Shimano - cześci - osprzęt
#21
Napisano 10 luty 2010 - 20:51
#22
Napisano 10 luty 2010 - 21:04
Łożyska korby XT, prawie nie jeżdżone. Jest taki wyścig trochę w wodzie trochę w błocie. 4 dni MTB Trofi, nie myłem pod ciśnieniem, ostatniego dnia szlaufem i szmatą. Potem rower dwa tygodnie stał. Łożyska stanęły. Zardzewiały na beton. Nie do ruszenia. Tak rdza wykwitła. Te łożyska Szkoda mówić, słynny sklep na Jaktorowskiej oczywiście nie ma zamienników tylko trochę grubsze wianki.
Morał taki jak była jazda w deszczu to trzeba dzień po dniu kręcić korbami żeby się rdza nie zakwitła . Pytanie-gdzie był smar ? Został w Malezji? Uszczelnienie kontaktowe w tych łozyskach to wielka lipa, zresztą tak samo jak w piastach boplajta. Klasyczne kulki mielą wodę bród i całą resztę, łożyska maszynowe zasysają syf pod gumę i nie mogą się oczyścić
To ciekawa teoria o tych uszczelkach , ale po części prawda.
W pakietach H II najcześciej leci lewe łożysko, jest bardziej odsłonięte.
Łozyska te faktycznie jak tylko dostaną wilgoć to padają , tak samo jest w Truvativach.
Okazuje się że niby nic sienie dzieje, ale jednak zwiększa się tarcie strata energii.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#23
Napisano 17 luty 2010 - 13:02
#25
Napisano 17 luty 2010 - 19:39
Ogólnie szosowe komponenty - wkładu H II są bardzo tanie i nie ma sensu ich regenerować , przykładowa cena Tiagra to ok 35-40 zł, 6700 - ok 70-siąt pare złotych.
A jakby kogoś interesowało to są już dostępne wkłady systemu PRESS FIT Durace i XTR.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#26
Napisano 17 luty 2010 - 19:52
http://www.allegro.p..._slx_i_xtr.html
teraz zaczyna trochę tanieć i ktoś już niżej wystawia.
cena 60 zł jest do zaakceptowania,
100 zł przy wydatku 20 zł na dwa zamienne łożyska( choć szersze ) już skłania do dłubania.
Czyli potwierdzasz ... dobrze. Będzie może u mnie XT - reaktywacja.
W szosie ciągle nie kupiłem nowej korby i chyba skończę na oktalinku 105 z wkładem DA, dodatkowo mam łańcuchy 7-8 i być może nie będą gładko chodzić z wąskimi 10 s korbami, nie mówiąc już o cenie która poszła w górę i ultegra za 420 zł chyba tylko z przebiegiem się trafia. A na alegro nawet 105 potrafią wystawiać pod 600 zł!
Pozdr M
#27
Napisano 18 luty 2010 - 08:46
a czy korba tiagra 4550 ma puste ramiona HTII? na allegro znalazłem dwie aukcje z tym modelem i w każdym z nich jest to dość mocno zaakcentowane, ale akcent pada na słowa ramiona HTII bez "puste"
#29
Napisano 18 luty 2010 - 20:33
H II zaczyna się od 105 w góre ale tylko grupowe korby.( rok 2010 ).
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#32
Napisano 18 luty 2010 - 21:27
cyfry ostatnie w oznaczeniach korbowodu to :
xx50 - korbowód typu kompakt ( rozstaw 110 )
xx03 - korbowód trójtarczowy ( rozstaw 130/74, Ultegra 130/92 )
xx00 - korbowód dwutarczowy standard ( rozstaw 130 )
Kompakty mają przełozenia - 50/34
Kompakt nie wystepuje tylko w grupie 2300.
Trójtarcze -
Sora, Tiagra, 105 - 50/39/30
2300 - 52/42/30
Ultegra - 52/39/30
Dwutarcze standard:
2300 - 52/39
Tiagra - 52/39
105 - 52/39, 53/39, 50/39
Ultegra - 53/39, 52/39
Durace - 53/42, 52/39, 53/39, 54/42, 55/42, 56/44
Grupa Ultegra i Durace jest w systemie - Hollowglide, oraz posiadają wzmocniony pająk.
Katalog Shimano 2010 r.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#33
Napisano 04 marzec 2010 - 21:43
do czego? mam piastę sh 600 (6400) i kasetę 8s o szerokości 37,8 mm (bez nakrętki) i zastanawiam się czy mogę zastosować nową kasetę jw bez wymiany piasty, czy muszę wymienić piastę?
szerokość między nakrętkami piasty to 130mm bębenek ma 34,8mm
#36
Napisano 07 marzec 2010 - 23:42
A może ktoś podać szerokość kasety 9s lub 10s (105 lub Ultegry 6600, 6700, 6500)
do czego? mam piastę sh 600 (6400) i kasetę 8s o szerokości 37,8 mm (bez nakrętki) i zastanawiam się czy mogę zastosować nową kasetę jw bez wymiany piasty, czy muszę wymienić piastę?
szerokość między nakrętkami piasty to 130mm bębenek ma 34,8mm
Jaki masz bebenek założony, jesli taki pod 7 to nic innego nie złaożysz, chyba że dasz kasete 9 bez jednej koronki i bedzie 8 o skoku na 9 i klamki do tego.
Jak masz bębenek na 8 to i 9 i 10 założy.
Ja ostatnio przekładałem sobie bębenek w 600 na 8 , jeszcze tylko wyrównać przesunięcie na osi mi zostało.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#37
Napisano 08 marzec 2010 - 12:40
Jaki masz bebenek założony
kaseta wchodzi 8, więc bębenek też od 8, ale dla bezpieczeństwa koła i szprych największa koronka jest zdjęta i całość jest odsunięta podkładką (taki nawyk z lat poprzednich), czyli mogę dać nawet 10, a jakie są odległości, grubość podkładek, i koronek w 10, znalazłem w sieci tylko 9
i rozumiem że przerzutka to spokojnie obsłuży (10)
a nad klamkomanetkami to się dopiero zastanawiam :roll: w przeciwieństwie do niekturych nie jest to dlamnie dyskomfort 8-)
#38 Gosc_Dominik_*
Napisano 08 marzec 2010 - 12:57
#40
Napisano 08 marzec 2010 - 19:38
Jaki masz bebenek założony
kaseta wchodzi 8, więc bębenek też od 8, ale dla bezpieczeństwa koła i szprych największa koronka jest zdjęta i całość jest odsunięta podkładką (taki nawyk z lat poprzednich), czyli mogę dać nawet 10, a jakie są odległości, grubość podkładek, i koronek w 10, znalazłem w sieci tylko 9
i rozumiem że przerzutka to spokojnie obsłuży (10)
a nad klamkomanetkami to się dopiero zastanawiam :roll: w przeciwieństwie do niekturych nie jest to dlamnie dyskomfort 8-)
Dla bezpieczeństwa koła ???
Rezygnujesz z jednego biegu ??
Daj po prostu nakładke na szprychy jesl.i boisz sieo szprychy i p[rzerzutke wuregulowaną mieć trzeba i zero kłopota.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo