. Na dodatek nie każdy ząb jest taki sam. Oprócz tego są jeszcze różne piny, zadziory, wyżłobienia itp a wszystko po to żeby łańcuch płynniej przeskakiwał.
Brak jednego zęba przy tarczy 53z nie ma najmniejszego wpływu na łańcuch.
#6
Napisano 22 styczeń 2010 - 11:31
OG-1070 ma usunięte ząbki z małych zębatek, a topowa OG-1090 praktycznie ze wszystkich za wyjątkiem najmniejszej. Szkoda tylko, że 1090 jest tak cholernie droga, bo z chęcią bym wypróbował jak pracuje.
Jak widać pozbawienie nawet sporej ilości zębów może nie tylko nie pogorszyć pracy, ale nawet ją zoptymalizować.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#9
Napisano 22 styczeń 2010 - 22:08
#10
Napisano 22 styczeń 2010 - 23:21
Niech bobo100 przekręci blat o jeden otwór śruby w lewo i ubytek przeskoczy w okolice 'martwego punktu' a wtedy tym bardziej nic złego się dziać nie powinno ;-)Wyłamany, niestety w średnio ciekawym miejscu. Właśnie tam idą największe obciążenia na zębatkę. Mimo wszystko nic złego się dziać nie powinno.
#13
Napisano 23 styczeń 2010 - 15:44
#15
Napisano 23 styczeń 2010 - 16:47
A tak poza tym masz źle założony blat na pająku korby - zauważ, że bolec, który wskazuje na prawidłowe zamontowanie korby i przeciwdziała dostaniu się spadniętego łańcucha pomiędzy ramię korby a blat, masz (na zdjęciu) w okolicach przerzutki, a nie tuż pod ramieniem. Może niewłaściwe zamontowanie blatu zaowocowało w skutkach tym, że ząbek się sfakał. (vide to co napisał wyżej Daki).
#17
Napisano 23 styczeń 2010 - 20:04
A tu masz foto samego blatu 6600 --> http://www.excelspor...0 Outer 53T.jpg
W górnej jego części, po prawej stronie, pomiędzy otworami na śruby, widać taki mały bolec - ten bolec powinien być pod ramieniem korby. Zapobiega on wpadnięciu łańcucha pomiędzy ramię korby a blat. U Ciebie ten bolec jest widoczny (a nie powinien być, bo przy prawidłowo zamontowanym blacie jest on schowany pod ramieniem) w okolicach przerzutki. Tak powinna wyglądać prawdłowo złożona korba 6600 --> http://www.wiggle.co...00 chainset.jpg
Grawerka z oznaczeniem 'Shimano SG-X 53-B' jest po lewej stronie na górze, a u Ciebie gdzieś na dole (zdjęcie ucięte).
Teraz chyba już wszystko jasne
#18
Napisano 23 styczeń 2010 - 22:28
A po co od razu wymieniać?Czyli chyba pozostaje mi tylko wymiana. I tu mam mały problem. Bo nigdzie nie mogę znaleźć tej tarczy. W cykloturze powiedzieli mi, że są w stanie sprowadzić za 250, ale jak dla mnie to cena dość wysoka. I skąd taka cena? A możecie polecić jakąś inną, może być używana. Byle by była tańsza i równie dobrej jakości:)
Przecież napisałem, że nic się nie będzie dziać. To nie jest zębatka z 10 zębami tylko z +50. Jeden ząb w tą czy w tamta nie ma najmniejszego znaczenia.
Ale jak chcesz dla własnego spokoju kupić nową zębatkę... z innej grupy bo do SLki zębatki tanie nie sa... no to kupuj ;-)
#19
Napisano 23 styczeń 2010 - 23:26
[ Dodano: 2010-01-26, 14:26 ]
Możliwe, że pomyliłem działy, ale nie tworzę nowego tematu, bo to odnosi się do korby, tak więc jest ze sobą jakoś powiązane. Chcąc odkręcić lewą korbę potrzebny jest mi klucz, taki:
klucz1
Tylko niestety gwint jest delikatnie zjechany. I Obawiam się, że mogę potem nie dokręcić, bo to jest plastikowa śruba. I znalazłem takie coś:
nakrętka
Czy jest to dobre rozwiązanie, lepsze niż oryginalne shimanowskie?