Skocz do zawartości


Zdjęcie

Scoot Speedster 10 - Nowe Koła (Prośba O Pomoc)

Scoot speedster 10

21 odpowiedzi w tym temacie

#1 szymekkk

szymekkk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 29 listopad 2015 - 22:11

Chciałbym ulepszyć mój nowy rower Scoot Speedster 10.

Generalnie rower jest super, jedynym mankamentem (według mnie) to koła Syncros Race 27 Aero Profile z oponami Kenda  Kriterium 700 × 23C. Nigdzie nie jestem w stanie znaleźć informacji o wadze kół ale myślę że jest to ok 2 kg.  

Zastanawiam się nad kupnem Campagnolo Zonda lub Scirocco. Czy możecie polecić jakieś koła?

Jazda rekreacyjna ok 100- 200 km tygodniowo 50/50 tereny płaskie i góry , moja waga 75 kg.



#2 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 30 listopad 2015 - 07:59

A nie możesz sam tych kół zważyć, skoro je masz?!

 

I zacznij od opon, Kriteriumy to potworne kloce, ważą chyba z 400g :)))



#3 szymekkk

szymekkk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 30 listopad 2015 - 15:43

Mogę , ale bardziej mi chodzi o jakieś opinię i porady odnośnie zakupu nowych kół. A opony ważą 205 gram wg informacji znalezionych w internecie, ale niestety właściwości jezdne są fatale.

#4 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 30 listopad 2015 - 15:48

Poczekaj - masz te opony, a szukasz informacji o wadze w necie zamiast samemu je zważyć? Dla mnie to jakiś absurd.



#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 listopad 2015 - 15:53

gocu, takie czasy, że niektórzy wolą poznawać świat przez ekran monitora i to, co piszą inni w internecie, niż przez własne doświadczenie.

Się porobiło!

 

P.S. Taki dowcip mi się przypomniał:

Chłopak do dziewczyny: 
- Masz maila? 
- Nie. 


- To szkoda, byśmy się poznali...



#6 szymekkk

szymekkk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 30 listopad 2015 - 16:35

Przepraszam że nie ściągne opon, kasety i nie zważę wszystkiego.Może po prostu tego nie umiem.
Ps. Widzę że nie ma co na forum pytać o poradę bo się " spece od wszystkiego" denerwują że ktoś czegoś nie wie i pyta...

#7 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 listopad 2015 - 17:14

Nie irytuj się.

 

Może nikt Ci tego wprost nie powiedział, ale ciężko byłoby obliczyć ile takie koła ważą, bo to koła składane z części od różnych producentów. Trzeba byłoby zdobyć dane na temat: masy piast Formula, obręczy Syncros, później zobaczyć jakie (rodzaj) tam są szprychy, wymierzyć ich długości (3 różne !), zobaczyć ile każda szprycha może ważyć, do tego dodać masę nypli i ..... dopiero można by obliczyć, ile ważą twoje koła. To dopiero masa samych kół - taką podają producenci kół gotowych. 

 

Druga sprawa to ogumienie - myślę, że masę opon Kendy możesz znaleźć bez problemu. Jeśli to drutówki - waga 375g. Jeśli porównasz ją z masą innych opon, dojdziesz (być może) do wniosku, że najłatwiej, najszybciej, i z dość dużą korzyścią będzie zmiana samych opon, na lżejsze, szersze, w każdym bądź razie lepsze. No i ewentualnie do tego lekkie dętki.

 

No i pamiętaj, że jak będziesz jednak brał koła Campagnolo, to wersję z bębenkiem pod Shimano.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#8 szymekkk

szymekkk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 30 listopad 2015 - 17:27

Mogę znaleźć wagę np kół Campagnolo czy innej marki, ale wpisując nazwę kół syncros nigdzie nie ma informacji odnośnie wagi kół. I tyle. Napisałem że pewnie ważą 2 kg co w porównaniu z np Campagnolo zonda ok 1,6 kg daje 400 gram różnicy. Do tego zmiana opon i da to ok 0,5 kg mniej.Bardziej niż o wagę chodzi mi o pracę samych kół, łożysk itd. Czy zmiana kół i opon powinna być pierwszym upgradem mojego roweru czy zainwestować w coś innego? Tylko proszę nie piszcie o treningu itp, ponieważ zdaje sobie z tego sprawę i nad tym już pracuje.

