Skocz do zawartości


Zdjęcie

Gumy Na Szosę Do Przełaja.


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 shusty

shusty
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 08 listopad 2015 - 23:51

Warunki: Ok. 60% znośny asfalt / 30% asfalt z dziurami / 10% szutry (polne drogi, czasem fajnie utwardzone, czasem trochę kamieniste i sypkie) 

Jaka opona 700x28c na takie warunki do mojego przełaja, bo do obecnej obręczy(17) nic węższego nie wejdzie zdrowo.

Główny nacisk na jazdę szosą (bo czasem to jazda 100% szosa się trafi), dobrą przyczepność na suchy i mokry asfalt, małe opory toczenia, a na lekki teren opona ma po prostu wytrzymać i niezbyt sprawnie dać radę przejechać.

Priorytety podsumowując: małe opory toczenia na szosie, dobra przyczepność na szosie suchej i mokrej, żeby wytrzymała na leciutkim terenie i dało radę jakoś przejechać. Zwykły 700x28 semislick da radę? Nie chcę po terenie jeździć, tylko czasem się może zdarzyć z przymusu kawałeczek.

Żeby była jasność, obecnie mam z bieżnikiem 35mm i non stop jeżdżę w teren MTB, szutry i sporo szosy. Jest ok, bo mam bardzo zróżnicowane trasy. Nawet jak jadę 50% asfalt 50% szutry ta oponka jest super bo się po szutrach zasuwa, ale czasem chcę pokręcić dłuższy dystans i skupić się na szosie. A jak się trafią szutry w małej ilości po prostu je jakoś przejechać nawet wolno.

 

 

Kombinuję jeszcze na przód założyć np. Opona Grand Prix CONTINENTAL a na tył by w szutrze jakoś to ujechało Opona Touring Plus CONTINENTAL. Ale kompletnie nie znam tych opon i nie wiem czy takie kombinacje nawet są ok. Przyczepności na szutrze przednią oponą mi nie potrzeba, bo tak szybko jeździć tam nie będę, a tylna potrzebuje trochę przyczepność by jakoś do przodu ruszyć w razie lekkiego żwirku.

 

Na razie przyglądam się oponkom:

Opona Touring Plus CONTINENTAL Na szosie powinna chyba być szybka.

Opona Contact II CONTINENTAL Nie wiem czym się różni od powyższej, ta jest chyba bardziej miejska.

Opona Marathon 28 Green Guard Reflex SCHWALBE W terenie da radę, ale chyba zbyt agresywny bieżnik by śmigała po asfalcie, co jest głównym priorytetem.

Opona Grand Prix CONTINENTAL Po szosie powinna super śmigać, tylko czy po szutrze da radę chociaż wolno przejechać?

Opona Zaffiro Pro 2014 zwijana VITTORIA Nie wiem co o niej myśleć.

 

maxxis re-fuse Śmieszny "bieżniczek" nie wiem co o niej myśleć.


BTW. Drogie te opony, spodziewałem się czegoś do 150zł za komplet, no ale jak trzeba to te 210zł wydam.
 



#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 listopad 2015 - 09:39

nie wybieraj do jazdy w terenie opon typowo szosowych 

 

opony typu touring czy marathon są cieższe  bo do turystycznych rowerów sie je stosuje , maja zazwyczaj wkałdki antyprzebiciowe 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 shusty

shusty
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 09 listopad 2015 - 12:03

nie wybieraj do jazdy w terenie opon typowo szosowych 

 

opony typu touring czy marathon są cieższe  bo do turystycznych rowerów sie je stosuje , maja zazwyczaj wkałdki antyprzebiciowe 

 

Nie chcę jeździć po terenie tylko czasem się tak zdarza i przeważnie jest to kawałek polnej drogi, którą z mała prędkością chcę pokonać, a nie pędzić po szutrach, bo od tego mam inne opony. Nastawiam się często na trasy 100% asfalt, a i tak z 5km się szutrem trafi, bo na mapie nie było widać co to za droga.

Coś w stylu tego tematu http://szosa.org/top...ylko-na-asfalt/

Ludzie nawet na 23c jak musieli to dali radę przejechać, więc przy 28c na szosowej oponce problemu chyba być nie powinno?



#4 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 09 listopad 2015 - 12:28

Po pierwsze na  obręcz 17mm założysz opony od 25mm.

Po drugie - "kawałek polnej drogi, którą z mała prędkością chcę pokonać" to można przejechać na zwykłych szosowych oponach, nie rób scen.



