Przepraszam że nie ściągne opon, kasety i nie zważę wszystkiego.Może po prostu tego nie umiem.
Ps. Widzę że nie ma co na forum pytać o poradę bo się " spece od wszystkiego" denerwują że ktoś czegoś nie wie i pyta...
Nas nie musisz przepraszać, ale ściągnięcie i założenie opon to po prostu podstawowa umiejętność każdego użytkownika szosówki, która zwyczajnie się przydaje, prędzej czy później. Ale jak nie chcesz sam, to podjedź do jakiegoś sklepu czy serwisu i może zważą Ci gratis, z nadzieją że sprzedadzą Ci jakieś lepsze opony.
Podstawowy wpływ na wagę i właściwości jezdne kół mają właśnie opony. Musisz ustalić, jaką wersję tych opon masz (drutową czy zwijaną, z jakiej mieszanki gumy, z dodatkowym płaszczem ochronnym itp. - te wszystkie informacje mogą być nawet napisane na oponie). Jeśli to ciężkie drutówki to zmiana na opony o wadze około 200-230 g przyniesie odczuwalną poprawę, nawet w ramach tego samego modelu opony. Piszesz, że właściwości jezdne tych opon są fatalne - co masz na myśli? Przyczepność, wyczucie drogi, komfort, opory toczenia? Jak wspomniał już robo, od opon warto zacząć. Już w cenie 60-80 zł/szt. jest spory wybór lekkich zwijanych opon, o różnych szerokościach i różnym przeznaczeniu. Na wymianie dętek też można trochę wagi urwać. Możesz też zastosować dętki lateksowe, co powinno zmniejszyć nieco opory toczenia. Nowe koła to już spory wydatek i naprawdę warto po drodze pobawić się oponami i dętkami. Nawet sama zmiana koloru opon czasem daje dużo radochy.
Przykładowa propozycja:
http://www.decathlon...id_8298287.html
http://www.decathlon...id_8052174.html
A tu na zdjęciu widać, że Kenda wszystkie informacje o oponie podaje jak na tacy:
http://cycletechrevi...da-kriterium-3/