#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 listopad 2015 - 20:47

Przepraszam że nie ściągne opon, kasety i nie zważę wszystkiego.Może po prostu tego nie umiem.
Ps. Widzę że nie ma co na forum pytać o poradę bo się " spece od wszystkiego" denerwują że ktoś czegoś nie wie i pyta...

Nas nie musisz przepraszać, ale ściągnięcie i założenie opon to po prostu podstawowa umiejętność każdego użytkownika szosówki, która zwyczajnie się przydaje, prędzej czy później. Ale jak nie chcesz sam, to podjedź do jakiegoś sklepu czy serwisu i może zważą Ci gratis,  z nadzieją że sprzedadzą Ci jakieś lepsze opony.

Podstawowy wpływ na wagę i właściwości jezdne kół mają właśnie opony. Musisz ustalić, jaką wersję tych opon masz (drutową czy zwijaną, z jakiej mieszanki gumy, z dodatkowym płaszczem ochronnym itp. - te wszystkie informacje mogą być nawet napisane na oponie). Jeśli to ciężkie drutówki to zmiana na opony o wadze około 200-230 g przyniesie odczuwalną poprawę, nawet w ramach tego samego modelu opony. Piszesz, że właściwości jezdne tych opon są fatalne - co masz na myśli? Przyczepność, wyczucie drogi, komfort, opory toczenia? Jak wspomniał już robo, od opon warto zacząć. Już w cenie 60-80 zł/szt. jest spory wybór lekkich zwijanych opon, o różnych szerokościach i różnym przeznaczeniu. Na wymianie dętek też można trochę wagi urwać. Możesz też zastosować dętki lateksowe, co powinno zmniejszyć nieco opory toczenia. Nowe koła to już spory wydatek i naprawdę warto po drodze pobawić się oponami i dętkami. Nawet sama zmiana koloru opon czasem daje dużo radochy.

 

Przykładowa propozycja:

http://www.decathlon...id_8298287.html

http://www.decathlon...id_8052174.html

 

A tu na zdjęciu widać, że Kenda wszystkie informacje o oponie podaje jak na tacy:

http://cycletechrevi...da-kriterium-3/



#10 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 listopad 2015 - 21:04

Jeszcze raz powtarzam, masy tych kół nie znajdziesz, ponieważ to są koła składane.

Musiałbyś znać masy poszczególnych komponentów, które w tym przypadku pochodzą od różnych producentów.

Przecież Scoot nie oferuje tych kół w kompletach na sprzedaż pod swoją marką, tylko stosuje je do pierwszego montażu w swoich rowerach. Równie dobrze mogłyby to być koła na piastach Novetec-a, z obręczami Alexrims lub Kinlin.

 

Firmy które oferują całe, gotowe koła, np. Campa, Mavic i inne, oczywiście takie dane jak masa, podają.

 

Możesz sobie tą masę kół od biedy policzyć, jak ci to bardzo potrzebne - najpierw musisz jednak dotrzeć do komponentów po kolei: obręcze, piasty, szprychy, nyple.

 

 

 

 

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#11 szymekkk

szymekkk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 30 listopad 2015 - 22:03

Ok rozumiem. Opony drutowane , nylonowe. Podczas jazdy wydają się być śliskie, nawet na suchym asfalcie. Co do samych kół to również bez rewelacji. Raz wprawione w ruch na stojaku szybko się zatrzymują, brak im płynności.
A ponieważ jak pisałem wcześniej jestem z roweru bardzo zadowolony, postanowiłem wymienić koła i dalej nabijać kilometrów.
Wyczytałem dużo dobrych opinii na temat Camp zonda i dlatego się do nich przymierzam.
Mam jeszcze jedno pytanie: czy uważacie model Camp Scirocco za aero? Czy 35 mm i trochę większa masa od zondy zrobi różnicę na płaskich terenach? Jak zachowuje się takie koło na górskich pojazdach? Pytam ponieważ staram się znaleźć złoty środek, w miejscu gdzie mieszkam mam dużo płaskich tras ale także w miarę wysokie góry (Cypr).
  • szymekkk lubi to