#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 listopad 2015 - 12:29

Niezbyt drogą propozycję ma Kenda:

http://allegro.pl/ke...5390771210.html

Na polnej czy szutrowej drodze powinna zachowywać się trochę lepiej niż typowy slick, no i jest nieco lżejsza od turystycznych opon z wkładką.

 



#6 shusty

shusty
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 09 listopad 2015 - 12:57

Po drugie - "kawałek polnej drogi, którą z mała prędkością chcę pokonać" to można przejechać na zwykłych szosowych oponach, nie rób scen.

Nie jeździłem, więc nie wiem. Takiej opinii oczekiwałem. Dalej priorytet to zasuwać jak najszybciej po szosie.



#7 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 listopad 2015 - 16:09

Zapuść w gugla: gravel tire. Moda z jueseja przyszła. Ostatnio nawet Schwalbe wypuściła szutrową gumę. Generalnie, trochę tego już jest ale raczej nie tanio.



#8 BraWo

BraWo
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądTarnów

Napisano 09 listopad 2015 - 16:26

Hej,

 

sprawdź czy jeszcze nie ma promocji na te oponki:

 

http://www.specializ...es/sworks-turbo

 

występuję w Twoim rozmiarze 700x28, powinny się nadać ;)

 


ACCENT - CX ONE PRO

CANYON - CF SL 7.0  105 on site

 

 


#9 shusty

shusty
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 09 listopad 2015 - 16:31

Zapuść w gugla: gravel tire. Moda z jueseja przyszła. Ostatnio nawet Schwalbe wypuściła szutrową gumę. Generalnie, trochę tego już jest ale raczej nie tanio.

Tylko, że ja już mam szutrowe oponki i w nich śmigam szukam jednak czegoś na szosę.




Trochę jeszcze poczytałem i ludzie na slickach 23 pokonują szutry jak muszą czasem, tylko w miarę ostrożnie, a o to mi chodzi.

 

Skupiam się więc po prostu na szybkiej oponie szosowej, która będzie w miarę odpornana przebicia. Myślę o zwijanej 700x28c w wadze ok. 300g

 

Do tej pory moje faworyty:

 

MAXXIS DETONATOR Ale w internecie trochę jest złych opinii.
SCHWALBE DURANO 

Vittoria Rubino Pro

Continental Ultra Sport 2

Wszystkie w podobnej cenie, różnic nie znam, nie wiem która lepsza.



#10 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 09 listopad 2015 - 17:24

Ostroznie jadac na Michelinach Pro3 przez szuttowa droga nagle uslyszalem pssssss.... Tylna opona przecieta na boku.

#11 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 listopad 2015 - 17:44

Tylko, że ja już mam szutrowe oponki i w nich śmigam szukam jednak czegoś na szosę.




Trochę jeszcze poczytałem i ludzie na slickach 23 pokonują szutry jak muszą czasem, tylko w miarę ostrożnie, a o to mi chodzi.

 

Skupiam się więc po prostu na szybkiej oponie szosowej, która będzie w miarę odpornana przebicia. Myślę o zwijanej 700x28c w wadze ok. 300g

 

 

Pod pojęciem gravel tire masz szerokie spectrum gum. Są race'owe opony na bruki i ciężkie asfalty z domieszką szutrów typu Paris-Rubaix, są wzmocnione treningówki, są typowo hardpackowe gumy czy wreszcie ostre klockowe opony na trudne grube szutry i błoto. A wszystko w rozmiarach od 23 do ponad 45 mm.

Piszesz, że udział szutrów przewidujesz na ok. 10 proc. przebiegu. Czyli na 100-kilometrowej wycieczce masz 10 km szutrów. To sporo i ostrożne tulanie na typowo asfaltowej gumie jest nie tylko mało efektywne i komfortowe ale i ryzykowne.

IYP szukałbym czegoś typu: Maxxis Re-fuse, Vittoria Rubino Pro Tech. Gumy po ca stówce z plusem. Jak przeznaczysz więcej, to możliwości się poszerzają. Rozmiar 28-32 mm IMO optymalny.



#12 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 maj 2016 - 21:58

Hej,

 

Nie wiem czy temat aktualny ale sie podepnę. Podobnie jak autor poszukuję szybkiej opony do CX na szosę i około 10-20% szutrów. Myślałem o Grifo Strada Bianca ale dostać ciężko...ktoś zna podobną oponę?

 

Pozdrawiam



#13 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 maj 2016 - 13:32

Rozumiem, że 80% szosa/20% szutry. Bez trudniejszego terenu.

