Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Piasty] Jaki Model Wybrać?


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Roger

Roger
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 październik 2015 - 21:11

Witam,

 

Składam koła na karbonowych stożkach i szukam odpowiednich piast z budżetem do 750zł za komplet. Po wstępnym rozeznaniu znalazłem DT SWISS 350 i Novateca F482SB-SL. Macie jakieś preferencje co do tych dwóch modeli? Co warto by jeszcze rozważyć?

 

Wymagania:

- kompatybilne z Shimano 11s

- dostęne w Polsce lub innym państwie w UE

- 20/24 szprychy z symetrycznym rozmieszczeniem na kołnierzach

- łożyska maszynowe

 

Pozdrawiam!



#2 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 październik 2015 - 22:39

Jako alternatywę dla Novateców polecam jeszcze rozważyć piasty Bitex RAF12 i RAR12 albo RAR16. Kosztują podobne pieniądze, ale są lepiej wykonane. Jeżeli nie jesteś "weight weenie" to DT 350 to bardzo dobry wybór - są super wykonane i słyną z ponadprzeciętnej trwałości.  



#3 Roger

Roger
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 listopad 2015 - 08:47

Dzięki. Waga nie jest akurat w tym wypadku najważniejsza także pewnie wybiorę DT.

 

Te piasty produkowane są w Obornikach? Jest tam jakiś sklep firmowy przy zakładzie?



#4 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 05 listopad 2015 - 00:04

Na pewno składają tam koła, jest też tam Centrum serwisowe na Europę, komponenty możesz kupić tu: http://www.dt4you.pl



#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 listopad 2015 - 12:55

dt 350 sie fatalnie kręcą , novatec bije ich na łeb i szyje , poza tym jest tańszy i do 80 kg wagi rowerzysty nei ma lepszej aletrnatywy cena /jakosć

 

wersje SL są dla najlżejszych zwłaszcza przednia z mikro łozyskami, ja staram sie jej unikać  w momntażach , zwykła wersja osiąga za to spore przebiegi 

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 05 listopad 2015 - 14:40

350 kręcą się tak samo jak 240, Novatec to nie ta liga, szczególnie pod względem bębenka.

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 listopad 2015 - 01:07

hahah powiem tak gówno prawda, robie koła wkólko na dt i novatecach i dt 350 krecą sie gównianie  nowe pudełku czy pośmgane. 240 to inna półka 

 

jakby było super to śmigałbym na 350  bo mnie na nie stać ale nie chce 

 

magia dt juz dawno przeminęła 

 

bębenek ?? ze co jest ratchet ?? wcale nie uważam ze lepiej działa niż np w pieści 482 z bębenkiem na 4 zapadki , w 350 ratchet działa  tak sobie a różnica w cenie  250 novatec i 500 z kawalkiem dt  to jest różnica ...

 

nie wspomne że przednia paiasta dt waży tylko 155 g gdzie w podobnej cenie Novatec waży zaledwie 80 g 

 

ale to moje osobiste zdanie , moze  producent dla dt cos partoli bo nie wyglada to super.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 07 listopad 2015 - 02:23

Tylko szkoda że nie napisałeś że ten 80g Novatec ze swoimi mikrołożyskami z kółek od hulajnogi nadaje się jedynie dla dzieci, lub osób max 50kg. Dt ma się dobrze, magia działa cały czas i nie zanosi się żeby miało się to zmienić ;) 

 

Ps. Dla mnie Novatec zawsze będzie się kojarzył z badziewnymi piastami ich firmy-matki, czyli JoyTech-em. Takie moje skrzywienie zawodowe, nic nie poradzę ;)



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 listopad 2015 - 09:30

Masz świadomość, że zgodnie z tą logiką powinieneś nienawidzić całe Shimano za Tourneya? ;)

Nie wiem z czego to się bierze, ale nigdy nie miałem problemów z piastami Novateka na maszynach (zaznaczam, mówię o modelach z 4 SB, a nie hybrydach SB + kulki - z tymi ostatnimi faktycznie bywa gorzej) - dopiero w pierwszej, po ok. 30 000 km, zaczyna powolutku trzeć łożysko pod bębenkiem. Żaden z klientów również ich nie reklamował. Być może faktycznie moja waga (poniżej 70 kg) ma znaczenie, ale klienci ważą nierzadko więcej i z piastami problemu nie ma.

