Skocz do zawartości


Zdjęcie

Romet Pasat New Design


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Włodzio

Włodzio
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 15 grudzień 2015 - 22:18

Witam wszystkich chciałbym Wam przedstawić swój nowy nabytek. Jest to nasz rodzimy ROMET PASAT. Po wybitych numerach wychodzi , że jest z 1985 roku czyli ma już 30lat. Rozmiar ramy to RH 57cm. Zakupiony na portalu ogłoszeniowym. Rower był w oryginalnym stanie co przedstawia zdjęcie z ogłoszenia (nie za wiele na nim widać).

 

41020b611117.jpg

 

A tu fotki w dniu zakupu J

 

ce672da5fc2f.jpg

 

a3135d35c0d6.jpg

 

Stety lub niestety wizja mojej stali była inna niż odświeżenie jej do oryginału. Dlatego w życie wprowadziłem pewne zmiany. Dla mnie rower ma być ładny i wygodny. A więc zaczynając od początku. Nowy lakier z dodatkiem perły i nowe naklejki. Z rurki zniknęły błotniki, bagażnik, oświetlenie (usunięty uchwyt lampki), stopka. Zawitała nowa kierownica z klamkomanetkami Campagnolo (niestety niezgrywaną się z oryginalnym osprzętem FAVORIT dlatego nowe manetki SHIMANO. Owijka OVAL. Z kierownicy manetki wylądowały na ramę. Do tego nowe hamulce. Wspornik kierownicy i siodełko. Z plastikowej nakładki na widelec zagościła stalowa niklowana pasująca do design roweru, korby, kół i protektora wolnobiegu. Została mi jeszcze regulacja i zaciągnięcie hamulcy i oczekiwanie na upragnioną wiosnę. I być może nowe komponenty.

 

91767173c85e.jpg

 

 



#2 YamaY

YamaY
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądPodhale

Napisano 15 grudzień 2015 - 22:29

ładnie i schludnie prawie wszystko pasuje szkoda że nie udało się skompletować osprzętu campy. Kilometrów życzę



#3 grzes85

grzes85
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 16 grudzień 2015 - 10:32

Pięknie wyszło :)

#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 17 grudzień 2015 - 13:01

A czemu masz sztycę odwrotnie, tak ma być? Widzę też, że przednia przerzutka tak jakoś do tyłu odstaje, to też prawidłowo?

Reszta wygląda super.



#5 wojtek123

wojtek123
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 grudzień 2015 - 15:56

Super pasat, zrobiłem bardzo podobne modyfikacje ze swoim Wagantem Sport z 76, aż chyba sam założę wątek(chociaż mój nie wygląda tak ładnie).



#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2015 - 16:36

Sztyca odwrotnie to pewnie w celu korekty bardzo łagodnego kąta rury podsiodłowej (ktoś wie ile tam było stopni?), choć faktycznie wygląda to dziwnie. 

Ta przerzutka przednia w Pasacie znacznie różni się konstrukcją od współczesnych - jest tam taki bolec, który wysuwa się równolegle do podłoża, a sam prowadnik można chyba regulować na tym bolcu (obracać góra-dół, jeśli dobrze pamiętam).

Koła masz oryginalne na stalowych obręczach (630 mm)?

 

Skoro już masz manetki Campagnolo to można spróbować sparować je z jakąś przerzutką tylną Shimano (7-9 biegów), możliwe że zadziała nawet z wielotrybem 5-6 rzędowym (patrz zestawienie w tabelce tutaj: http://www.ctc.org.u...ears/shimergo).Na ile biegów są te manetki i z którego roku?

 

Ja z Pasatem mam wiele dobrych wspomnień, bo był to mój pierwszy "prawdziwy" rower na dużych kołach i do tego z przerzutką. Otworzył przede  mną świat w promieniu około 100 km a także nauczył mnie podstaw samodzielnego serwisowania roweru.

 

Do dzisiaj stoi u mnie w garażu (mój jest chyba z 1982 r, muszę sprawdzić). Ja planowałem przerobić go raczej na miejski (prosta kierownica, może nowe aluminiowe obręcze (622), bo te stalowe wprawdzie ładnie wyglądają, ale wcale nie hamują w deszczu.

 

Przy okazji, ktoś wie ile waży rama Pasata? Pewnie zależy od rocznika, bo w czasach PRL-u rozrzut parametrów wśród produktów był duży i zależał od aktualnych surowców (czyli jakie rurki kanalizacyjne były akurat dostępne ;-) ).

 

 



#7 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 17 grudzień 2015 - 17:29

Ciekawi mnie jak się zachowywało dynamo przy 100 na godzinę :lol:



#8 Włodzio

Włodzio
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 17 grudzień 2015 - 19:53

Z góry dzięki za dobre słowa i spostrzeżenia. Na zdjęciu pasat jeszcze z przed regulacji przerzutek i hamulcy co zaznaczyłem w pierwszym poście. Linki niezaciągnięte i nieokute pestkami stąd podniesiona przerzutka do tyłu. Na dzisiaj jest już wszystko ustawione na tip-top. Brzydka pogoda i praca uniemożliwia zrobienia kolejnych zdjęć. Jarzmo zostawiłem też w tej pozycji jak było oryginalnie (patrz zdjęcie roweru z pełnym wyposażeniem) gdyż jeździ się wygodniej. Widzę, że dokładnie temat zna marvelo, plus dla Ciebie za dużą wiedzę. Co do manetek i kąta sztycy muszę sprawdzić i podam w najbliższym czasie.



#9 Włodzio

Włodzio
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 26 grudzień 2015 - 19:45

Witam z nowymi fotkami. Pasacik zawisł pod sufitem.

 

ef10fbdf170c.jpg

 

d9be14fe5196.jpg

 

541430a38450.jpg

 

5a6fda448051.jpg

 

Kąt sztycy 71stopni.

fb69cb07f676.jpg

 

97f062b9d7f9.jpg

 


  • impa lubi to

#10 Sław

Sław
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 05 wrzesień 2016 - 11:01

też ostatnio bawiłem się starym ROMETEM PASAT który mam od nowości z 1979 roku chętnie pokażę efekt pracy.......