#12 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 01 grudzień 2015 - 00:08

Co do obracania sie kol to w trzech rowerach mialem za mocno skrecone piasty. Pytanie czy w twoich piastach sa kulki czy lozyska maszynowe? Moje opony w szosowce wazyly 570g sztuka. Fakt, byly pancerne ale zmienilem je na Micheliny Pro3 220g sztuka i poczulem duza poprawe zarowno jesli chodzi o dynamike i lekkosc jazdy jak i przyczepnosc na mokrym. Niestety lekkie opony to nie pancerne opony i po wjechaniu w szutrowa droga zlapalem kapcia.

#13 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 01 grudzień 2015 - 00:51

Pół roku temu wymieniłem swoje ważące tonę koła na Fulcrum Quattro (Quattro to odpowiednik Scirocco, Zonda odpowiada Racing 3). Przy okazji poszły też nowe opony (Michelin Lithion 2).

Czy jest różnica? Zdecydowanie tak. Pierwsze co zauważyłem to lekkość z jaką się kręcą - zauważalnie gładsza praca. Znacznie lepiej też trzymają prędkość na płaskim. Na "podjazdach" (właściwie to hopkach) zauważalnie sztywniejsze. Różnicy w wadze za bardzo nie poczułem.

Podsumowując - idealne na płaski i do jazdy w grupie.

 

Jeżeli szukasz czegoś lżejszego i w góry, to raczej Zonda niż Scirocco.



#14 szymekkk

szymekkk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 01 grudzień 2015 - 09:52

Nawet przy kupnie sprzedawca zasugerował że jest to najsłabszynajsłabszy element tego roweru..
Tak jak pisałem szukam kół w miarę uniwersalnych więc chyba zdecyduję się na zondy ( chociaż Scirocco bardziej mi się podobają i pewnie wyglądały by na moim rowerze).
  • szymekkk lubi to

#15 szymekkk

szymekkk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 03 grudzień 2015 - 14:11

Dzisiaj dostałem maila z serwisu Scott w sprawie kół :
Dzień dobry,­

Koła są na zwykłych łożyskach­.

Wagi:­

Przód z oponą 700x23 - 1200g.­
Tył z oponą 700x23 oraz kaset­ą 8s. 13/25 - 1850g.

Pozdrawiamy

#16 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 03 grudzień 2015 - 15:00

Skoro na zwyklych lozyskach to moze za mocno skrecone piasty albo za mocno zacisniety zacisk kola skoro kreca sie kiepsko.

#17 szymekkk

szymekkk
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 03 grudzień 2015 - 18:12

Sprawdzę to w serwisie przy okazji wymiany opon.

#18 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 03 grudzień 2015 - 18:15

W serwisie przy wymianie opon ? o zgrozo ! też ujeżdżam fabryczne koła od scotta na zwykłych kulkach tylko trzeba często zaglądać czyścic i nakładać smar chodzą bardzo lekko tylko trzeba skręcać z wyczuciem są ok ale w przyszłości chciałbym coś na maszynach, 2 sezon niedługo mija a robiłem tylko 1 centrowanie (samemu) są bardzo wytrzymałe raz wjechałem w krater w asfalcie dętka się przebiła (snake) przy prędkosći 40 km/h myślałem że obręcz złamałem a jest nienaruszona nawet koło nie ma bicia (tylne)  :)



#19 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 04 grudzień 2015 - 01:21

Mozesz sprawdzic samemu a nie w serwisie. Zdejmujesz kolo i palcami krecisz oska piasty. Powinna chodzic lekko i plynnie. Jesli nie chodzi lekko to trzeba zajrzec do piasty i jesli sie na tym nie znasz udaj sie do DOBREGO serwisu. Jesli jednak chodzi lekko to moze zbyt mocno zacisniety szybkozamykacz.

#20 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 grudzień 2015 - 07:49

Zadzwoń do mnie zrobimy piękne koła pod Ciebie , będziesz Pan zadowolony...

.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź