Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kompatybilność Szosa-Mtb


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Olaf.Lewandowski

Olaf.Lewandowski
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 01 listopad 2015 - 18:50

Witam wszystkich w tą piękną niedziele w która na sama myśl braku możliwości wyjścia na rower boli mnie serce.

Mój problem jest następujący chciałbym złożyć sobie rower do jazdy po mieście(Szosa z krótka kierownica bez baranka chyba ze na miasto polecacie jakaś krótka z barankiem nie znam się na tym) z komponentów po starym mtbku który ma już na mnie wiele za mała ramę o to jego foteczki (osprzęt full xtr m950)

https://www.dropbox...._152250.jpg?dl=

https://www.dropbox....152322.jpg?dl=0
 

 

Moje pytania to:

Po pierwsze co mogę przełożyć do mojego roweru (rama 54cm szosowa koła 700) ?

Po drugie czy mogę zmienić kasetę na taka z mniejsza ilością zębów i jaka będzie jej kompatybilność ?

Po Trzecie kupie hamulce szosowe najpewniej dura ace jako inwestycje ale chciałbym wiedzieć czy będą one kompatybilne z moimi manetkami?

 

I jeszcze problemy  natury stricte szosowej pierwszy to czy mogę jeździć na dwóch rożnych obręczach  z przodu i z tyłu jeśli będą one tej samej wielkości ponieważ moja stara obręcz karbonowa uległa zniszczeniu i muszę dokupić jakaś nowa ale nie stać mnie na razie na karbon.

A drugie pytanie odnosi się do nowo zakupionego koła a mianowicie czy mogę użyć hubów z mtbka do tego koła oraz widziałem ze ceny na chinczyku na takie koła  całkiem niskie wiec może po prostu dokupić karbon ale chiński zamiast jakiegoś alu i mieć przód i tył karbonowy?

 

Przepraszam wszystkich za brak wiedzy w tym temacie i jeśli natykasz się drugi raz na ten post to przepraszam ale nie było opcji edytuj a chciałem napisać to bardziej przejrzyście 



#2 Rider

Rider
  • Użytkownik
  • 113 postów

Napisano 01 listopad 2015 - 19:52

1 jeśli rama szosowa koła 700 wejdą

2 kaseta na tyle zębów ile masz biegów w manetkach

3 hamulce da na linke bedą ok do manetek

4. możesz mieć bez problemu 2 inne obręcze . 

 


  • Olaf.Lewandowski lubi to

#3 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 01 listopad 2015 - 21:38

1. W sumie większość rzeczy. Oczywiście nie koła. Hamulce z klamkami też niet. Nie wiem jak z korbą, tu też może być problem.

2. Kasety mtb mają nieco inne stopniowanie, niż szosowe. Kupując szosową kasetę do przerzutki xtr możesz mieć problem z jej dobrym wyregulowaniem - przykładowo na niskich biegach będzie fajnie, ale na wysokich słabiej. Najlepiej kupić najmniejszą kasetę kompatybilną. M950 to 8 biegów? Powinny istnieć kasety 11-28 lub 30.

3. Nie będą.

4. Przednia piasta powinna być ok, bo jeśli dobrze kojarzę to i w szosach i w mtb jest rozstaw 100mm. Tył nie będzie pasował - mtb to 135mm, szosa 130mm.


  • Olaf.Lewandowski lubi to

#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 01 listopad 2015 - 21:58

2. Z kasetą szosową nie powinno być problemu. Trzeba będzie nieco skrócić łańcuch i wykręcić śrubkę B w przerzutce (aby zbliżyć górne kółko przerzutki jak najbardziej do kasety).

3. Wystarczy założyć jakieś stare klamki od hamulców canilever (http://allegro.pl/kl...5754969949.html ) lub dedykowane do hamulców szosowych ale na prostą kierownicę. Klamki od v-brake będą działać, ale bardzo słabo. Na tył jeszcze ujdzie, ale przód będzie po prostu za słaby. Dźwignie przerzutkowe masz na oddzielnej obejmie więc da się wymienić same dźwignie hamulca. 


  • Olaf.Lewandowski lubi to

#5 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 01 listopad 2015 - 23:10

Dużo mniej osprzętu będziesz musiał zmienić jeżeli zamiast ramy szosowej użyjesz trekingowej. Będzie może mniej dostojniej wyglądać - ale będzie praktyczniej. Unikniesz problemów z hamulcami i tylną piastą. Karbą widelec spokojnie wejdzie.

 

Na starego typu przerzutkach shimano (nie shadow) szosowe kasety raczej wrażenia nie robią, chyba, że chcesz zmontować jakieś 11-21. Na 11-25 już będzie banglać. Oczywiście ilość rzędów musi się zgadzać.

 


  • Olaf.Lewandowski lubi to

#6 Olaf.Lewandowski

Olaf.Lewandowski
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 02 listopad 2015 - 00:21

Mój docelowy rower będzie na wyższej klasy osprzęcie (105 lub dura ace) a pomysł przemontowania wziął się stad że muszę mieć coś żeby nie stracić formy oraz na dojazdy na uczelnie (spokojnie rower mam w zasięgu wzroku a uważam na niego bardziej niż na wykłady) natomiast teraz niestety mam po prostu mała ilość pieniędzy do wydania i będę sukcesywnie dokupywał nowe części.

Co do kół sprawa się rozwiązała bo dostane od ojca parkę wiec jedynym moim problemem jest teraz z tego co rozumiem kaseta oraz hamulce.

co do kasety znalazłem taka i jak najbardziej jest ona w zasięgu mojego portfela(Chociaż wolałbym bardziej rozwojową na przyszłość jeśli to możliwe)

http://rower.com.pl/czesci-rowerowe/kasety-i-wolnobiegi/kasety-8-rzedowe/sram-pg-850-kaseta-8-rz-12-26-zebow--409238

A co do hamulców to z tego co poczytałem to te będą odpowiednie (oddam je później siostrze wiec mogłyby być jakieś lepsze jeśli znacie)

http://allegro.pl/nowosc-klamki-shimano-bl-t670-czarne-deore-lx-i5295567422.html

I ogólnie dziękuje za tak duży odzew teraz gdy napisaliście mi kilka rzeczy to od razu znalazłem to czego wcześniej nie mogłem się dowiedzieć.



#7 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 listopad 2015 - 00:36

Kaseta 12-26 do korby mtb to słaby pomysł.

 

Znaczy się, ja tak jeżdzę, ale doświadczenie uczy, że dla sporej ilości ludzi to za niski "górny" bieg.

 

Z drugiej strony, masz zębatkę 22T w korbie, więc te 26 na kasecie to mocno mało szosowe.

 

Tutaj lepsza opcja:

http://allegro.pl/ka...5764344261.html


  • Olaf.Lewandowski lubi to



Dodaj odpowiedź