Schwalbe G-One 35C

Plusy: lubię Schwalbe ;) , niezła mieszanka, możesz zrobić tubeless, dokładnie to czego szukasz (IMO)

Minusy: na tej konkretnej nie jeździłem (ale bardzo chwalę sobie One 25C i X-one, te ostatnie cudowne są), droga (ok 250) 

 

Do rozważenia: jakiś Marathon 28-35C (jeździłem na różnych, jeśli jeździsz spokojnie to będą ok, jeśli chcesz ostrzej to mogą Cie irytować)

plusy: cena dużo lepsza, tych z wkładka naprawdę nie da się przebić, te bez już tak ;)

minusy: ciężkie, a te lekkie się dziurawią, mieszanka nie jest wyczynowa i to czuć



#14 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądŁódź

Napisano 14 maj 2016 - 15:21

Dzięki ale...no naprawdę droga :).

Stradę w rose.pl mozna chyba dostać i wyjdzie jakieś ~150 pln za sztukę.

 

Marathony za ciężkie jednak. To już obecne przełajowe (Challenge Grifo Pro-nota bene zaje..dobre) mam lżejsze.



#15 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 15:33


Jaka opona 700x28c na takie warunki do mojego przełaja, bo do obecnej obręczy(17) nic węższego nie wejdzie zdrowo.


 

 

Skąd ten pomysł że nie wejdzie? Na 17mm spokojnie 25mm założysz.

 

Na margiensie: to jakiś paradoks  (a raczej marketingowy bełkot) - w MTB obecnie gdzie sią da wciska się wręcz absurdalnie szerokie obręcze, zachwalając że opona lepiej siedzi...



#16 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 maj 2016 - 15:34

No to łap Challenge.

 

Swoją drogą, myślałeś, by nie zmieniać opon po prostu (chyba że masz drugi komplet kół)? Zanim kupiłem szosę trochę się w to bawiłem i wychodziło, że zawsze mam ochotę na te drugie. 

Do tego na dobrych oponach przełajowych (dobra guma się kłania, mile widziane drobne klocki), pojedziesz naprawdę szybko i po szosie. Przeszkadza bardziej opór powietrza, ale w szerokiej gładkiej oponie będzie podobny.



#17 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądŁódź

Napisano 14 maj 2016 - 15:39

@mburs - może masz rację. Ja z kolei przesiadłem się na przełaj z szosy, bo bardziej uniwersalna, pasuje mi do obecnego stylu jazdy. Ale na asfalcie trochę tęsknię za odejściem, ale w sumie opony moga wcale tu dużo nie zmienić....



#18 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 maj 2016 - 15:40

Skąd ten pomysł że nie wejdzie? Na 17mm spokojnie 25mm założysz.

 

Na margiensie: to jakiś paradoks  (a raczej marketingowy bełkot) - w MTB obecnie gdzie sią da wciska się wręcz absurdalnie szerokie obręcze, zachwalając że opona lepiej siedzi...

 

Z pierwszym się zgadzam, z drugim mniej ;P

na C17 nawet lepiej 25 się ułoży. Generalnie szersze opony lepiej leżą na szerszych obręczach, szosa czy mtb, nie ważne, lepiej się układają, lepiej pracują w zakręcie, lepszy opływ powietrza. Choć to wszystko marginal gains. 



#19 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 maj 2016 - 15:54

@mburs - może masz rację. Ja z kolei przesiadłem się na przełaj z szosy, bo bardziej uniwersalna, pasuje mi do obecnego stylu jazdy. Ale na asfalcie trochę tęsknię za odejściem, ale w sumie opony moga wcale tu dużo nie zmienić....

 

Jest wiele zmiennych. 

Dużo daje geometria, pozycja, wysokość główki.

W życiu nie pomyślałbym, że na oponach z bieżnikiem na ciśnieniu 2,5 atm będę gnał po szosie jak na szosie. A na obecnym przełaju tak mam (a podlinkuje go, co tam ;P  http://szosa.org/top...ridley-x-night/ ). Jak zamknę oczy to po zachowaniu ramy nie rozpoznam różnicy, ze to nie szosa, tylko po czuciu z opon. Nie sądziłem, że kiedyś to powiem.

 

może załóż np. Racing Ralphy Evo, albo X-One, obniż pozycję, jeśli możesz i jedź po czym chcesz i kiedy chcesz w dowolnych proporcjach.



#20 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 16:29

Continental ma taką dość uniwersalną i szybką na asfalcie oponę:

http://allegro.pl/op...6115317914.html

Dostępna także w szerszej wersji jako SpeedRide:

http://allegro.pl/op...6185898816.html


  • poziom79 lubi to



Dodaj odpowiedź