 

Fakt faktem, nie zaplatam kół na tony, ale trochę tych piast przeszło mi przez ręce. Biorąc pod uwagę i jakość, i częstotliwość awarii, zwyczajnie nie widzę finansowego uzasadnienia dla zakupu DT.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 listopad 2015 - 13:13

Może bierze się to stąd że większość ludzi nie eksploatuje roweru w warunkach niesprzyjających ?

Pewien duży i uznany producent rowerów za pośrednictwem swojego dystrybutora dostarcza do mnie (w sensie miasta) 80 procent części zamiennych takich jak bębenki, kulki, łożyska i konusy. Pozostałe 20 procent przypada reszcie kraju. Takie proporcje wynikają z trudnych warunków eksploatacyjnych. I nie wątpię że skala problemu w miejscach na świecie gdzie ciągle świeci słońce albo ludzie używają roweru tylko albo przeważnie w dobrych warunkach pogodowych jest zupełnie inna i producent z powodu lokalnego wyjątku nie zmieni technologii ani miejsca zaopatrzenia w produkty, bo nie ma to sensu.



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 listopad 2015 - 13:23

Być może.

Ale nawet jeżeli założymy w ciemno, że łożyska w Novatekach są do niczego, to ich wymiana kosztuje maksymalnie stówkę za komplet najwyższej klasy łożysk, np. SKF-a. Wciąż mieścimy się z budżetem mocno, mocno poniżej cen DT, a jakościowo niczego im nie będzie brakowało.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 07 listopad 2015 - 18:50

Wszystko się zgadza, Novateki to dobre, średniej jakości piasty, natomiast porównywanie ich do wyższych modeli DT jest bez sensu i tyle. 

Jeżeli ktoś ma określony budżet to wiadomo że lepiej brać sprawdzony model Novateca, a różnicę w cenie przeznaczyć na lepsze obręcze czy szprychy.

 

W kwestii łożysk stosowanych w tych lekkich Novatekach z "cienkim" korpusem, czy będzie to łożysko za 3zł czy SKF, to niczego to nie zmieni, bo tam są mikroskopijne łożyska 699 2RS bodajże, które nie nadają się do przenoszenia większych obciążeń.

 

Ps. Tourney działa czasem lepiej niż Acera, także do shimano nic w tej kwestii nie mam ;) Za to do SunRuna, Microshifta czy Gilonga jak najbardziej ;)



#13 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 listopad 2015 - 19:00

To może przednia dla pewności DT? Bo różnica w cenie do Novateca nie jest duża a tył Novatec. Choć ja dla świętego spokoju wolałbym 2xDT :)

#14 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 07 listopad 2015 - 19:20

To już lepiej odwrotnie, w przednich piastach nie ma co się psuć, tutaj cokolwiek "na maszynach" da radę, oprócz tych co opisałem powyżej.



#15 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 07 listopad 2015 - 22:03

hahah powiem tak gówno prawda, robie koła wkólko na dt i novatecach i dt 350 krecą sie gównianie  nowe pudełku czy pośmgane. 240 to inna półka 

 

jakby było super to śmigałbym na 350  bo mnie na nie stać ale nie chce 

 

magia dt juz dawno przeminęła 

 

bębenek ?? ze co jest ratchet ?? wcale nie uważam ze lepiej działa niż np w pieści 482 z bębenkiem na 4 zapadki , w 350 ratchet działa  tak sobie a różnica w cenie  250 novatec i 500 z kawalkiem dt  to jest różnica ...

 

nie wspomne że przednia paiasta dt waży tylko 155 g gdzie w podobnej cenie Novatec waży zaledwie 80 g 

 

ale to moje osobiste zdanie , moze  producent dla dt cos partoli bo nie wyglada to super.

 

Miałem mnóstwo różnych novateców zarówno w szosie jak i w przełaju oraz mtb. Mogę napisać tylko jedno. 

ŻADNA z tych piast nawet do pięt nie dorównuje 350kom. ŻADNA. 



#16 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 listopad 2015 - 23:17

t oznaczy ze nie maiłeś albo nie używałeś bo ja wszystkie swoje koła ma mam na  novatecach waże 90+ i nie ma z nimi zadnych problemów terażniejsze dt to kloce i kompletny brak designu przez lata , żadnych ciakwostek wkólko to samo 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#17 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 listopad 2015 - 23:53

To znaczy że jesteś jedynym i niepodważalnym Autorytetem Tego Forum i Nie Tylko Forum jeśli chodzi o koła piasty i cały ten skołowany kram. :)

 

A nawet jak ktoś napisał że używał to Twoim zdaniem nie używał bo... właśnie, dlaczego niby nie używał? Bo zapewne kłamie - przecież Ty wszystkie koła na Novatecach masz i są rewelacyjne.

