Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa A Klasyczne, Zwykłe Błotniki

błotniki

5 odpowiedzi w tym temacie

#1 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 145 postów

Napisano 22 październik 2015 - 20:02

Z błotników dedykowanch specjalnie do szos wybór jest prosty:

  • albo SKS Raceblade Long
  • albo Crud Roadracer MK2

oba nie są idealne

 

 

Chciałbym najpierw spróbować spasować zwykłe błotniki

Znalazłem:

  • SKS Chromoplastics 28x35mm
  • SKS Bluemels 28x35mm
  • Orion 28x31, 28x36

Są to typowe, mocowane prętami do śrubeczek przy piastach - to chcę obejść zipami, do widełek, naginając pręty. Ewentualnie specjalną podkładką z tymi potrzebnymi oczkami montarzowymi, montowaną z zaciskiem koła

Te błotniki nie mają wycięcia na hamulec - przygnę, przytnę i może wejdą.

Reszta punktów mocowania - zipy, gumki od mocowań garmina, klejenie do ramy oklejonej taśmą (żeby nie kleić bezpośrednio do lakieru), … Polak potrafi ;)

 

Szosę mam typowego ściganta, karbon.

Tutaj prześwity na oponach 25 i 23: http://postimg.org/gallery/24inouqge

Oczywiście łatwiej będzie dopasować błotniki do opon 23, ale jakby się dało, to chciałbym zostać na 25.

 

Ktoś może się pochwalić wyczynem spasowania takich błotników do swojego ściganta?

Czy od razu dać sobie spokój i kupić dedykowane ?

 



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5367 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 22 październik 2015 - 20:50

http://szosa.org/top.../1611-błotniki/


rowerplus-logo-2.png

#3 laht90

laht90
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądWrocław / Wałbrzych

Napisano 23 październik 2015 - 06:51

Z własnego doświadczenia wiem ,że napięte zipy przy jakichkolwiek wibracjach błotnika pękną. Tak więc ten półśrodek odradzam.



#4 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 145 postów

Napisano 23 październik 2015 - 08:08

@mikroos Podlinkowany temat absolutnie nie odpowiada na moje pytanie. Są tam generalnie pozytywne głosy o dedykowanych błotnikach, pomieszane z przysłowiowym szmelcem, mydłem i powidłem - stos postów typu "mam pytanie, ale nie chce mi zakładać osobnego tematu, więc nabiję ogólnemu tematowi o błotnikach jeszcze jedną stronę, bo ma mało".
Tak, są jakieś posty o modelu Bluemels, ale niezbyt wiele mówią - A to do przełaja, a to ktoś za grube kupił i nie dziwota, że nie wchodzą, …
Sprawdź sobie.

 

 

@laht90 W góralu na miasto i gorszą pogodę mam pręty błotnika przytwierdzone zipami do golenia amora, z tym że zipy są aż trzy. Grubość zipów chyba 3.5mm.

2 lata przejeździłem, bez zastrzeżeń.

Błotniki Orion 26'' x 58mm



#5 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2589 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 23 październik 2015 - 13:25

Największym problemem w spasowaniu takich błotników do ramy jest prześwit w okolicach hamulców (a właściwie jego brak). Aby dało się je jakoś zamontować i aby nie ocierały o oponę zapewne trzeba będzie wyciąć prawie cały plastik w tym miejscu., zostawiając tylko jakiś wąski mostek łączący. Albo całkiem przeciąć błotnik na pół i wykombinować jakieś mocowanie oddzielnie dla każdej części (do jakiegoś adaptera mocowanego pod śrubą hamulca. 



#6 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 145 postów

Napisano 23 październik 2015 - 16:23

Jest to spowodowane tym że hamulec dotyka boków błotnika i go zgina hacząc o oponę, czy nie ma prześwitu na całej powierzchni pod hamulcem - cały błotnik przeszkadza?

Co do prześwitu, to raczej pogodziłem się z wizją przesiadki na 23mm

 

Gdyby trzeba było rozcinać błotnik na pół albo strasznie go cieniować, to chyba dam sobie spokój i kupię Raceblade Long.

Nie podoba mi się w nich właśnie brak osłony hamulca, ale dalej są od Bluemelsów gorsze o wachlarz nieprzedłużony do samego suportu





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: błotniki