Trenowałem sporadycznie na szosie od sierpnia tego roku, niestety we wrześniu zmuszony zostałem do przesiadki na trenażer. Każdy mój trening to ta sama trasa Buczkowice Salmopol, zwykle jechana na rekord.
Głównie ze względu na porównanie formy.
Taki trening początkowo zajmował mi 60minut, teraz 45minut. Wcześniej kilka minut rozgrzewki, później kilka minut stygnięcia.
Ponieważ nie jestem wytrenowany to staram się odpoczywać sporo i nie trenować dzień po dniu, aby uniknąć kontuzji.
Zaobserwowałem jednak, że w sytuacji super dobrego samopoczucia, kiedy trenuję dobę po treningu to osiągam zwykle więcej mocy. Pierwszy raz zaobserwowałem skok z dnia na dzień 178->188W, drugi 198->210, trzeci 206->218W. Treningi 178, 188, 198, 210 oraz 218 to były pobite rekordy.
Widać więc, że nawet po wyczerpującym (rekordowym) treningu na drugi dzień byłem w lepszej formie.
Za każdym razem trzeciego dnia odpoczywałem z obawy o kontuzję.
I trening czwartego dnia to zwykle wyższa moc niż pierwszego, ale niższa niż drugiego.
Oczywiście zdaję sobie sprawę ze zjawiska superkompensacji i tutaj do Was pytanie:
Macie jakąś poradę dla mnie jak to wykorzystać optymalnie?
Coś tam wiem o teorii treningu i sportu oraz mam swoje spostrzeżenia i pomysły, ale co dwie głowy to nie jedna i tutaj odwoływałbym się do Waszych własnych doświadczeń z superkompensacją.
Czy powinienem ćwiczyć trzeciego dnia czy jednak przerwa? Jeżeli ćwiczyć to jaka intensywność?
Czy powinienem zwiększyć dystans 1 lub 2 dnia? Wiadomo, że 45 to taka sobie zabawa jak na kolarskie standardy.
Na dzień dzisiejszy jestem na takim etapie wytrenowania, że notuję wzrost formy w zasadzie z tygodnia na tydzień więc celem poprawy nie muszę trenować w sposób szczególnie wysublimowany, jednak fakt spadku formy 4 dnia w stosunku do 2 każe mi zastanowić się nad próbą bardziej optymalnego wykorzystania zjawiska superkompensacji.
Mój cel to 240W/h do końca listopada, 260W/h do końca grudnia, 275W/h do końca stycznia, 285W/h do końca lutego i 290W/h do końca marca o ile geny i zdrowie pozwolą.