 

Nie dziwię się, jakbym sprzedawał koła na Novatecach to musiałyby być rewelacyjne, jakoś pieniądze na chleb trza zdobyć. 

 

Ciekawe - jeśli do mnie trafia koło na Novatecach i piasty są w rozsypce to znaczy że co, też nie wiem o czym piszę albo to co trzymam w rękach to podróba Novateca?

 

Litości...

 


  • Malik lubi to

#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 listopad 2015 - 23:55

 

 

 

W kwestii łożysk stosowanych w tych lekkich Novatekach z "cienkim" korpusem, czy będzie to łożysko za 3zł czy SKF, to niczego to nie zmieni, bo tam są mikroskopijne łożyska 699 2RS bodajże, które nie nadają się do przenoszenia większych obciążeń.

 

 

Mój "paluszek" (czy jak go tam nazywają) ma już około 16 000 km (7500 km na "chińczykach" CX Jap) i wciąż ładnie się kręci. Aż jestem zdziwiony. 

http://szosa.org/top...4-oyska-cx-jap/

Dla lekkich osób (ważę obecnie 62 kg) NT-A291 jest w zupełności wystarczającą piastą. Koło zaplecione na 32 szprychach DT Revolution x3. Ciekaw jestem, jak sprawdza się ta piasta w układzie szprych w słoneczko - czy zdarzają się pęknięcia kołnierza?

 

Jeśli chodzi o piasty tylne Novatec (mam NT-F172) to czasem mam wrażenie, że konstrukcja na 4 łożyskach maszynowych podczas pedałowania stawia większy opór niż klasyczna piasta Shimano, bo muszą obracać się wszystkie 4 łożyska. Ale może to tylko wrażenie.



#19 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 listopad 2015 - 02:04

Ja chciałbym tylko wtrącić, że waga piast nie ma większego wpływu na odczucia z jazdy, więc w ogóle nie należy się przejmować tym, że 350 są przyciężkawe. To ciągle bardzo dobrze wykonane, super trwałe piasty. 240 kosztują dwa razy więcej, ale nie są dwa razy lepsze, tak jak 180 nie są cztery razy lepsze, co nie oznacza, że nie są warte swojej ceny.

 

Prawie wszystkie piasty jak są nowe to ciężko się toczą, wynika to z tarcia uszczelnień łożysk i piast, a więc nie ma nic wspólnego z jakością łożysk. Nawet jeżeli po pewnym przebiegu piasty toczą się dość ciężko w ręku, nie będzie to miało większego znaczenia w jeździe. Łożyska ceramiczne też stawiają opór dopóki gumowe uszczelnienia się nie wytrą. 


  • Malik lubi to

#20 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 09 listopad 2015 - 11:32

4 przednie piasty jakie miałem w tym dwa "ołówki" miało fabryczny luz. Luz na osi, która była za długa. Żenujące jest to żeby nową piastę trzeba było lecieć pilnikiem co by się luzu pozbyć. Jedna sztuka ok... ale cztery sztuki z różnych dostaw w przeciągu 3 lat to chyba lekkie przegięcie. Widać, że jakość i dokładność wykonania leży i kwiczy.

Tylne piasty szosowe jeszcze oblecą. Parę km można nimi nakulać bez większych problemów. Choć kto wie jakby zacząć zapalać na nich ostro w terenie pod większe górki.

MTB z kolei to jakieś nieporozumienie. NIGDY jeszcze nie widziałem żeby bębenek został ukręcony tuż za zapadkami, albo żeby pękło gniazdo w którym siedzi zapadka. Takich bębenków w novatecu w tym roku wymieniłem z 10. Łożysk chyba już pod setkę będzie.

Tylko niech nikt mi nie mówi, że wystarczy wymienić na starcie łożyska na lepsze i bębenek na stalowy, bo to żadne rozwiązanie. 

Piasta ok 250zł, 4 dobre łożyska to 100zł do tego bębenek kolejna 100ka. Mamy łącznie 450zł, a do tego piasta jest cięższa przez bębenek. 

Zdecydowanie wolę dołożyć nieco więcej do 350ek.

Jakość wykonania i system w DT są znacznie lepsze. Zero problemów. 

 





Dodaj odpowiedź