Cześć! Ciężko mi było znaleźć odpowiedź w innych wątkach więc zakładam nowy. Niedawno nadszedł czas na pierwszą zmianę opon w moim Scottcie. Zakupilem go ze Schwalbe Lugano 25mm więc postanowiłem poszukać czegoś lżejszego. Znalazłem Micheliny Pro 4 w dobrej cenie i przy zmianie pojawił się problem. Otóż przednia opona po napompowaniu jest za szeroka do widelca. Po zmierzeniu okazało się że Michelinowi 25 w rzeczywistości jest bliżej do 28. Ponadto mam wrażenie, że widelec w moim rowerze jest dedykowany do 23, bo przy 25 Schwalbe prześwit był bardzo mały. Czy wie ktoś może jak to jest z rzeczywistą szerokością opon 25 innych producentów? Bo nie chciałbym zakupić np. Continentali GP4000 by też okazały się za szerokie.
#2
Napisano 11 listopad 2015 - 17:12
Skoro producent założył fabrycznie opony 25 mm, to takie możesz zakładać. W przypadku opon i kół szosowych wielki prześwit nie jest potrzebny - 2-3 mm to całkowicie wystarczająca wartość, o ile oczywiście dbasz o koła i o to, aby nie miały bicia, a opony są w dobrym stanie i nie mają bicia ze względu na błąd fabryczny.
Nie jest nowością, że Miśki są szersze niż wynika z rozmiaru nominalnego. Conti zwykle wypadają dość blisko do Schwalbe (bywają nawet nieco węższe), więc w tym przypadku możesz być spokojny: opona 25c na 99% wejdzie.
- mazinello lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3
Napisano 10 grudzień 2015 - 10:35
Ja mam dokładnie taka samą sytuację w moim Speedster 10.
Rower ma oryginalnie założone opony Kenda 23 mm. Kupiłem opony Conti ultra sport 2 (zwijane) 25 mm.
Z tyłu luz, wszystko ok a z przodu opona ociera o widelec :/ Dzisiaj byłem w serwisie i dostałem informację, iż to tego modelu opony 25 się nie zmieszczą.
Trochę to dziwne bo znalazłem test roweru ( http://www.bikeradar...r-10-15-49360/)i jest napisane " we're not sure why some manufacturers are persisting with 23s, but 25s will fit if you want them" - czyli powinno być ok.
#4
Napisano 10 grudzień 2015 - 12:14
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS
#7
Napisano 23 luty 2016 - 21:19
szymekkk, jakieś wieści po wymianie kół? Mam ten sam problem, Scott speedster, kupiłem gp4000sii 25c i ociera lekko z przodu z jednej strony. I teraz nie wiem czy można jakoś 'wyprostować' koło w widelcu czy zostaje kupić 23c (a tego bym nie chciał bo obecne mają raptem 100km przejechane).
#8 Gosc_marvelo_*
Napisano 23 luty 2016 - 21:46
Przełóż koło w widelcu na drugą stronę i sprawdź, czy ocieranie również się przeniosło na tą stronę. Jeśli tak, to może koło nie jest idealnie symetryczne i wyrównanie symetrii (poprzez regulację naciągu szprych) załatwi sprawę. Oczywiście pomijam sytuację, w której opona lub obręcz po prostu biją.
#9
Napisano 23 luty 2016 - 23:32
marvelo, w sumie nie pomyślałem o tym :-) Po odwróceniu ocieranie przeszło na drugą stronę. Wybiorę się zatem do kogoś na centrowanie koła. Bicie znikome, ociera całą powierzchnią z jednej strony (w zależności jak wymanewruje zamykaczem to koło się toczy lub całkiem klinuje oponą)
update po wizycie w serwisie: koło ok, jest po prostu za mało miejsca <1mm luzu. W serwisie mogliby koło wycentrować tak, żeby jakoś było, ale gość nie polecał tego przy tak małej ilości miejsca - byle kamyczki na oponie już by ocierały o widelec. Nie mówiąc gdybym złapał lekkie bicie to by się koło klinowało. Wersja 23c zamówiona, a 25c muszę sprzedać ze stratą.
#11
Napisano 01 marzec 2016 - 20:47
23c conti wsadzone, jest elegancko teraz. 7,5bar i niecałe 25mm szerokości opony.